Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olivat ihan kaupunkilennolla jopa, harvoin niitä näkee niin hyvin maaseudummallakaan. Ensin kuulin, sitten näin. Aika harva näky aiheuttaa samanlaista ilon tunnetta, ihan tuollaista erityistä.

• ylös 7
  • alas 0

Kommentit (8)

Vierailija

Täällä ei ole vielä sattunut kurkia näkysälle. Kottaraisia, töyhtöhyyppiä ja joutsenia on näkynyt. Kurkien parveilu elo-syyskuulla on jotain sadunomaisen hienoa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole vielä sattunut kurkia näkysälle. Kottaraisia, töyhtöhyyppiä ja joutsenia on näkynyt. Kurkien parveilu elo-syyskuulla on jotain sadunomaisen hienoa. :)

Niin on. Osa oleilee silloin vielä maassa tankkaamassa viimeisiä eväitä nokkaan, osa kiertelee malttamattomasti huudellen ympärillä kutsuen mukaan lentoon ja lopulta koko aurallinen lähtee komean huutelun saattelemana. Se on haikeaa, mutta aika kuluu nopeasti... Niiden kevättanssit ja laulu on kanssa jännää nähtävää ja kuultavaa. Nyt näin vain lennot, ja kuulin, mutta olen nähnyt niitä pelloillakin ja lähempää. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Osa oleilee silloin vielä maassa tankkaamassa viimeisiä eväitä nokkaan, osa kiertelee malttamattomasti huudellen ympärillä kutsuen mukaan lentoon ja lopulta koko aurallinen lähtee komean huutelun saattelemana. Se on haikeaa, mutta aika kuluu nopeasti... Niiden kevättanssit ja laulu on kanssa jännää nähtävää ja kuultavaa. Nyt näin vain lennot, ja kuulin, mutta olen nähnyt niitä pelloillakin ja lähempää. ap

Syksyt on meidän kulmilla kurki-rikkain aika. Kevättanssit tanssitaan ilmeisesti jossain muualla. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap kun kerroit! Tuli hyvä mieli :)

No olepa hyvä sitten vaan. :)

Vierailija

Ihana "uutinen" Olen odottanut kurkia jo jonkin aikaa. Joutsenen, peipon ja mustarastaan oon jo bongannut! Voi kurjet saapukaa jo pohjois-savon pelloille!!!