Mika naista amerikkalaisista nimista on kaunein Suomalaiseen korvaan?
Hei taas! Kyselin muutama paiva sitten ehdotuksia minun amerikkalaisen tyton nimeksi. Meilla on nyt muutama "final" vaihtoehto nimeksi. Emme asu siis Suomessa, emmeka tule varmaan asumaan eli nimen ei tarvitse toimia Suomessa taydellisesti (esim. tuo Kalani) vaan olla kauniin kuuloinen myos suomalaiseen korvaan ja olisi sellainen etta suomalainenkin osaisi jotenkin lausua. Toisen nimen ei tarvitse olla kuin natti. Vaihtoehdot siis tassa. Alussa etunimet:
Kalani
Avielle
Elodie
Sienna
Nia
Madison
Noelle
Nora
Toine nimi naista:
Eleonora
Amber
Lauren
Kaylee
Everleigh
Grace
Madeline
Skylar
Kiitos jos vastailisitte. Auttaisi paljon!
Kommentit (65)
Itse saman ongelman kanssa (asumme USA/Suomi-väliä) muutama vuosi sitten painineena, tässä on omat, henkilökohtaiset mielipiteeni nimistä:
Kalani - ei, mikäli ette oikeasti aio olla Suomessa edes lomilla
Avielle - kummallinen kumpaankin "korvaan"
Elodie - suomalaiselle hankala
Sienna - Siennoja on enemmän kuin sieniä sateella
Nia - vaikka vihaan stereotypiointia, mieleeni tulee ensin afroamerikkalainen nainen
Madison - Madison on tällä hetkellä ylikyllästetty. Madisonit rupeaa olemaan jo aika isoja.
Noelle - ihana, toimii molemmissa maissa
Nora - hyvä, toimii hienosti molemmissa. Itse päädyimme tämänkaltaiseen ratkaisuun, jossa lasten nimet toimivat kummassakin maassa ns. natiivina
Toine nimi naista:
Eleonora - hankala kumpaankin
Amber - en laittaisi toiseksi nimeksi, koska on väri/esine, niin kuulostaisi hassulta viimeisenä
Lauren - toimii
Kaylee - vanhanaikainen, vrt. Madison
Everleigh - ihana nimi, hankala Suomessa
Grace - hankala Suomessa
Madeline - toimii
Skylar - voisin nähdä sen toimivan varauksin.
Oma suosikkini noista nimiyhdistelmistä oli Noelle Everleigh.
Itse olisin halunnut esikoiseni nimeksi Anaïs, mutta se tyrmättiin heti sekä miehen, että Suomen sukulaisten taholta :D Päädyimme sitten vähän perinteisempään, kansainväliseen nimeen.
Ei näistä mikään. Tai ehkä Kaylee. Mut esim. Crystal tai Trisha on kauniita nimiä.
Anaïs on ihana nimi! Onko tuo Elodie oikeasti vaikea lausua? Minusta tuntuu helpolta lausuttavalta suomeksi.
AP
Noelle Eleonora olisi kaunis.