Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 1,5h reippaalla kävelyllä oikeasti kuluttaa 580kcal?

Vierailija
05.04.2016 |

Käytän laihdutuksen apuna Sulamoa, siis entistä Kalorilaskuria. Liikun paljon, onko tosi että vaikka laihdutan, mun on syötävä noin paljon? Esim. eilen kävin kaksi reipasta kävelylenkkiä (en pysty juosta polvivamman takia, jos joku ihmettelee), 90min & 10km ja 60min & 7km. Lisäksi tein 45min kuntosalitreenin. Sulamo näyttää kulutukseksi 2840kcal, ja minun tavoitteekseni 2340kcal. Tänään taas tein tuon 90min & 10km lenkin, ja kulutus on 2466kcal ja tavoitteeni tälle päivälle 1966kcal. Ilman erityistä liikuntaa kulutus on ohjelman mukaan 2000kcal ja tavoitteeni päivässä 1500kcal. Onko joku laihduttanut tuota käyttäen, onko nuo määrät varmasti oikein? Olen siis normaalipainon rajojen sisällä, mutta tavoitteenani on tuolla sulamossa pituuteni ihannepaino, eli 59kg. Nyt painoa 66kg.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä kovin kiinnostunut kuulemaan lisää näistä "samoista jepeistä jotka keksivät ja lanseerasivat kaloriteorian ja peruivat sen pidemmän tutkimusajan jälkeen".

Kalori sinänsä on vanhentunut mittayksikkö, SI-järjestelmässä käytetään Joulea, joka kuitenkin on muunnettavissa suoraan kaloreiksi.

Niillä nyt kuitenkin lasketaan kaikki rakettien lentoradoista elektroniikan virrankulutuksiin.

Vierailija
22/24 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa ottaa kantaa kyseiseen laskuriin mutta suuruusluokka vaikuttaa omankin käsitykseen mukaiselta. Sports tracker näyttää 11km lenkille (noin 57 min) kulutukseksi vajaat 1000 kcal. Painonhallinnassa kannattaa kiinnittää huomiota mieluummin ruokavalioon kuin kuntoiluun. Liikunta on tottakait kunnon kannalta hyvä juttu, mutta päivittäisiä suklaapatukoita sillä ei saa kulumaan.

Painan 50kg ja mun kulutus suht samalla matkalla ja melkeinpä samaan aikaan on alle 500 kcal. En usko että tonni palaisi tuolla matkalla ellei kyse ole todella suurikokoisesta ihmisestä.

No vähän yläkanttiin meni. 11,4 km aikaan 57:30. Asetuksissa paino on 81 ja ikä 43 mies. Kulutus oli 940 kcal

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa ottaa kantaa kyseiseen laskuriin mutta suuruusluokka vaikuttaa omankin käsitykseen mukaiselta. Sports tracker näyttää 11km lenkille (noin 57 min) kulutukseksi vajaat 1000 kcal. Painonhallinnassa kannattaa kiinnittää huomiota mieluummin ruokavalioon kuin kuntoiluun. Liikunta on tottakait kunnon kannalta hyvä juttu, mutta päivittäisiä suklaapatukoita sillä ei saa kulumaan.

Painan 50kg ja mun kulutus suht samalla matkalla ja melkeinpä samaan aikaan on alle 500 kcal. En usko että tonni palaisi tuolla matkalla ellei kyse ole todella suurikokoisesta ihmisestä.

No vähän yläkanttiin meni. 11,4 km aikaan 57:30. Asetuksissa paino on 81 ja ikä 43 mies. Kulutus oli 940 kcal

Joten edellisen laskelman mukaan 2 770 200 joulea eli 662kcal käytettiin massan siirtämiseen. Sykemittarin mukaan siis hyötysuhteesi on 0.7:1 :)

Vierailija
24/24 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen on ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi