Miksi suomalaiset naiset näyttävät lapsilta?
Mistä se johtuu, että suomalaiset naiset näyttävät noin 30-vuotiaiksi todella lapsekkailta? Varsinkin lyhyehköt. Vertaa esim. britteihin tai etelä-eurooppalaisiin, niin paljon nuoremmat näyttävät "naisellisilta" paljon nuorempina. Suomalaiset sen sijaan näyttävät pullaposkisilta pikkutytöiltä.
Kommentit (27)
Voi helevetti. Omia kasvonpiirteitään on vähän saatanan vaikeaa muuttaa. Ja jos tykkää liikkua ihan vaikka arkisinkin ja ihan vaikka töihinkin, niin on helvetin paljon kivempaa laittaa jotain muuta päälle kuin "kankaisia trenssejä" vai mitä ne nyt oli. Ja hiusten piti siis olla pitkät, mutta nyt ne eivät saisikaan hulmuta vapaana? Eli miksi sitten ei saa leikata lyhyttä tukkaa, ettei vaan hiukset vahingossakaan hulmua vapaana?
Aurinko vanhentaa. Itse ulkomailla asuessa näytin aina paljon nuoremmalta vaaleine hiuksineni ja piirteineen kuin paikalliset tummissa hiuksissa ja tummilla piirteillä. Lisäksi olen pienikokoinen enkä käytä korkokenkiä. Näytän aivan lapselta verrattuna esim näyttäviin etelä-Eurooppalaisiin tummaverikköihin. Vaaleat piirteet ja vähäinen meikki kyllä saa minut näyttämään aina muita nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Voi helevetti. Omia kasvonpiirteitään on vähän saatanan vaikeaa muuttaa. Ja jos tykkää liikkua ihan vaikka arkisinkin ja ihan vaikka töihinkin, niin on helvetin paljon kivempaa laittaa jotain muuta päälle kuin "kankaisia trenssejä" vai mitä ne nyt oli. Ja hiusten piti siis olla pitkät, mutta nyt ne eivät saisikaan hulmuta vapaana? Eli miksi sitten ei saa leikata lyhyttä tukkaa, ettei vaan hiukset vahingossakaan hulmua vapaana?
Suomessa on paljon helpompi käyttää sateenkestävää takkia ja vähän meikkiä kun ilmat on mitä on. Ja silloin ei näytä yhtä "tyylikkäältä" kuin pariisittaret trensseissään.
Polveudumme Benjamin Buttonista. Varma tieto. T: Suomalainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Koittakaa nyt jo päättää, näytämmekö me suomalaiset naiset pikkutytöiltä vaiko rupsahtaneilta siiderivalailta. Teillehän nauraa naurismaan aidatkin, kun heittelette alvariinsa ilmoille noita käsittämättömiä paradokseja.
Samaa mietin. Toisessa ketjussa valitetaan vuolaasti siitä, kuinka kaikki suomalaiset naiset näyttävät niin vanhoilta luumuilta.
Johtuisiko siitä, että tälle palstalle kirjoittelee kymmeniätuhansia eri kirjoittajia.
Ei siis mitään kollektiivista av-mammajoukkoa, vaan sinä, työkaverisi, lapsesi tarha- ja koulukavereiden äidit jne..
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaa babyface 4ever.. Ei oo kauheen naisellinen kasvojen luusto, mutta onneks meikillä saa vähän korostettua tiettyjä piirteitä :)
Ja toki vartaloni ja pukeutumiseni on naisellinen
Mutta pyöreäkasvoinen ja pehmeäpiirteinen nainen nimenomaan on naisellisemman näköinen kuin vaikkapa sellainen nainen, jolla on iso nenä ja voimakas, terävä leuka. Mitä enemmän estrogeeniä naisella on elimistössään, sitä pienemmät ja sirommat hänen piirteensä ovat.
Lyhyys, paksuus ja pyöreänaamaisuus tekevät tehtävänsä. Siihen vielä päälle nykyinen muovinen ja luonnoton nukkemainen ehostus kaikkine lisäkkeineen, nekään eivät suoranaisesti lisää eteerisen kaunista vaikutelmaa.
Olen samaa mieltä kuin 18 (ap?). Joskus harvoin kun on tullut nähtyä jonkun suomalaisräppärin video, niin onhan se ollut jotenkin yllättävää miten nämä "kuumat misut" eivät ole ihan samaa kaliiperia kuin mitä on totuttu näkemään vastaavissa kansainvälisissä videoissa ja elokuvissa. Ehkä sekin vaikuttaa, että suomessa tarjonta noihin tehtäviin voi olla aika suppeaa ts. oikeasti kauniit eivät harrasta moisia.