Kuinka paljon suklaata viikossa on vielä ok?
Minä syön aika paljon suklaata viikottain, sanoisinko jotain kolme, joskus jopa 4 levyä viikossa. Onko tuo jo epäterveellistä? Liikun kyllä myös viikoittain ja olen normaalipainoinen. Pidän myös jäätelöstä, mutta sitä syön epäsäännöllisemmin. Pitäisiköhän tätä alkaa rajoittamaan jo?
Kommentit (9)
Mä syön n 200g, sen lisäks kaakaota päivittäin :)
Mitä sitä rajoittamaan. Jos olet normaalpainoinenkin vielä ja kaikkea. Suklaa on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Syöt aivan älyttömästi suklaata. Lihoiain ruolla määrällä aivan muodottomksi. Syötkö muuten terveellisesti?
Syön mielestäni terveellisesti, kunnon kotonatehtyä ruokaa ja monipuolisesti. On toki viikkoja että syön vähemmän suklaata, mutta kyllä sitä aika paljon keskimäärin silti menee. Tämä tahti on ollut nyt tämän kevään ajan, vaikka on minulle aina suklaa maistunut. Nyt on ehkä hieman lähtenyt käsistä. Tämähän tekee n. 100 g suklaata keskimäärin joka päivä.
Ja muuta karkkia en juuri syö, lähinnä suklaata. Harvoin mitään irtokarkkeja ym.
-ap
Mulla on suklaan syönti myös räjähtänyt käsiin tänä keväänä. Hmmm mitähän ne lisää veteen?
No totta kai se on epäterveellisestä, mutta kaikki vaikuttaa yksilöllisesti. Itselläni tuolla ruokavaliolla olisi jo puhjennut diabetes ja painaisin varmaan 150 kg (riippuen toki muusta ruokavaliosta, mutta jos suklaat sen päälle). Toisille ei tapahdu välttämättä mitään. Ei ole kyllä aina reilua :D
Itse syön keskimäärin yhden tai kaksi suklaapatukkaa viikossa, nekin vain viikonloppuisin. Mutta suvussa tosiaan paljon diabetesta, joten en tiedä onko jo tuokin määrä minulle liikaa.
Itsekkin rakastan suklaata 😊 Ja olen hoikka. Mutta vähennä vaikka niin että viikolla patukka/päivä ja viikonloppuisin vaikka levy. Tai ihan sama 😁 Suklaa on syntisen hyvää!
Tosiaan, en ole koskaan lihonut kovin helposti, mutta mietinkin että onko siitä haittaa johonkin veren sokeriarvoihin tms. Eihän se aina päälle päin näy, vaikka söisikin epäterveellisesti, siis heti ainakaan.
-ap
Syöt aivan älyttömästi suklaata. Lihoiain ruolla määrällä aivan muodottomksi. Syötkö muuten terveellisesti?