Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä riitä: mies haluaa ehdottomasti tyttärellemme nimeksi Pörri

Vierailija
06.04.2016 |

Ristiäiset ovat kahden viikon päästä ja nimi on edelleen päättämättä. Mies kertoi jo raskausaikana, että haaveillut aina tyttärestä, joka nimi on Pörri. Luulin silloin, että pilailee, mutta nyt mies vaatimalla vaatii, että tuosta tulee tyttäremme nimi. Mies mököttänyt nyt kaksi päivää, koska nauroin kippurassa ja haukuin nimen perinpohjin. Se tietysti oli tyhmää ja olen pyytänyt anteeksi, mutta en tajunnut miehen olevan tosissaan. Nimihän on ihan järkky.

Eihän kukaan voi haluta lapselleen nimeksi Pörri.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää sitä lempinimenä perhepiirissä. Itselläni on tuikitavallinen nimi, jolla esittäydyn ihmisille ja jona kaverini ja tuttavani minut tuntevat, mutta perheen parissa minusta käytetään lempinimeä, joka ei liity omaan nimeeni mitenkään. Olen aina pitänyt siitä, että minulla on tavallaan kaksi eri nimeä, toinen julkinen ja toinen yksityinen :)

Tai antakaa Pörri toiseksi nimeksi ja käyttäkää sitä kotioloissa. Vieraille esittäydyttäessä, tarhassa, koulussa yms. voi ottaa "virallisen" ensimmäisen nimen käyttöön.

Vierailija
82/87 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää sitä lempinimenä perhepiirissä. Itselläni on tuikitavallinen nimi, jolla esittäydyn ihmisille ja jona kaverini ja tuttavani minut tuntevat, mutta perheen parissa minusta käytetään lempinimeä, joka ei liity omaan nimeeni mitenkään. Olen aina pitänyt siitä, että minulla on tavallaan kaksi eri nimeä, toinen julkinen ja toinen yksityinen :)

Tai antakaa Pörri toiseksi nimeksi ja käyttäkää sitä kotioloissa. Vieraille esittäydyttäessä, tarhassa, koulussa yms. voi ottaa "virallisen" ensimmäisen nimen käyttöön.

Tässähän on ideaa,jos ap:n mies on kovin kiintynyt Pörri-nimeen,se voisi olla inside-juttu,"perhenimi".Viralliseksi nimeksi sitten jokin ihmisen nimi,onhan niitä kauniitakin harvinaisia nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömme sai sitten tänään ristiäisissä nimen ja toiseksi nimeksi tuli Meiju Pörri (sukunimi nen-loppuinen). Mies kutsuu vauvaa aina Pörriksi, minä oikealla nimellä. Sisimmässä toivoin, että nimen antaminen olisi estetty jossain virallisessa instanssissa, mutta niin ei käynyt. Minun sukulaiseni vähän huokaisivat, mutta miehen lähisuku on niin boheemia, että heitä nimi ei edes ihmetyttänyt. 

T .ap

Vierailija
84/87 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri-Pörri :D

Vierailija
85/87 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttömme sai sitten tänään ristiäisissä nimen ja toiseksi nimeksi tuli Meiju Pörri (sukunimi nen-loppuinen). Mies kutsuu vauvaa aina Pörriksi, minä oikealla nimellä. Sisimmässä toivoin, että nimen antaminen olisi estetty jossain virallisessa instanssissa, mutta niin ei käynyt. Minun sukulaiseni vähän huokaisivat, mutta miehen lähisuku on niin boheemia, että heitä nimi ei edes ihmetyttänyt. 

T .ap

Veikkaan että monessa aamiaispöydässä lehden äärellä tulee pyhänä livahtamaan kahvit vähän väärään kurkkuun :)

Vierailija
86/87 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörrin veljen nimeksi sitten Mörri. Sen nimisiä on nimipalvelun mukaan olemassakin.

Vierailija
87/87 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T .ap

Kiitos ap, kun jaksoit tulla kertomaan, miten asia lopulta ratkesi :) Minusta teitte parhaan mahdollisen valinnan tilanteessanne. Lapsi sai sinun haluamasi normaalimman nimen, miehesi haluaman Pörri-nimen eikä ulkopuolisten tarvitse tietää sen kummemmin, kuinka boheemisti nimetty lapsi teillä onkaan. Täytyy sanoa, että alkoi ihan hymyilyttämään, kun ajattelen Meiju Pörriä :) Tulee heti sellainen hauska, rento ja kaavoihin kangistumaton fiilis :D