Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa, miten huoneet jaetaan lapsille!

Vierailija
06.04.2016 |

Seuraava etappi olisi omakotitalo. Koska rakennutamme sen itse, voimme vaikuttaa pohjapiirustukseen.

Mitä ehdotuksia ja mielipiteitä teillä olisi, miten huoneet jaetaan lapsille (ja kuinka monta makuuhuonetta ylipäänsä tarvitsemme)?

Lapset:

9 v tyttö
6 v tyttö
4 v poika
2 v tyttö
Poikavauva syntyy pian

Kaksi vanhinta tyttöä voivat vielä jakaa huoneen. Ovat hyviä ystäviä keskenään. Tosin ikäero voi alkaa myöhemmin näkymään, kun esikoinen ekana teini-iässä (tyyliin iät 14 v ja 11 v).

Haluaisin sisustaa pojalle "poikien huoneen", koska hän on aiemmin jakanut huoneen isosiskojensa kanssa. Mutta jos hänellä on "poikien huone", mihin huoneeseen menee 2 v pikkusisko? Jotenkin säälittää ajatus, että 2 v olisi yksin omassa huoneessa, kun on kasvanut "laumassa." Hän on tähän asti ollut meidän makuuhuoneessa, mutta pian paikan meidän sängystä valtaa vauva.

Ja kun parin vuoden kuluttua kuopus siirtyy lastenhuoneeseen, mihin huoneeseen laitamme hänet?

Kiitos, jos voitte auttaa! :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille oma makkari, luonnollisesti. Lapsille kolme isoa niin että ne voi myöhemmin tarpeen mukaan jakaa jokaisen kahteen. Nyt isojakin makkareita voi jakaa nukkumahuoneiski ja leikkihuoneiksi.

Vierailija
22/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies asui lapsena niin, että kaikilla lapsilla (3 kpl) oli oma pieni 8 neliön huoneensa ja sitten oli yhteinen arkiolohuone. Hän oli omaa taloa suunniteltaessa sitä mieltä, että tuo oli inhottava tapa asua, se oma huone oli minimaalinen koppi. Mieluummin niin päin, että on iso sermillä/kaapilla/hyllyllä jaettava yhteinen huone sisaruksen kanssa ja tilaa siellä 25 neliötä.

Ap:n vanhin lapsi voi muuttaa pois kotoa jo 6 vuoden kuluttua, joten siihen asti kahdelle nuorimmalle riittää yhteinen lastenhuone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olin lapsi meitä sisaruksia ja veljiä oli yhteensä 6. + vanhemmat. 2:lle veljelle huone, vanhemmille oma ja meille 3 siskolle jäi 1 huone. iha hyvin kyllä pärjäs vaikka vähän oli tilasta puute !

mikäs siinä jos on laittaa sellanen haluama mutta vähemmälläkin pärjää :)

Vierailija
24/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli neljä lasta. Kaksi huonetta, yksi pieni ja yksi iso. Kolme nuorinta jakoi ekaksi sen ison, isoveli sa oman. Kun hän muutti pois kotoa, isosiskoni sai sen, sitten minä. Meillä oli kaikilla siinä isossa huoneessa oma alkovi ja siinä verho. Tykkäsin jakaa sen huonee.n. Omilla lapsillan oli leikkihuone ja yhteinen makuuhuone. Erilleen muuttivat vasta nyt kun ovt 11 ja 13.

Vierailija
25/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun minä olin lapsi meitä sisaruksia ja veljiä oli yhteensä 6. + vanhemmat. 2:lle veljelle huone, vanhemmille oma ja meille 3 siskolle jäi 1 huone. iha hyvin kyllä pärjäs vaikka vähän oli tilasta puute !

mikäs siinä jos on laittaa sellanen haluama mutta vähemmälläkin pärjää :)

Missä se yksi lapsi nukkui? Jos teitä oli kuusi sisarusta.

Vierailija
26/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisen av-raadin mukaan jokaiselle oma huone. Itse harkitsisin tilanteessanne isoja huoneita (kahdella ovella?), että ne on helppo jakaa myöhemmin kahdeksi pienemmäksi huoneeksi, sitten jos ja kun lapset haluavat enemmän omaa tilaa.

OT, mutta me teimme tämän ratkaisun. Muksuja on vain kaksi, mutta he tulevat erittäin hyvin toimeen ja halusivat yhden ison huoneen. Ovia on kaksi ja kaikki on valmista (siis seinissä tukirakenteet jne) väliseinää varten. Rakentaminen vie yhden viikonlopun, joten ei ole iso homma.

Vierailija
27/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi isointa saa omat huoneet

Lopuille lapsille yksi iso leikki- huone ja erikseen vielä makkari jossa sängyt, poika voi sitten myöhemmin saada tämän huoneen ja kaksi pienintä jäädä isoon huoneeseen, minkä voi joskus vielä sitten jakaa.

Vierailija
28/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa vähemmän, mutta isompia makuuhuoneita kahdella ikkunalla ja lasten kasvaessa heidän tahtonsa mukaan jaatte isoja huoneita 7-8 M2 huoneiksi. Uskoisin, että kolme nuorinta eivät vielä tahdo väliseiniä.

Vierailija
29/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 makuuhuonetta. Kymmenen vuoden päästä vanhin tyttä 19 ja voi olla muuttanut omilleen tai koulun perässä soluun ja uusi vauva vasta 10v. Joten 6 makuuhuonetta on aivan liikaa, koska lapset alkaa muuttaa pois kotoa 10-15v päästä... Ja 20v päästä olette myymässä jättitaloa kun jäätte miehen kanssa kahden. Mutta esim. 4 makuuhuoneen talossa voisitte asua kahdestaan. Silloin voisi esim vierasmakkareita kun lapset käy kylässä + joulut + muut juhlat... Voi olla työhuone, oma makuuhuoneenne ja siinä ne tilat saatte käyttöön.

Vierailija
30/30 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää puolitoistakerroksinen talo. Alas toiseen päähän tupakeittiö toiseen 2makuuhuonetta. Ylös kumpaankin päähän iso makuuhuone jonka voi tarvittaessa jakaa kahtia, näin saatte käyttöön 4-6 makuuhuonetta yläkerran väliseinistä riippuen. Alakerran huone voi olla poikien huone (jos haluatte pitää pienimmän lähellä) ja toinen vanhemmille, yläkerran huoneet voi jakaa tyttöjen kesken tai toinen iso nukkumahuone toinen leikkihuone, tekee väliseiniä sitten jos lapset alkaa kaivata omia huoneita.