Syväkyykky
No niin, nyt kokeilemaan: http://www.iltalehti.fi/kuntoilu/2016040421351290_tj.shtml
Ei lähelläkään
M39
Kommentit (77)
Miten joku ei pysty olemaan tuossa asennossa 😅
Kannattaa huomata, että tuo asento on kaikkea muuta kuin mainostetun terveellinen, jos sattuu olemaan peräpukamia tai laskeumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti menen tuohon asentoon, kuin tuo nainen tolla videolla, rentona vielä olen, jalat melko lähellä toisiaan, ei tee mistään tiukkaa. Voisin olla vaikka kuinka kauan siinä. En ole urheilullinen, en venyttele enkä harrasta muuta urheilua kuin kävelylenkkejä. Pienet lapset mulla. Eli ehkä jotku vaan pääsee tuohon asentoon luonnostaan. En voinu uskoa silmiäni, kun katsoin videon, luulin, että tuo on yhtä tavallinen asento kaikille kuin vaikkapa selinmakuu.
N39
Ja lisäys: mulla on kantapäät tiukasti lattiassa, koko jalkapohjat on lattiassa, oikein lepään koko jalkapohjillani lattiaan, siis tuo asento ei ole yhtään vaikea eikä tunnu haastavalta tai pahalta, enkä tosiaan harrasta liikuntaa ja istun todella paljon tuolilla pöydän ääressä, tuntikausia päivittäin. Samalla tavalla rennosti siihen laskeuduin ja siinä olin, niinkun videolla nähty nainen, joka oli siinä asennossa rentona.
Eli syy siihen, miksi jotku ei tuohon pääse, on jossain muussa kuin elintavoissa.
Jotkut tuohon kykenevät ihan luontaisesti, mutta ne jotka eivät kykene, voivat syyttää elintapoja. Kaikki pienet lapset pystyvät tuohon, mutta nykytyylinen aikuisuus jäykistää monet. On kyllä ihmiselle hyvin luonnollinen asento, johon kaikki pystyivät helposti ennen sivistyksen syntyä.
Mun pappani on notkea kuin näkkileipä, ei saa käsiään maahan, ei taivu oikealle eikä vasemmalle, mutta viettää kaiken aikaa tuossa asennossa. Elintavoissa ei hänellä ole hurraamista, mutta tuo asento luonnistuu kun on koko ikänsä sitä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti menen tuohon asentoon, kuin tuo nainen tolla videolla, rentona vielä olen, jalat melko lähellä toisiaan, ei tee mistään tiukkaa. Voisin olla vaikka kuinka kauan siinä. En ole urheilullinen, en venyttele enkä harrasta muuta urheilua kuin kävelylenkkejä. Pienet lapset mulla. Eli ehkä jotku vaan pääsee tuohon asentoon luonnostaan. En voinu uskoa silmiäni, kun katsoin videon, luulin, että tuo on yhtä tavallinen asento kaikille kuin vaikkapa selinmakuu.
N39
Ja lisäys: mulla on kantapäät tiukasti lattiassa, koko jalkapohjat on lattiassa, oikein lepään koko jalkapohjillani lattiaan, siis tuo asento ei ole yhtään vaikea eikä tunnu haastavalta tai pahalta, enkä tosiaan harrasta liikuntaa ja istun todella paljon tuolilla pöydän ääressä, tuntikausia päivittäin. Samalla tavalla rennosti siihen laskeuduin ja siinä olin, niinkun videolla nähty nainen, joka oli siinä asennossa rentona.
Eli syy siihen, miksi jotku ei tuohon pääse, on jossain muussa kuin elintavoissa.
Jotkut tuohon kykenevät ihan luontaisesti, mutta ne jotka eivät kykene, voivat syyttää elintapoja. Kaikki pienet lapset pystyvät tuohon, mutta nykytyylinen aikuisuus jäykistää monet. On kyllä ihmiselle hyvin luonnollinen asento, johon kaikki pystyivät helposti ennen sivistyksen syntyä.
Mun pappani on notkea kuin näkkileipä, ei saa käsiään maahan, ei taivu oikealle eikä vasemmalle, mutta viettää kaiken aikaa tuossa asennossa. Elintavoissa ei hänellä ole hurraamista, mutta tuo asento luonnistuu kun on koko ikänsä sitä tehnyt.
En oo ikipäivänä viettänyt kyykyssä aikaani enkä ole millään tavalla notkea, ja silti pääsin tuohon asentoon tuosta vain. Että eiköhän tää on ihan rakenteellinen juttu, jos kerran joku ei oikeasti pääse kyykkyyn ja ylös kantapäät maassa.
Mulla ei taida olla jäykkyydestä kiinni, vaan siitä että painopiste on hukassa :o kaadun taaksepäin jos ei oo jalat oikein leviällä.
jossain törkysieluisella jumppapaikalla jokin töpöttävää maaan sättivä thaukkilandian naikkonen oli lähes ainoa sieltä päin. jäi kyllä jalkoihin, siis muiden naisten.
jossain törkysieluisella jumppapaikalla jokin töpöttävää maaan sättivä thaukkilandian naikkonen oli lähes ainoa sieltä päin. jäi kyllä jalkoihin, siis muiden naisten.
yrittää leikkiä lähinnä epätoivoista syväkurkkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, mutta mulla onkin kaikenlaisia synnynnäisiä selkä- ja lonkkaongelmia, eikä tasapainokaan ole maailman paras. Pystyn hetkeksi menemään kyykkyyn kantapäät irrallaan maasta-asentoon, mutta siinä kaikki.
Sitäpaitsi on jonkin verran jo pissan pidätysvaivoja, joten ihan taatusti lirahtaisi housuun tuossa asennossa, että en vaivaudu ees testaamaan. :D
N42
Eikö tuo juuri motivoi pitämään itsesi parhaassa mahdollisessa kunnossa? Sähän et 10 vuoden päästä enää kävele jos noin on jo nyt... :-/ N45
Ai siis, jos en pääse kyykkyyn, niin en kävele 10 vuoden päästä? Johan oli ihmeellisesti päätelty juttu. :D
Ei mun kävelyssä ole mitään ongelmaa, kyllä mä reippaasti pääsen eteenpäin, että joitakin terveempiä tuttujani oikein hirvittää mun tahti. Ainoastaan siis on noita synnynäisiä ongelmia ja en mä niille mitään mahda. Ja pissa lirahtaa joskus aivastaessa/yskiessä, jos kyykistelen/hyppelehdin pissahätäisenä tai jos sattuu jokin painamaan mahaa, ei muuten.
Turha mulle mitään vinonaamahymiötä on laittaa, kun ei tässä mitään hätäpäivää ole.
Kaikille teille, jotka ovat kirjoittaneet tuon olevan helppoa, niin LOL. Monet teistä ei todellisuudessa edes pääse siihen rakenteellisista syistä. Loput ei pääse siihen, koska liikkuvuus ei riitä. Vuosikymmenien istuminen ja liikkumattomuus tekee sen. Meidän kuntosalilla näkee paljonkin keski-ikäsiä yrittämässä tuota ja se on melkonen ihme, jos joku oikeasti pystyy tekemään sen. Siinä pitää sitten saada perse lähes maahan kiinni ja pystyä vielä olemaan siinä asennossa ilman että mihinkään sattuu tai paikat puutuu tms. Ja selän pitää olla myös suorassa.
Höh, ei ole tullut edes mieleen, että tuo voi olla joillekin mahdoton tehtävä.
Aina onnistunut helposti.
M55
Osalla ihmisistä on synnynnäisesti kireä akillesjänne. Tuo asento lähinnä hajottaa polvia. Onnea vaan. T. Fyssari
Haa, kerrankin liike, joka onnistuu! Ollaan koko perhe jäykkiä, oikein tosi jäykkiä eikä harrasteta kuin hyötyliikuntaa. Ollaan paljon paikoillaan. Jumppatunneilla (kun vielä viitsin käydä) olen aina kärsinyt, kun en vaan taivu jalat suorina mihinkään.
Ja nyt liike, joka onnistuu tuosta vaan:)
N49
Tätä voi harjoitella niin, että ottaa kiinni käsillä vaikka kaapista/puolapuista/narusta tms ja auttaa sillä tasapainoilua. Sitten vain keikuttaa itseään, antaa lonkkien aueta, selän venyä ja se saattaakin onnistua kun ei tarvitse hermoilla kaatumista.
Jalat levällään pääsen, mutta en jalat yhdessä. En ole koskaan saanut, en edes lapsena, vaikka olen liikunnallinen. Muutkin nivelet hyvin jäykät eikä esim. kädet oikene suoraksi asti.
Riittää että nainen on syväkurkku.
M43
pies of kake, jalat yhdessäkin menee mutta mieluummin pikkasen jalat erillään.