Ettekö näe ristiriitaa siinä, että
nainen sanoo olevansa eläinrakas, mutta hän silti syö lihaa?
Kommentit (28)
Jos sanoo olevansa eläinrakas, pitäisi siis rakastaa kaikkia maailman eläimiä. Jaahas, mietitääpä: rotat, hiiret, hämähäkit, raatokärpäset, jauhotoukat, itikat, mäkäräiset, lapamadot, kihomadot, paarmat, loispistiäiset, kaikki muut loiset, punkit... Taitaa käydä eläinrakkaat vähiin, jos kaikkia noita pitäisi rakastaa tai ainakin ettei niitä saisi tappaa, häätää tai torjua. Ehkä jostain eksoottisen itämaisen uskonnon munkista voisi olla tähän.
Ettehän te näe ristiriitaa siinäkään että ette pidä miehistä mutta silti asutte sellaisen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te näe ristiriitaa siinäkään että ette pidä miehistä mutta silti asutte sellaisen kanssa!
Eikä jotkut siinäkään, että päivät pitkät haukkuu naisia pitkin nettiä mutta silti sellainen pitäisi saada vaikka väkisin...
http://www.feissarimokat.com/2016/03/vegaani-vaikka-vakisin/
Onneksi vegaaneilla ei ole tällaista ristiriitaa. :D
Eläin sentään teurastetaan. Vaan entä porkkana? Se riistetään epäluonnollisesta kasvuympäristöstään, nyhtäistään naatti irti, pakataan muoviin, kuljetellaan satoja jos ei tuhansia kilometrejä, makuutetaan kohtalotovereidensa avuttomien ruumiiden seassa, ja lopulta syödään - elävältä! Kasvi tuntee sen kaiken!
https://www.stara.fi/2015/11/02/kasvi-tuntee-kun-sita-syodaan/
En. Näen ristiriidan vain jos kyseinen ihminen ei näe tehotuotannossa mitään eettisiä ongelmia tai jos se "eläinrakkaus"=vaan söpöt eläimet. Itse en esim. tapa sisälle tunkevia ampiaisia yms vaan pyydystän eläviä ja vien pihalle, mutta en koe pahana syödä vastuullisesti pyydettyä riistaa.
Lemmikit ja riistaeläimet ovat kaksi eriasiaa. Hevosiakin rakastan mutta kyllä maistuu metwurstikin.
Voi hemmetti.. kyllä minä paijaan ja halaan, rapsutan ja taputtelen tuotantoeläimiä.. ja kun aika koittaa saatan jopa itse sen teurastaa.. Ja kyllä syön lihaa, jopa omia lehmiäkin..
Olenko sitten eläinrakas..olen ja sitä varsinaisessa merkityksessä, mutta ituhippi en ole.