Voiko toimeentulotukea saada jos on säästöjä?
Siis sossun toimeentulotukea, jos on vaikka 8000 euroa lapsen tilillä?
Pitääkö niille ilmottaa koko perheen kaikkien tilien saldot?
Voiko jonkun tilin pimittää, tarkistavatko jostain ja jos saavat selville niin mitä siitä seuraa?
Kellään kokemusta tai tietoa?
Kommentit (47)
onhan esim. monilla lapsilla lapsivakuutuksessa se karttuva säästö osuus mihin ei pääse kiinni. tuollaiset jutut on erikseen etenkin haettaessa lyhyt aikaista toimeentuotukea. tulkintahan voi tietty olla eri jos on pitkäaikaisesti koko ajan toimeentulotuen varassa.
Esim. ravitsevampi ruoka ja harrastukset ja vaatteet voidaan mielestäni hyvin ottaa niistä 8000¿, eikä mennä sossuun naukumaan. En minä ainakaan kehtais mennä jos rahaa kerran olis.
Esim. ravitsevampi ruoka ja harrastukset ja vaatteet voidaan mielestäni hyvin ottaa niistä 8000¿, eikä mennä sossuun naukumaan. En minä ainakaan kehtais mennä jos rahaa kerran olis.
Nehän on lapsen hyväksi!! Itselleni en sitten lapsen rahoista ottaisi kuin juts lainaksi. Maksaisin takaisin,sitten taas kun on varaa.
Sossut on niitä varten jotka TARVII apua. Te ap ette tarvitse,teillä on säästössä 8000e. Siis TUHATTA.
Jos lainaat sieltä hätää varten 100-200e niin ohhoh....
Mun äiti oli säästänyt mulle tilille 5000e jotka sain kun täytin 18v.
Joten en todellakaan tiennyt tuosta tilistä.
Itse olin 18v vielä lapsellinen ja tosiaan tuhlasin yhdessä hujauksessa äitini todella pienistä tuloistaan mulle säästämät rahat :( Vieläkin tulee paha mieli kun ajattelen.
otetaan huomioon vain se lapsen osuus toimeentulotukea laskettaessa, mutta aikuisten osuuden saa toimeentulotukena. Lasta ei voi vaatia elättämään vanhempiaan.
mä oon jonkin verran säästänyt lapselle rahaa rahastoihin tulevaisuuden varalle. rahat ei siis oo tilillä tai näy missään, mites tuollaset säästöt??
entä jos itelle on säästänyt eläkevakuutusta?? nekään rahat ei missään näy ja niihinhän ei pankkikaan anna koskea ennen tuota eläke ikää???