Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Yuiuii

Naapurustossamme asuu eräs nainen, joka aluksi vaikutti mukavalta ja avoimelta, mutta melko pian tuli selväksi että hän puhuu lähes kaikista tutuistaan pahaa selän takana, näyttää sähköposteja, viestejä ym ja arvostelee. On luonnottoman kiinnostunut kaikkien puolituttujensa asioista, utelee kaikkea mahdollista, seuraa, milloin ihmiset ovat kotona, tietää kaikista kaiken jne. Olen todella ahdistunut ja ärsyyntynyt tuosta juoruilusta ja selän takana puhumisesta. Melko varmasti kertoo minunkin asioitani kaikille tutuilleen. Pahinta on, että jos hän ärsyyntyy johonkuhun, hän kostaa juoruilemalla erittäin pahantahtoisesti ja liioitellen. Haluaisin päästä hänestä eroon, mutta pelkään selkäänpuukottamista kostona. Hän ei ole sen tyyppinen ihmisen, jota uskaltaisi suututtaa. Keksin yleensä tekosyitä, kun hän ehdottaa tapaamista, mutta hänellä on tapana ilmestyä yllättäen oven taakse ilmoittamatta, jolloin on pakko jutella ainakin hetki. Välillä tunkee samalla myös sisälle. Olisko kenelläkään hyviä vinkkejä?

• ylös 22
  • alas 1

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ole iloinen, hän on kateellinen sinulle, syystä tai toisesta.

Käännä se voimavaraksesi.

• ylös 6
  • alas 13
Vierailija

Täysi ignooraus ja kunnianloukkaussyytettä pöytään, jos satutäti menee kostaessa liian pitkälle.

• ylös 15
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jjjjjjjj

En oikein tajua sitäkään, miksi jatkuvasti ehdottelee tapaamista vaikka mulle ei koskaan sovi. Mä ainakin vastaavassa tilanteessa ymmärrän yskän, ja tulkitsen jatkuvan "ei sovi" vastauksen niin että kyseinen henkilö on joko tosi kiireinen tai ei halua tavata. En yleensä montaa kertaa ehdota sitten, vaan ajattelen että jos toinen haluaa tavata, hän varmaan vastavuoroisesti ehdottaa minulle.... Mutta tämä tyyppi ei tunnu ajattelevan näin, ei vaan mene perille tuo "olen kiireinen -vihjailu" Vaikka toisaalta tietää, että joillekin muille ihmisille mulla kummasti on aikaa. En uskalla siis suoraan sanoa, kun pelkään kostojuoruilua. Pahinta, jos kostaa jotenkin lapselleni. Esim yhden tuttavamme lasta kiusasi ja haukkui kun oli ärsyyntynyt tämän äitiin.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kun kaikkea en tiedä, arvaisin, että olet liian hienotunteinen ja pelkäät liikaa kostoa. Mutta jos todella haluat eroon hänestä, ei auta kuin puhua suoraan. Mieti lauseita jo etukäteen, ettet ole liian provosoiva, koska todennäköisesti edessä on "kohtaus" eli kaikkea mahdollista on odotettavissa. Aloita vaikka näin "Minusta tuntuu nyt siltä, että sinulla on liian paljon asiaa minulle. Minusta se ei ole mukavaa. Haluaisin, että lopetat nämä käynnit luonani, ovellani. " Älä päästä missään nimessä sisälle vaan keskustelkaa jossakin julkisessa paikassa. -Asioiden muuttuessa pahemmaksi tai jo ennakoidaksesi tilannetta voit kääntyä myös terveydenhuollon puoleen, kyseessä on kiusaaminen, koska se on toisen tahdon vastaista.

Vierailija

Muuta jollekin pikkupaikkakunnalle niin saat 1000 samanlaista tuttavaa ympärillesi. Ei ole niin väliä vaikket kaikkia tuntisikaan sen paremmin, he tuntevat kyllä sinut ja tietävät asiasi minuutin tarkkuudella paremmin kuin sinä itse.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Meillä on naapurissa parikin tuollaista. Menevät aika helposti hiljaiseksi kun yrittävät puhua pahaa vaikka henkilöstä X "näitkö kun taas oli pitänyt ostaa uusi auto että pysyy kulissit pystyssä tms... " Niin olen niin positiivinen kuin osaan, kehun vaan ihmistä jota hän yrittää haukkua enkä ikinä lähde mukaan juoruihin. Usein sanon vastaankin. Tuollaiset ihmiset menee hämilleen kun huomaavat ettei toinen olekaan vietävissä.

• ylös 25
  • alas 0
Kksssssss

En ole ainoa uhri, muutama muukin naapuri on ottanut asian puheeksi, ja kertonut ettei voi sietää sitä juoruilua. Tosin kenenkään muun luona hän ei ilmeisesti pyri käymään niin usein kuin meillä. On myös luonnottoman kiinnostunut kaikesta vähänkin poikkeavasta tai negatiivisesta. Sai tietää yhden asian lapsestani, joka on lapselle "nolo" ja yrittää nyt joka kerta udella siitä lisää. Tämänkään takia en halua ottaa riskiä että suututtaisin hänet. Hän ei myöskään tunnu ymmärtävän ruuhkavuosia, minä ja mieheni olemme todella kiireisiä töissä ja illalla on harrastukset ym. Ei ole oikeasti paljon aikaa tavata edes mukavia ihmisiä.

Vierailija

Yrittäisin feidata hänet vähin äänin, olen itse huono sanomaan suoraan tällaisissa paikoissa. Itse luotan kanssa siihen tapaan, että jos pariin kertaan"nyt ei sovi", niin ymmärrän yskän ja jään odottelemaan vastakutsua.

Mutta tätä ihmistä en päästäisi ovesta sisään, juttelisin ovella ne parit sanat ja "hei!...nyt on ihan pakko lähteä värjäämään hiukset/laitettava perunat kiehumaan/nypittävä karvat takapuolesta,  jutellaan myöhemmin lisää!" ja ovi kiinni ennen kuin toinen ehtii kissaa sanoa. Keksi etukäteen jotain hyviä tekosyitä.

Toisekseen, kerro hänelle niin mielenkiinnottomia juttuja, ettei saa sinusta mitään juoruttavaa. "Tein tänään lihamakaronilaatikkkoa, tulipa hyvää ja ihana ilma muuten tänään".

Usuta hänet kintereiltäsi jonkun toisen kimppuun: "Tarja oli niin salaperäisen näköinen tänään, mitähän hänelle on tapahtunut"

Vierailija

Ton tyyppisille ihmisille ei välttämättä valitettavasti aina voi puhua suoraan. Luultavasti kääntäisi sen sun syyksi ja aloittaisi taas sun mustamaalaamisen. Tosin en tiedä olisiko sekään niin paha vaihtoehto, ehkä hän kuitenkin tekee sitä jo? Itse ehkä ottaisin ovikellon pois niin voi tuudittautua siihen, että ovikello ei toimi eli ovea ei ole pakko avata, vaikka hän seisoisiki sen takana. Sitten teet rajat hänelle ja itsellesi, jos hän onnistuu jollakin ilveellä tulemaan ovenne taakse, juttelet 5 min etkä yhtään enempää. Sitten keksit syyn, että on pakko mennä, toistat tätä tarvittaessa niin kauan kuin on pakko.

Jjjjjjjj

Oon ollu vähän vastaavassa tilanteessa mutta lopulta muutettiin! Tää oli juoruilun lisäksi ilkeä ja täytyy sanos että vähän yksinkertainen kun tuli vähänkin abstraktimmasta asiasta kyse. Oli kyllä mukavan oloinen, avulias ja käytännön asioissa fiksu. Tuo ilkeys ja selkäänpuukottaminen tulivat ilmo vasta kun tutustui vähän paremmin. Kävi oikeastaan sääliksi kun toinen ei ilmeisesti tajunnut tekevänsä mitään inhottavaa /väärää juoruillessaan ja ilkeillessään.

Vierailija

Ignooraa. Tervehdi nopeasti nyökkäämällä, älä katso silmiin, mene pois. Ovella vaihda pari sanaa tyyliin "nnnh" "ymmmh" "aha", keksi tekosyy: odotat puhelua, ruoka kiehuu hellalla, oot ihan just lähdössä -sano heippa ja sulje ovi. Ole kohtelias mutta päättäväisen etäinen.

Vierailija

Muuttumalla tylsäksi ja hajamieliseksi. Et kerro omia asioitasi ja kuuntelet hajamielisen poissaolevasti juoruja, etkä kommentoi niitä.

Vierailija

Sä puhut puolestasi hänestä pahaa täällä, eli pata kattilaa soimaa.

Ja onhan sulla täälläkin aikaa notkua.

Ttttyy

Vierailija kirjoitti:

Ööh? Miten tämä kommentti liittyy asiaan?

Jlkjj

Ttttyy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ööh? Miten tämä kommentti liittyy asiaan?

Ehkäpä useimmat ei-masokistit mieluummin hengaavat netissä kuin viettävät aikaa ilkeiden/epämiellyttävien tyyppien kanssa? Toki netissäkin on ilkeitä.

Sivut