Kuinka moni hyväksyy vieraan ihmisen suutelemisen humalassa?
Pakko myöntää, että tuli ensimmäistä kertaa 15-vuoden avioliittoni aikana suudeltua vierasta miestä tanssilattialla viikonloppuna. Ja kumma kyllä, ei kyllä kaduta yhtään tai tunnu siltä, että pitäisi kotona kertoa. Avioliittoni on onnellinen, mutta jotenkin tuo ei tunnu yhtään isolta asialta kokonaisuuden kannalta. Mitä mieltä muut olette?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ei tulisi itselleni mieleenkään. Ja mies joutuisi aika keskusteluun, jos kuulisin hänen suudelleen (en siis puhu suukosta, vaan ihan kunnon suutelemisesta) jotain toista, kännissä tai selvinpäin. Kyllä se on puolison ihan oma velvollisuus pysyä niin selvänä, ettei vietit lähde viemään.
Mutta nuo nyt ovat niitä jokaisen parisuhteen omia rajoja, joissain hyväksytään suutelu, joissain suuseksi, joissain käsipelit yms. Jokainen pari tekee omat rajansa.
Meillä ei ole hyväksyttyä suudella toisia, ei kopeloida toisia eikä tehdä mitään muutakaan seksuaalista muiden kanssa.
Ja hyvinhän teillä on nuo rajat toimineet...
Mielestäni tilanteen huomioonottaen, oikein hyvin. En ole koskaan kuullut, että mieheni olisi kopeloinut ketään tai suudellut ketään.
2.5/10 on seksiaddiktin kanssa mielestäni aika onnistunut saavutus.
Ajatellaan, että henkilö on pitkässä rakastavassa parisuhteessa, jossa on jaettu aina ilot ja surut, kasvatettu yhdessä lapset, saatettu yhdessä hautaan sukulaisia ym. ja aidosti koetaan, että olemme toisillemme ne parhaat kumppanit ja haluamme elää elämämme yhdessä. Mihin tässä kokonaisuudessa painoarvoltaan asettuu humalainen suutelu jonkin merkityksettömän vieraan ihmisen kanssa? Aivan niin, nytkö tekin ymmärrätte?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päädyit suutelemaan tuntematonta tanssilattialla?
Tanssimme, oli viehättävä mies ja tunsimme vetoa toisiimme. Mitenkäs sitä muuten päädytään?
Ihan olemaan suutelematta ja menemään nätisti oman aviomiehen viereen nukkumaan. Olisitko suudellut miestä oman miehesi nähden ja se olisi ollut ok? Entä toisinpäin?
Kuten sanoin, en ole aiemmin tehnyt (olen ollut 15 vuotta naimisissa), mutta nyt ajattelen, että taidanpa jatkossa ruveta tekemään kun oli niin ihanaa :) Ja en tietenkään haluaisi nähdä oman mieheni suutelevan muita ja jos suutelisi, saisi minun puolesta pitään omana tietonaan.
Eli lopun alkua. Yksi suudelma tuskin avioliittoa kaataa, mutta kuka tietää kauan se pysyy vain siinä. Ensin pussaillaan, seuraavalla kerralla jo vähän kopelointia kun onhan se mies niiiin ihana ja joku aamu heräät vieraasta asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan, että henkilö on pitkässä rakastavassa parisuhteessa, jossa on jaettu aina ilot ja surut, kasvatettu yhdessä lapset, saatettu yhdessä hautaan sukulaisia ym. ja aidosti koetaan, että olemme toisillemme ne parhaat kumppanit ja haluamme elää elämämme yhdessä. Mihin tässä kokonaisuudessa painoarvoltaan asettuu humalainen suutelu jonkin merkityksettömän vieraan ihmisen kanssa? Aivan niin, nytkö tekin ymmärrätte?
Siihen, että miksi siihen oli tarvetta?
En hyväksy, mutta olen itse sellainen känniääliö, että on tullut muutamia kertoja harrastettua. Niin miesten kuin naistenkin kanssa. Aloitteellinen olen tainnut olla kerran tai pari. Aamulla vituttaa. Aina tuolloin olen ollut aivan tuubassa, mikä ei ole todellakaan puolustus. Ärsyttää vaan oma sekoilu.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa AP:N puolesta, mutta ainakin itselläni humalassa jo normaalistikin suuri kiinnostus kauniisiin miehiin nouseen potenssiin miljoona, eikä tuohon nyt sen kummempaa syytä tarvita. Pidän vain kovasti miehistä ja heiltä saamastani huomiosta ja on jännittävää pussailla joskus muunkin kun tutun kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa AP:N puolesta, mutta ainakin itselläni humalassa jo normaalistikin suuri kiinnostus kauniisiin miehiin nouseen potenssiin miljoona, eikä tuohon nyt sen kummempaa syytä tarvita. Pidän vain kovasti miehistä ja heiltä saamastani huomiosta ja on jännittävää pussailla joskus muunkin kun tutun kumppanin kanssa.
Mutta mikä tuon erottaa sitten jo pettämisestä? Tekisitkö tuotakaan aviopuolisosi nähden?
En hyväksyisi omalta kumppaniltani tuollaista toimintaa. Mielestäni suuteleminen on niin intiimiä, että sen tulisi tapahtua vain minun ja hänen kesken, ei hänen ja jonkun tuntemattoman baarissa olevan kesken. Ja joku puhui omistamisesta: aikuisena ihmisenä kumppanini saa tehdä mitä haluaa, mutta samalla lailla minulla on oikeus olla hyväksymättä hänen toimintaansa ja tarvittaessa vaihtaa hänet toiseen, rajoja kunnioittavaan kumppaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa yhteen yksinkertaiseen kysymykseen: miksi haluatte omistaa puolisonne ja päättää, mitä hän saa ja mitä ei saa tehdä? Eikö jokaisen pitäisi itse tietää, mikä haluaa tehdä ja ottaa myös vastuu omista tekemisistään?
Vastaan avoimesta liitosta kokeneena että jos toinen ei tahdo että kumppani nuolee toisia niin se pitää kestää. Se on sen liiton päätös mitä saa tehdä ja mitä ei. Mulla on ollut tosi salliva liitto, eikä se toisille sovi ja se olkoon jokaisen oma asia mitä tekee. Mutta jos kumppani on jotain vastaan, ei voi soveltaa.
Vaikka itse sallisi kumppanilleen asioita, joita oma kumppani ei taas tekisi eikä tahdo sitä sinulta niin se ei ole OK. SIlloin pitää selvittää tuota asiaa enempi, ei toisen takana voi puuhata salaa jos tietää ettei kotona siitä tykätä. Et voi sallia itsellesi lupaa, jos kumppani on sitä vastaan. Jokaisella on oma seksielämä ja halut, se on aina jees mitä itse tahtoo jos se ei ole laitonta eikä satuta muita, mutta parusuhteeseen kuuluu yhteinen päätös siitä mikä on OK. Jos tahdot pitää hauskaa muiden kanssa, et voi tuottaa mielipahaa kumppanillesi etkä olla päällepäsmärinä sille että muiden pitää nauttia samoista asioista mistä sinä. Mieti nyt jos sulla olisi joku joka alistaisi sun mielipiteet ja halut? Jokainen päättää omista asioistaan, mutta saa myös päättää kumppanin "puolesta" ettei hänellä ole oikeutta joihinkin asioihin. Olkoon miten tahansa seksuaalisuus "oma-asia", parisuhde on yhteinen päätös elää, ehkä sun ei kannata olla toisen kanssa jos toinen ei voi "rajoittaa" sun menoa?
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että tuli ensimmäistä kertaa 15-vuoden avioliittoni aikana suudeltua vierasta miestä tanssilattialla viikonloppuna. Ja kumma kyllä, ei kyllä kaduta yhtään tai tunnu siltä, että pitäisi kotona kertoa. Avioliittoni on onnellinen, mutta jotenkin tuo ei tunnu yhtään isolta asialta kokonaisuuden kannalta. Mitä mieltä muut olette?
Et kai sitten pahastu jos miehesi tekee samaa.
No minä nyt olen niin tiukkapipo, etten hyväksy edes humalassa olemista. Ällöttää ajatellakin, että itse tai puoliso hoippuisi kännissä jossain räkälässä ja lääppisi vieraita kännisiä ihmisiä. Hyi hyi, oksettaa koko ajatus.
Kokonaisuuden kannalta ei mitään väliä. Miksi edes kyselet tällaisia täällä, etkö osaa itse asettaa tapahtunutta oikeaan perspektiiviin?
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä lukee aikuisia ja aikuisessa parisuhteessa olevia ihmisiä niin kertokaa minulle, mitä pahaa on humalaisessa pussailussa, jos se ei johda mihinkään suhteeseen? Millä tavalla tämä uhkaa asianomaisten parisuhdetta? Itse en tajua lainkaan, mutta kiinnostavaa olisi kuulla myös toisenlaisia mielipiteitä.
Itse voin täysin vilpittömästi sanoa ettei minua todellakaan haittaa mitenkään, jos vaimoni suutelee muita miehiä, kunhan ne pysyvät kertaluontoisina tapauksina eivätkä johda yhteydenpitoon.
Aika monelta naiselta olen kuullut toisessa yhteydessä siitä, miten intiimiä ja voimakkaan eroottista suutelu on ja miten he eivät voisi suudella ketä tahansa. Toisin sanoen aika moni nainen on sitä mieltä, että pitää olla jotain kipinää, jotta voisi suudella ja että se suutelu voisi hyvinkin johtaa muuhunkin. Siksi minun on vaikea pitää sitä mitättömänä asiana.
Olen selvin päin. En tykkää. Kysy uudestaan perjantai-iltana klo 23:30
Vierailija kirjoitti:
Mihin tässä kokonaisuudessa painoarvoltaan asettuu valehtelu ja yhteisten sopimusten rikkominen? Entä oman nautinnon etsiminen toiselta salassa tai pahimmassa tapauksessa toisen terveyden riskeeraaminen? Joko sinä ymmärsit?
Mielestäni parisuhde ei ole alkujaankaan toimiva, jos toinen joutuu rajoittamaan, määräämään tai pakottamaan toista sopeutumaan johonkin sääntöihin. Toimivassa suhteessa molemmilla on samankaltainen moraalikäsitys jo alusta lähtien, on se sitten millainen tahansa. Toisilla se on vapaampi ja toisilla tiukempi, puhumalla asioista avoimesti jo suhteen alkuvaiheilla, tällaisetkin asiat selviää.
Minulle on ok että mieheni pussailee/suutelee muiden miesten kanssa. Jostain syystä en halua hänen suutelevan kuitenkaan muita naisia, ja se on hänelle täysin ok. Itse taas en koe mitään tarvetta suudella muiden naisten kanssa, vaikka tämä ei haittaisi miestäni. Toisaalta häntä ei myöskään haittaisi jos pussaisin tiettyjä miespuolisia tuttujamme, mutta ainakaan vielä en ole pussaillut. Ilmeisesti meillä on aika sekavat ja omalaatuiset "säännöt", mutta eipä sen väliä kun molemmat ovat asioista samoilla linjoilla, ja sitoutuneet näihin.
Ei haittaa sen enempää kuin selvinpäin ährääminenkään. Meidän parisuhde on tuollaista höpsöttelyä vahvemmalla pohjalla ja sehän on vain hauskaa pikkukivaa säätää välillä vähän muidenkin kanssa.
Ja hyvinhän teillä on nuo rajat toimineet...