Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti - kysyttävää?

Vierailija
04.04.2016 |

Kysy minulta mitä vain, olen alkoholisti.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä elät ja ostat juomasi? Oletko perijä vai maksaako sossu?

Elätän itseni lähinnä omilla varoillani. Ja eiköhän monelta se 20e päivässä löydy kuitenkin. Itse käytän sen kaljan hankkimiseen.

Vierailija
22/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mahdollisesti masentunut? Oletko miettinyt, että jos menisit käymään lääkärissä? Samalla voisit otattaa veriarvot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla epävakaa persoonallisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko tai muu vastaava, jota lääkitset alkoholilla?

Vierailija
24/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden alkoholistin tunsin. Elämänsä loppuaikoina oksenteli verta ja kulki kyynärsauvoilla. Lopulta maksa meni koomaan ja hän kuoli. Monta vuotta se kärsimys kyllä kesti.

Vierailija
25/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla epävakaa persoonallisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko tai muu vastaava, jota lääkitset alkoholilla?

Minulla on vaikea asteinen masennus todettu, ja yleistynyt ahdistuneisuus häiriö. Pakenen tavallaan pahaa oloa hakien humalaa.

Vierailija
26/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vaikea asteinen masennus todettu, ja yleistynyt ahdistuneisuus häiriö. Pakenen tavallaan pahaa oloa hakien humalaa.

Juominen pahentaa masennusta ja ahdistusta aivokemian takia.

Vierailija
27/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan harrastanut juoksua tai piiiitkiä kävelylenkkejä?

Vierailija
28/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla yhtä ihmistä jolle voit puhua mistä vaan?

Liity AA-kerhoon. Pyydä antabusresepti. Käy joka ikinen päivä parilla hemmetin pitkällä kävelyllä. Yksin, ilman korvanappeja.

Tuuleta makkari ennen nukkumaanmenoa tai nuku ikkuna auki. Nuku päiväunet jos ahistaa. Ja taas kävelylle.

Vierailija
29/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että alkoholi pahentaa vaan ongelmaa. Mutta olen fyysisesti siihen riippuvainen. Ja pääsen alkoholia nautittuani edes hetkeksi pois pahasta olosta.

Vierailija
30/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta alko ja vaihda  se ganjaan.

Vierailija
31/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija meni ok, hyvä vuosi elämästäni. Ei ahdistusta eikä jatkuvaa pahaa oloa. Sen jälkeen sitten onkin palattu tähän. Minä vaan juon ja juon, erkanen kaikesta normaalista. En jaksa tehdä asioita jotka ovat terveelle ihmiselle itsestään selvyyksiä.

Vierailija
32/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liity AA-kerhoon. Pyydä antabusresepti. Käy joka ikinen päivä parilla hemmetin pitkällä kävelyllä. Yksin, ilman korvanappeja.

Antabus on paskin mahdollinen lääke, jos käyttää alkoholia ahdistuksen tai masennuksenpoistoon. Se ei auta millään tavalla kumpaankaan ongelmaan, mutta tekee poispääysystäkin mahdotonta.

Vierailija
33/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en tiedä, olen jotain lääkkeitä saanut masennuksen hoitoon. En ole kokenut hirveästi olevan avuksi. Sen sijaan ahdistukseen tai niihin akuutteihin paniikkikohtauksiin en ole saanut lääkettä. Silloin onkin ainut tapa tarttua pulloon.

Vierailija
34/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta alko ja vaihda  se ganjaan.

Tuo on toimiva keino vaikkakin laiton. Vittu tätä suomen päihdepolitiikkaa.

Vierailija
35/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkitys ei riitä tai ei sovi, niin mene lääkäriin ja pyydä uudet/lisää/apua.

Vierailija
36/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet lapseton? Tai lapset jo muuttaneet omilleen?

Lapseton olen. Asun yksinäni ja olen 20-vuotias mies

Mä olen todella surullinen sun puolestasi. Sulla on elämä vielä edessä ja sä voit tehdä muutoksen. Se on jo hyvä, että tiedostat ongelmasi. Nyt vaan aa-kerhoon, minnesotahoitoon, antabus-kuurille tai mitä tahansa jonka koet itsellesi sopivaksi. Irti on mahdollista päästä, vaikka helppoa se ei ole.

Mulla on lähipiirissä paljon alkoholisteja (kelläpä suomalaisella ei ole). Osa on jo vanhoja, joista ihmettelen miten ovat vielä hengissä. Osa on nuoria kuten sinä. Osa on raitistunut ja osa on kuollut alkoholin haittoihin tai tehnyt itsemurhan. Väittäisin että monella heistä on myös diagnosoimattomia mielenterveysongelmia. Sä voit itse valita millaisen tulevaisuuden haluat. Yksin sun ei sitä muutosta kuitenkaan tarvitse tehdä.

Johtuuko juomisesi jostain kurjista kokemuksista? Koeta käsitellä asiat mielessäsi,vaikka se vaikealta tuntuisikin. Niin ärsyttävältä kun se kuulostakin, mutta koeta kaääntää hankaluudet vahvuuksiksi. Menneisiin et voi vaikuttaa, mutta tulevaan voit jossain määrin.

Mieti mikä elämässäsi on hyvin ja missä olet taitava? Mitä toivot elämältäsi? Jos sulla ei ole ystäviä, mieti mistä voisit niitä hankkia. Tai mikä olisi mukava harrastus? Masentuneena mikään ei ehkä innosta tai kiinnosta, mutta kannattaa silti kokeilla. Ja alkoholi todellakin pahentaa masennusta. Mihin muuhun voisit purkaa pahaa oloasi? Opettele soittamaan vaikka jotakin soitinta tai väritä värityskuvia.

Vaikken sua tunnekaan, niin toivon sulle koko sydämmestäni hyvää tulevaisuutta.

Vierailija
37/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on vakava, olet pahasti sairas. En syytä sinua mistään. Alkoholismi on sairaus, mutta mielestäni alkoholismi on vain yksi oireistasi vaikeassa masennustilassa. En tiedä miten sinua on hoidettu, sillä ahdistuneisuuteen on kyllä lääkkeitä. Silloin sinun ei tarvitsisi juoda, koska sinua ei ahista.

Jos olisit potilaani niin aloittasin vieroittavan hoidon alkoholin käytöstäsi lääkkeellä, joka poistaa ahdistuksen ja näin sinun olisi helppo olla juomatta.

Tälläinen lääke kuin xanor tai rivatril, voisi olla vieroitusvaiheessa sinulle hyvä.

Kun alkoholi näin ollen jäisi pois kun ahdistus lakkaa, voitaisiin taas sinun masennustasi hoitaa helpommin kun yksi masennusta ruokkiva ongelma olisi poissa, eli alkoholin väärin käyttö.

Vierailija
38/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on vakava, olet pahasti sairas. En syytä sinua mistään. Alkoholismi on sairaus, mutta mielestäni alkoholismi on vain yksi oireistasi vaikeassa masennustilassa. En tiedä miten sinua on hoidettu, sillä ahdistuneisuuteen on kyllä lääkkeitä. Silloin sinun ei tarvitsisi juoda, koska sinua ei ahista.

Jos olisit potilaani niin aloittasin vieroittavan hoidon alkoholin käytöstäsi lääkkeellä, joka poistaa ahdistuksen ja näin sinun olisi helppo olla juomatta.

Tälläinen lääke kuin xanor tai rivatril, voisi olla vieroitusvaiheessa sinulle hyvä.

Kun alkoholi näin ollen jäisi pois kun ahdistus lakkaa, voitaisiin taas sinun masennustasi hoitaa helpommin kun yksi masennusta ruokkiva ongelma olisi poissa, eli alkoholin väärin käyttö.

Vierailija
39/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että alkoholi pahentaa vaan ongelmaa. Mutta olen fyysisesti siihen riippuvainen. Ja pääsen alkoholia nautittuani edes hetkeksi pois pahasta olosta.

Mene katkaisuun.

Vierailija
40/48 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ollu koskaan juoppoputkassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi