Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuulemma tarvitsen kaiken maailman energiatodistukset yms isännöitsijältä jos aion asuntoni myydä, ja hintaa niille papereille tuli järjetön 157 euroa. Eikä tuossa liene mitään mahdollisuutta vastustella.....nuo paperit on vaan pakko olla ja heillä on lupa veloittaa niistä niin paljon kuin haluavat?

• ylös 3
  • alas 2

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuollainen 157€ tarkoittaa noin 3h töitä... kai siinä sen verran menee.

Puoli tuntia, max. tunti. Jouduin noita työni vuoksi joskus pyytämään; meidän ei siis tarvitse maksaa niistä ja parhaillaan on tullut vartissa siitä, kun olen pyytänyt, ts. isännöitsijä on lukenut postinsa heti. Vanhoista taloista noita ei välttämättä ole valmiina pdf-muodossa, mutta ei tuo skannaus monelta kauaa kestä 

Vierailija

Energiatodistus on tietyn ikäisillä taloilla ja taloyhtiöillä pakollinen. Joten se pitää olla vaikka kukaan ei asuntoa myisikään.

Isännöitsijätodistus maksaa, jos on ulkopuolinen isännöitsijätoimisto. Joillakin taloyhtiöillä on sisäinen isännöitsijä, jolla menee paperin kirjoittamiseen noin 10 minuuttia.

Vierailija

Minä olen isännöitsijä ja mulla on isännöintiohjelma koneella josta saa suoraan sen tulostettua, ainoo mikä pitää tehdä on katsoa että onko vastikkeet maksettu, ne nyt pidetään muutenkin seurannassa. Ja energiatodistus on myös sellainen mistä otetaan kopiot tai se on koneella ja tulostetaan. En ymmärrä tuollaista hintaa, aikaa ei mene paljon mitään.