Vierailija

Perunan ja vaalean leivän olen jättänyt pois, samoin lisätyn sokerin. Täysjyväpastaa ja riisiä saatan syödä ruuan lisukkeena pieniä määriä, mutta niitäkin harvoin. Vinkatkaa jotain maistuvia, terveellisiä ruokia! Parsa- ja kukkakaalit alkaa tulla jo korvista ulos, samoin iänikuiset kana- ja tonnikalasalaatit salaatti-kurkku-tomaatti-paprika-mixeineen alkaa kyllästyttää. Olen yrittänyt googlaillakin, mutta nyt tarvisin nopeita, toimivia ja opiskelijan kukkarolle sopivia ruokavinkkejä. Myös aamu-, väli- ja iltapala ehdotuksia saa laittaa, sillä sekin on haastavahkoa, kun maha ei kestä rahkaa ja ruisleipää..

  • ylös 4
  • alas 3

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ja ongelmana siis se, että olen koko ikäni tottunut syömään leipää sekä perunoita, pastaa ja riisiä (jauho)kastikkeilla. Mielikuvitusta ei tunnu löytyvän.. Ap

Vierailija

Kokeile erilaisia kasviksia: esim. bataatista ja munakoisosta saa tosi hyviä uunissa paahdettuna, toimivat loistavasti esim. kanan tai lihan lisukkeena. Kokeilepa kanelia mausteena. En uskalla tähän heittää suositusta noissa käytettävästä rasvasta, kun taitaapi syttyä jonkin sortin sota täällä. :D Itse käytän välillä oliiviöljyä ja välillä kookosöljyä (tuo ihanan vivahteen) ja sitten välillä ihan rehellistä voita. Hyvin on kilot jatkaneet tippumistaan siitä huolimatta. Aamupalana kaurapuuro marjojen kanssa on ikisuosikkini. Rohkeasti vain liikuntaa lisää, niin voi syödä terveellisesti ja monipuolisesti ilman että tarvitsee erikseen miettiä, onko kyseinen ateria juuri varsinaista "laihdutusruokaa". :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Rahka+marjat, joko sellaisenaan tai smoothie

kaikki vihannekset

kaikki hedelmät

niillä pötkii jo pitkälle ja puuroa aamuisin

Vierailija

Jos ei kotoa jo löydy, suosittelen hankkimaan blenderin. Muutamalla kympillä saa jo erittäin kelvollisen ja lisäksi valtavasti uusia mahdollisuuksia helppoon, kätevään, halpaan ja terveelliseen kokkailuun. Suosittelen erilaisia kasvissosekeittoja, oma lempparini on tomaattikeitto. Sata kertaa parempaa tuoreista tomaateista kuin eineksenä. :) Myös aamupalaongelma voisi ratketa, netti on niin pullollaan erilaisten smoothieiden ohjeita, että tuskin kyllästymään ehdit.
Paljon tsemppiä, hienoa että olet tehnyt elämäntaparemontin.

Vierailija

Kiitos vastauksista ja tsempeistä! Blenderi löytyy kyllä, mutta en oikein keksi mitä laittaisin smoothieihin tuon rahkan tilalle, kun sen tosiaan jouduin jättämään pois vatsa- ja iho-ongelmien takia. Myös kotimaiset marjat tuntuu kaupoissa melko kalliilta, kun pakastin alkaa tässä vaiheessa vuotta huutaa jo tyhjyyttään. Hyviä vinkkejä tuli silti, kiitos niistä! Liikuntaa mulla onkin jo aika reippaasti tullut lisää, 4-5 kertaa viikossa käyn 1-1,5h reippaalla kävely- tai hölkkälenkillä. Lisäksi 2-3 kertaa viikossa kuntosaliharjoittelua. Ap

Vierailija

Smoothieen voi laittaa vaikka soijajogurttia/-maitoa tai kookosmaitoa, jos haluaa kermaisempaa koostumusta. Muitakin kasvimaitoja kannattaa kokeilla, vaikka niillä hintaa jonkin verran onkin. 

Kukkakaalista voi tehdä "riisiä" raastamalla, kesäkurpitsa taipuu spagetiksi suikaloimalla sen nauhoiksi.

Vierailija

Munakkaita, sienillä, tomaatilla, jälkkärinä banaanilla ja marjoilla.
Isoja salaatteja, yksi joka päivä.
Wokkeja, lisäät vaan kanan tai kalan.

Pastassa on parasta se kastike, kokeile sitä salaatin kanssa, tai ohuiden kesäkurpitsasiivujen päällä.

Marjat ostat pakastealtaasta, halpoja ovat.

Vierailija

Ei laihduttajan mitään erityistä tarvitse syödä. Itse laihdutin viime vuoden aikana 23 kiloa, ja söin ihan tavallista ruokaa, myös sokeria ja valkoista viljaa, sekä rasvaa. Kirjasin vaan kaikki kalorit kännykän kaloreita laskevaan appsiin ja rajoitin 1500 kcal:iin päivä. Käytännössä jätin kaikki vällipalat ja aamupalan pois (koska en oikeasti kaipaa niitä, ne oli tapasyömistä) ja vedin kunnon satsit ruokaa ilman ruokalajirajoituksia lounaalla ja päivällisellä.

Vierailija

Ihan sama se on mitä syöt, kunhan syöt vähän. Ihme idiotismia taas. Osta Da Capo-patukoita, yhdessä on semmonen 100 kaloria, voit helposti vetää kymmenen päivässä ja halpaa on.

  • ylös 2
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rahka+marjat, joko sellaisenaan tai smoothie

kaikki vihannekset

kaikki hedelmät

niillä pötkii jo pitkälle ja puuroa aamuisin

Rahkaa, rahkaa, rahkaa......??

Luitko aloitusta ollenkaan?

  • ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja ongelmana siis se, että olen koko ikäni tottunut syömään leipää sekä perunoita, pastaa ja riisiä (jauho)kastikkeilla. Mielikuvitusta ei tunnu löytyvän.. Ap

Samoin! Mutta se ero että mun ei tarvitse laihduttaa. Tyhmää alkaa laihduttaa siten että jättää perunat pois 😁 Noh, onnea koitokseen. Kerro miten kävi.

Vierailija

Jos et pelkää mausteita niin suosittelen kokeilemaan marokkolaisia reseptejä, joita siellä käyvä tuttuni usein tekee. Eivät siis ole yleensä tulisia, mutta erilaisten mausteiden käyttö tekee broilerista, lohesta ja muusta tutusta aivan uusia makuelämyksiä. Punaista lihaa tai varsinkaan maitotuotteita ei juurikaan käytetä, lisukkeena on lähinnä riisiä mutta jos sitäkään ei halua syödä niin marokkolaistyyliset keitotkin ovat ihania. Ruoka-aineet voivat olla suomalaiselle lievästi erikoisia, mutta eivät kalliita varsinkaan jos paikkakunnallasi on ulkomaalaisten pitämiä pikkuruokakauppoja tai punnitse ja säästä-kauppoja.

Vierailija

Puuro on hyvä aamupala. Syön sitä joko raejuuston kanssa tai syön lisäksi keitetyn munan. Siten pärjään lounaaseen. Olen laihduttaja/painonhallitsija ja lounaaksi syön kyllä ihan perusruokaa, tänään lohipastaa. Välillä korvaan pastan kesäkurpitsasuikaleilla varsinkin kesällä kun sesonki on parhaimmillaan. Erilaiset tomaattiset pastakastikkeet on helppoja ja hyviä.

Vierailija

Itse teen smootiet pelkistä hedelmistä ja marjoista.
Tuorepuuro aamupalaksi tai tavallinen puuro marjoilla/hedelmillä.

Vierailija

Olet siis elänyt perunalla ja pelkällä ruskea kastikkeella?
Siispä syöt pari perunaa päivässä vähemmän, mikään ruoka ei laihduta.

Vierailija

Itse tykkään näkkäri+hummus+kurkku/tomaatti-yhdistelmästä aamupalalla tai välipalalla. Hummus on tosi halpaa, jos jaksaa liottaa ja keittää kikherneet itse. Laitan ylimääräiset keitetyt pavut pakastimeen odottamaan seuraavaa satsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ongelmana siis se, että olen koko ikäni tottunut syömään leipää sekä perunoita, pastaa ja riisiä (jauho)kastikkeilla. Mielikuvitusta ei tunnu löytyvän.. Ap

Samoin! Mutta se ero että mun ei tarvitse laihduttaa. Tyhmää alkaa laihduttaa siten että jättää perunat pois 😁 Noh, onnea koitokseen. Kerro miten kävi.

En minäkään laihduta, mutta perunaa en silti syö. Esim. bataatti on hyvä perunan korvike.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla