Mikä pitää alapään ph tasapainon huonona??
Tuntuu että on ihan mahdotonta saada se pysymään normaalina ilman ettei kokoajan tarvitse olla laittamassa jotain maitohappobakteeri puikkoja tai lactalia sinne.
En käytä saippuaa alapesuun. Käytän vaan puuvilla pikkareita. Nukun yöllä ilman pikkareita. Olen jättänyt pois sokerin ja nyt viimeksi valkoiset jauhot ja muutenkin viljatuotteet minimissä.
Eikö tuota ph:tä sais millään pysymään normaalina ilman että olen lactalin suurkuluttaja?
Kommentit (21)
Mistä tietää onko oman alapään pH hyvä vai huono?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko oman alapään pH hyvä vai huono?
Lähinnä siitä onko oireita vai ei. Jos on oireita ilman tulehdusta, ja pH.hon vaikuttavat valmisteet auttaa, niin todennäköisesti siinä on ongelmia. Ellei sitten oireet johdukin limakalvojen kuivuudesta, nimittäin ne puikot voi helpottaa oireita myös sen kautta että helpottaa kuivuutta tilapäisesti.
Muuten tuo emättimen pH voi eri ihmisillä vaihdella suht paljonkin, eikä ole mitään syytä sanoa että esim. suht korkea pH on huono, jos minkäänlaisia oireita ei ole.
Spermakin vaikuttaa? Jos joka päivä harrastaa seksiä niin huomaa 😳
Käytätkö ap pikkuhousunsuojia, jos käytät alapään tasapainohäiriöt voi johtua niistäkin.
Ostin apteekista sellaisen testin millä voi testata alapään ph:n.
Pikkuhousunsuojia en käytä. Seksiä ei harrasteta kuin kerran viikossa.
Juuri nyt ei ole mitään oireita mutta mulle tulee todella helposti emätintulehduksia.
Aikaisemmin mulla oli todella kuivat limakalvot kun käytin e-pillereitä. Edelleenkin tulee tosi vähän valkovuotoa mutta kyllä sitä kosteutta kuitenkin tuntuu olevan. En vaan tiedä onko se sitten tarpeeksi.
Onko sulla karvat tallella? Mä en pystynyt pitää posliinia juuri noista samoista syistä.
karvat on tallella. iho ei kestä minkäänlaista karvanpoisto menetelmää.
Kiinnittäisin huomiota koko rlimistön pH-arvoon. Osta pascoe-jauhetta ja tee pakkauksen ohjeiden mukaan virtsasta testi. Sitten vain jauhetta nauttimaan. Mulla auttoi ja selluliittikin väheni. Mun pitää myös säännöstellä sitä, kuinka usein mies voi tulla sisään. Jos liian tiuhaan niin se muuttaa taas pH:t epäedulliseen suuntaan.
Luonnon jogurtti on aiankin halvempaa kuin lactal..
olispa joku menetelmä millä kaiken sais kerralla kuntoon ja pysyis kunnossa. ei oo kivaa jatkuvasti jotain litkuja/puikkoja alapäähän tunkea kun jossain vaiheessahan ne sieltä poiskin valuu. ärsyttävää ja on tosi seksikäs fiilis kun näitten kanssa pitää värkätä... :(
mut pitää hakea tota pascoeta ja kokeilla jos siitä olis apua..
Mulla auttoi jonkun verran lactolady -maitohappobakteerit 2 kpl päivässä. Meni kyllä viikkoja ennen kuin eron huomasi.
Illodin-huuhtelu tasapainottaa alapään PH:n. Noin parikymmentä tippaa kerrallaan riittää!
toivottavasti sokerin pois jättäminen auttais.. 2viikkoa oon nyt ollu sokerit pois. kuinkahan pian huomaa eron jos on jotain huomattavaa?
häh suuvettä alapäähän, älä nyt?? :D
Piimähuuhtelua voit kokeilla. Vaginan optimaalinen Ph on alle 4,5. Osta eBaysta ph-liuskoja ja mittaa. Älä kuitenkaan laita liuskaa pimppiin, vaan otat pimpistä näytteen ja liuska näytteeseen! Ph vaikuttaa siihen millaiset bakteerit tai sienet siellä kasvaa.
Voisitko esimerkiksi vähentää etikan, Fairyn ja Putki-Reiskan ruiskuttamista emättimeesi? Ne tekevät huonoa alapään pH-tasapainolle.
Vierailija kirjoitti:
häh suuvettä alapäähän, älä nyt?? :D
No jos se ei ole suu, niin mikä vielä :)
Se voi olla se ihan emättimen oma erite jonka pH on sellainen että ei ole hyville bakteereille ihan optimaalinen. Joskus voi olla myös ns. sytolyysia jossa se emättimen luonnollinen erite aiheuttaa emättimen solujen hajoamista ja ärsytysoireita, ilman että on mitään tulehdusta tai muuta vikaa.