Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti - kysyttävää?

Vierailija
04.04.2016 |

Kysy minulta mitä vain, olen alkoholisti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet lapseton? Tai lapset jo muuttaneet omilleen?

Lapseton olen. Asun yksinäni ja olen 20-vuotias mies

Mä olen todella surullinen sun puolestasi. Sulla on elämä vielä edessä ja sä voit tehdä muutoksen. Se on jo hyvä, että tiedostat ongelmasi. Nyt vaan aa-kerhoon, minnesotahoitoon, antabus-kuurille tai mitä tahansa jonka koet itsellesi sopivaksi. Irti on mahdollista päästä, vaikka helppoa se ei ole.

Mulla on lähipiirissä paljon alkoholisteja (kelläpä suomalaisella ei ole). Osa on jo vanhoja, joista ihmettelen miten ovat vielä hengissä. Osa on nuoria kuten sinä. Osa on raitistunut ja osa on kuollut alkoholin haittoihin tai tehnyt itsemurhan. Väittäisin että monella heistä on myös diagnosoimattomia mielenterveysongelmia. Sä voit itse valita millaisen tulevaisuuden haluat. Yksin sun ei sitä muutosta kuitenkaan tarvitse tehdä.

Johtuuko juomisesi jostain kurjista kokemuksista? Koeta käsitellä asiat mielessäsi,vaikka se vaikealta tuntuisikin. Niin ärsyttävältä kun se kuulostakin, mutta koeta kaääntää hankaluudet vahvuuksiksi. Menneisiin et voi vaikuttaa, mutta tulevaan voit jossain määrin.

Mieti mikä elämässäsi on hyvin ja missä olet taitava? Mitä toivot elämältäsi? Jos sulla ei ole ystäviä, mieti mistä voisit niitä hankkia. Tai mikä olisi mukava harrastus? Masentuneena mikään ei ehkä innosta tai kiinnosta, mutta kannattaa silti kokeilla. Ja alkoholi todellakin pahentaa masennusta. Mihin muuhun voisit purkaa pahaa oloasi? Opettele soittamaan vaikka jotakin soitinta tai väritä värityskuvia.

Vaikken sua tunnekaan, niin toivon sulle koko sydämmestäni hyvää tulevaisuutta. <3

Kiitos viestistäsi. Kyllä minulla on ystäviä, mutta eivät he tiedä tästä ongelmastani tai saati siitä että olen masentunut tai alkoholisti. Jos tulisin jotain kadulla vastaan, niin ei hän minua voisi arvata alkoholistiksi. Olen ihan normaalin näköinen nuorimies. Olen vain itseni kanssa pahasssa tilanteessa.

Vierailija
42/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä viinan tilalle? No ei.

Kaveri voi hyvin armeijassa. Voi siis hyvin jos on koko ajan ohjelmoitua tekemistä ja selvät sävelet.

Kokeilepa niitä luonnonmenetelmiä, juokse juokse, juokse.

Intissä varmaan liikuit paljon, ja liikunta on paras masennuslääke.

En pidä tuosta sairauslänlytyksestä. Alkoholismi on seuraus siitä, että alkaa juoda liikaa. Ahdistus on sairaus, ja masennus. Niihin saa apua kun etsii itselleen fiksun lääkärin. Kemiallisesta hoidosta ei ole mitään iloa, yksi riippuvuus vaan vaihtuu toiseen.

Tärkein askel on se, että lopetat juomisesi hyväksymisen ja nouset sieltä lätäköstä. NYT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet juonut noin paljon? Onko aikomustakaan lopettaa?

Koita lopettaa ajoissa, se on koko ajan vaikeampaa :(

Vierailija
44/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

missä päin asustelet? Mä olen itse 27-vuotias nuori nainen ja ollut nyt kuivilla kohta vuoden. Itsellä myös vakava masennustausta oli ryyppäämisen taustalla. 

Mä mielelläni auttaisin sua ja voisin viedä vaikka kokoukseen jos haluat apua?  

Kaikkea hyvää sulle! Oot ajatuksissa :)

Vierailija
45/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ollu koskaan juoppoputkassa?

Olen ollut putkassa muutaman kerran baarissa syntyneen kärhämän vuoksi.

Vierailija
46/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä elämässä on niin pielessä, että noin nuorena olet päätynyt tohon tilaan? Mieti mitä oikeasti haluat. Älä sano, että "kun ei kukaan nainen huoli". Lähde vaikka ulkomaille kiertelemään ilman rahaa. Tai ota nyt jonkun verran mukaan, että selviät alkuun. Motellit, minne nyt muut ulkomaalaiset reppureissaaja nyt menevätkään. Se on parasta itsensä etsimistä mitä voi olla ja moni ulkonaalainen nainen saattaa pitää sinusta, koska olet eksoottinen siellä. Älä jää tänne jos täällä ei ole mitään. Selvitä vaikka pääsi ensin. Suunnittele mistä aloitat ja minne menet ja kun sinne menet, unohdat kaiken turhan. Hankit vaikka töitä jostain. Jotain taskurahaa, kysy muilta ulkomaalaisilta tai mene kirkon ulkomaanapuun. Kotona lahoomalla et saa mitään aikaiseksi. Säästä rahaa ja ota halpa lento ihan vaan jonnekin.

Toki löytyy myös hyväntekeväisyys hommia ulkomailta ja sun ikäisille töitö esim. Australiasta. Ei tarvii miettiä sitö toimeentuloa sitten. Tietysti ensin, selvitä pää.

Vierailija
47/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

missä päin asustelet? Mä olen itse 27-vuotias nuori nainen ja ollut nyt kuivilla kohta vuoden. Itsellä myös vakava masennustausta oli ryyppäämisen taustalla. 

Mä mielelläni auttaisin sua ja voisin viedä vaikka kokoukseen jos haluat apua?  

Kaikkea hyvää sulle! Oot ajatuksissa :)

Kiitos todella paljon, oli mukava kuulla että olet parantunut.

Vierailija
48/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä elämässä on niin pielessä, että noin nuorena olet päätynyt tohon tilaan? Mieti mitä oikeasti haluat. Älä sano, että "kun ei kukaan nainen huoli". Lähde vaikka ulkomaille kiertelemään ilman rahaa. Tai ota nyt jonkun verran mukaan, että selviät alkuun. Motellit, minne nyt muut ulkomaalaiset reppureissaaja nyt menevätkään. Se on parasta itsensä etsimistä mitä voi olla ja moni ulkonaalainen nainen saattaa pitää sinusta, koska olet eksoottinen siellä. Älä jää tänne jos täällä ei ole mitään. Selvitä vaikka pääsi ensin. Suunnittele mistä aloitat ja minne menet ja kun sinne menet, unohdat kaiken turhan. Hankit vaikka töitä jostain. Jotain taskurahaa, kysy muilta ulkomaalaisilta tai mene kirkon ulkomaanapuun. Kotona lahoomalla et saa mitään aikaiseksi. Säästä rahaa ja ota halpa lento ihan vaan jonnekin.

Toki löytyy myös hyväntekeväisyys hommia ulkomailta ja sun ikäisille töitö esim. Australiasta. Ei tarvii miettiä sitö toimeentuloa sitten. Tietysti ensin, selvitä pää.

No ei tässä ole kysymyskään mistään "kun ei kukaan nainen huoli" - on mulla ihmissuhteita ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän