Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt neuvoja täiden poistamiseen!

Vierailija
05.04.2016 |

Löysin tyttäreltä täitä pari viikkoa sitten. Pesimme heti koko perhe hiukset täishampoolla, vaihdoin ja pesin kaikki lakanat, pyyhkeet, myös lasten sängyssä olleen pehmolelut, ja kaikki käytössä olleet vaatteet. Pesun jälkeen kävin läpi tukan täikammalla. Ilmoitin päiväkotiin, ja siellä onkin seinällä lappu täistä. Viikko sitten lapsi taas raapi päätään joten katsoin uudestaan, jälleen täitä siellä täällä. Sama operaatio uudestaan ja nyt olen joka päivä kerran tai pari käynyt lapsen pään tarkkaan läpi täikammalla, hiuksista onkin löytynyt jonkun verran kuolleita täitä ja sitten täiden munia, jotka olen kammannut kaikki pois. Eilen olin taas näkevinäni elävän täin.

Miten ihmeessä pääsemme noista pirulaisista lopullisesti eroon?! Täishampoo on järkyttävän kallista, eikä selvästikään kovin tehokasta. Sitä ei edes suositella käytettäväksi kovin monta kertaa, koska on "myrkkyä". Lapsen päänahkakin selvästi kuivui täishampookäsittelyn seurauksena ja kutisee - ei siis ainoastaan täiden takia! Jostain luin, että silikonia sisältävät shampoot tukehduttaisivat täit, onko tästä kellään tietoa? Mitkä shampoot sisältävät silikonia? Jos vaikka väliaikaisesti lapsi pesisi hiuksensa näillä.

Kertokaa mitä vaan vinkkejä, alkaa olla epätoivoinen olo!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska meillä kaikilla (miestä lukuunottamatta) on pitkät, paksut hiukset, olen joutunut ostamaan jokaiselle oman täishampoopullon, apteekkiin on siis mennyt 75 euroa kahdesti kahden viikon sisällä.

ap

Vierailija
2/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut pari kertaa vuoden välein. Ekalla kerralla täiden kanssa taisteltiin viikkoja mutta toisella kerralla löytyi hyvä tuote. Bevitamed ei kuivata ja toimi meillä kerrasta.

Täiden häädössä kaikkein tärkeintä on pesun jälkeen nyppiä sormin pari kertaa päivässä kaikki täit ja munat pois. Täikammoista ne menevät kevyesti läpi, ovat niin pieniä. Jos kampaan tarttuu jotain, täit ovat jo päässeet kasvamaan liian isoiksi. Munat saa helpoiten irti vetämällä ne sormin koko hiuksen mitan. Hoitoon päähän sisäleikkeihin esim putkihuivi, hiukset letille ja lapselle muistutusta, ettei saa päät mennä leikkiessä yhteen. Ei kannata liikaa pestä ja puunata kotia, siitä ei ole vaivaan nähden kauheasti hyötyä. Tyynynliinan ja muiden petivaatteiden sekä vaatteiden vaihto ekoina päivinä riittää ja tietenkin joka päivä pipot ja huput pesuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda shampoot ja käytä hyvää täikampaa, ensin viikon joka päivä ja seuraavan joka toinen päivä. Muut kammat ja harjat kannattaa säilyttää pakkasessa, myös hatut. Muuten en ole ylimääräistä siivoillut. Näillä konsteilla olen saanut täit häädettyä. Ja tartunta ei mene eteenpäin kun joka päivä on täit kammattu pois ennen kouluun menoa.

Vierailija
4/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan käsitellyt myös kaikki kypärät yms?

Vierailija
5/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko sitä shampoota, joka pidetään yön yli päässä? Eka pää puhtaaksi täikammalla. Sit shampoo yöksi päähän. Ja todella lähtee...

Vierailija
6/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Sormin olen tosiaan ne kaikki täit ja munat irti repinyt, ne pienet eivät tartu kampaan, eikä millään saa muutenkaan kammattua koko pituutta. Selvästi joku täi on ehtinyt munia ja munia kuoriutuakin, koska tällä viikolla löytyneet täit on ihan pienenpieniä.

Pipot on olleet pakastimessa, mutta harjoja en ole tajunnut laittaa. Harjat olen toki pessyt niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee. Mutta tänään pistän sitten harjatkin pakastimeen!

ap

Vierailija
7/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaöljy yöksin päähän.

Kaikki petivaatteet saunan lauteille.

Tiheä kampaaminen päivittäin.

Lakit ja ulkovaatteet pesuun tai pakkaseen.

Lattioiden pyyhkiminen kostealla.

Vierailija
8/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljy yöksi päähän muovipussin alle, 8 h. Pesu, kampaus ja föönillä pitkään kuivatus. Föönaus on tehokkain häätö, täi elää ihmisen päässä juuri ja juuri sietokykynsä rajoilla kuivuuden suhteen. Esim. Prismassa olen nähnyt täiföönejä myynnissä, mutta tavallinen fööni kelpaa mainiosti. 

Vierailija
9/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljy yöksi päähän muovipussin alle, 8 h. Pesu, kampaus ja föönillä pitkään kuivatus. Föönaus on tehokkain häätö, täi elää ihmisen päässä juuri ja juuri sietokykynsä rajoilla kuivuuden suhteen. Esim. Prismassa olen nähnyt täiföönejä myynnissä, mutta tavallinen fööni kelpaa mainiosti. 

Tähän kuivuusjuttuun perustui ennenvanhaan "täisauna", vaikka yleensä luullaan, että kuumuuteen. Ihminen ei pysty olemaan niin kuumassa niin pitkään, että kuumuuteen kuolisivat, kuolivat siis kuivuuteen.

Vierailija
10/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo unohtui. Hiusten värjäys. Väriaineet sen verran myrkyllisiä et tappaa täit.

Halvempi kuin täishampoo.

Vierailija
11/11 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et alunperin uusinut käsittelyä? Tietysti munista on kuoritunu uusia öittiäisiä. Ensin tapetaan täit ja sitten niiden jälkeläiset.

Ja ostithan sitä ainetta, joka tukehduttaa täit? Niihin muutoin tappaviin/myrkyttäviin täit alkaa olla jo vastutuskykyisiä.