Syväkyykky
No niin, nyt kokeilemaan: http://www.iltalehti.fi/kuntoilu/2016040421351290_tj.shtml
Ei lähelläkään
M39
Kommentit (77)
Siis täh? Onko tässä nyt jotain mitä en tajua? Jalat yhdessä, jalkaterät yhdessä, kantapäät maassa koko ajan ja pääsen kyykkyyn ihan helposti... Mikä tässä on vaikeaa? Olen pienikokoinen mikäli se johonkin vaikuttaa (156 cm, 48 kg)
Pääsen helposti, mutta ei ole kyllä musta mikään kiva lepoasento (onnistui myös jalkaterät kiinni toisissaan) lapsena istuin noin useinkin ja olen kyykkinyt paljon siksikin, että äitini aikanaan opetti, että nostot tehdään jaloilla, ei selällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti menen tuohon asentoon, kuin tuo nainen tolla videolla, rentona vielä olen, jalat melko lähellä toisiaan, ei tee mistään tiukkaa. Voisin olla vaikka kuinka kauan siinä. En ole urheilullinen, en venyttele enkä harrasta muuta urheilua kuin kävelylenkkejä. Pienet lapset mulla. Eli ehkä jotku vaan pääsee tuohon asentoon luonnostaan. En voinu uskoa silmiäni, kun katsoin videon, luulin, että tuo on yhtä tavallinen asento kaikille kuin vaikkapa selinmakuu.
N39
Ja lisäys: mulla on kantapäät tiukasti lattiassa, koko jalkapohjat on lattiassa, oikein lepään koko jalkapohjillani lattiaan, siis tuo asento ei ole yhtään vaikea eikä tunnu haastavalta tai pahalta, enkä tosiaan harrasta liikuntaa ja istun todella paljon tuolilla pöydän ääressä, tuntikausia päivittäin. Samalla tavalla rennosti siihen laskeuduin ja siinä olin, niinkun videolla nähty nainen, joka oli siinä asennossa rentona.
Eli syy siihen, miksi jotku ei tuohon pääse, on jossain muussa kuin elintavoissa.
Jotkut tuohon kykenevät ihan luontaisesti, mutta ne jotka eivät kykene, voivat syyttää elintapoja. Kaikki pienet lapset pystyvät tuohon, mutta nykytyylinen aikuisuus jäykistää monet. On kyllä ihmiselle hyvin luonnollinen asento, johon kaikki pystyivät helposti ennen sivistyksen syntyä.
Ei mitään hankaluuksia, vaikka rv 26 ja ylipainoa.
Pääsen asentoon, pysyn siinä ja pääsen ilman apua ylös.
N18
Minä pääsen siten, että avaan vähän jalkoja, että pääsen nojaamaan vähän eteenpäin. Tai sitten täytyy pitää käsiä edessä, että tasapaino pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helposti menen tuohon asentoon, kuin tuo nainen tolla videolla, rentona vielä olen, jalat melko lähellä toisiaan, ei tee mistään tiukkaa. Voisin olla vaikka kuinka kauan siinä. En ole urheilullinen, en venyttele enkä harrasta muuta urheilua kuin kävelylenkkejä. Pienet lapset mulla. Eli ehkä jotku vaan pääsee tuohon asentoon luonnostaan. En voinu uskoa silmiäni, kun katsoin videon, luulin, että tuo on yhtä tavallinen asento kaikille kuin vaikkapa selinmakuu.
N39
Ja lisäys: mulla on kantapäät tiukasti lattiassa, koko jalkapohjat on lattiassa, oikein lepään koko jalkapohjillani lattiaan, siis tuo asento ei ole yhtään vaikea eikä tunnu haastavalta tai pahalta, enkä tosiaan harrasta liikuntaa ja istun todella paljon tuolilla pöydän ääressä, tuntikausia päivittäin. Samalla tavalla rennosti siihen laskeuduin ja siinä olin, niinkun videolla nähty nainen, joka oli siinä asennossa rentona.
Eli syy siihen, miksi jotku ei tuohon pääse, on jossain muussa kuin elintavoissa.
Jotkut tuohon kykenevät ihan luontaisesti, mutta ne jotka eivät kykene, voivat syyttää elintapoja. Kaikki pienet lapset pystyvät tuohon, mutta nykytyylinen aikuisuus jäykistää monet. On kyllä ihmiselle hyvin luonnollinen asento, johon kaikki pystyivät helposti ennen sivistyksen syntyä.
Mutta heidän tarvitsee tehdä enemmän työtä ylläpitääkseen tuota kuin niiden, joilla kroppa taipuu tuohon luonnostaan.
Miten vaikeaa ihmisten on ymmärtää, että vartaloissa on rakenne-eroja?
Niitä on mahdollista häivyttää ja korjata (ja niin kannattaa ehdottomasti tehdäkin, koska asentovirheet kostautuvat vuosien saatossa!), mutta toisille jotkin asennot ovat luonnostaan helpompia kuin toisille. Tämä nyt on ihan perusasia, jonka luulisi kaikkien tietävän.
Rennolle tuntuu kun on rakoa kantapäiden välissä ja
jalkaterät vähän ulospäin.
Töissä saa kyykkäillä jatkuvasti, mutta hyvä huomio toi kantapäät lattiaan. Pitääkin kokeilla kyykkiä niin huomenna :D saattaa vaatia vähän tasapainoilua!
Vierailija kirjoitti:
Miten voin harjoittaa, että pystyisin tuohon kantapäät lattiassa?
Alat harrastamaan mäkihyppyä. Niillä on mahtava liikkuvuus nilkoissa.
Ei onnistu, mutta mulla onkin kaikenlaisia synnynnäisiä selkä- ja lonkkaongelmia, eikä tasapainokaan ole maailman paras. Pystyn hetkeksi menemään kyykkyyn kantapäät irrallaan maasta-asentoon, mutta siinä kaikki.
Sitäpaitsi on jonkin verran jo pissan pidätysvaivoja, joten ihan taatusti lirahtaisi housuun tuossa asennossa, että en vaivaudu ees testaamaan. :D
N42
Nilkan takaa kinnaa. En ole koskaan saanut jalkapohjia maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Testasin vielä uudelleen, eli jalat aivan yhdessä, myös jalkapohjat siis aivan vierekkäin. Menen suoraan tuosta kyykkyyn vaivatta, kantapäät lujasti maassa, ei tee yhtään mistään tiukkaa. Pääsen suoraan nousemaan ylös vaivatta. Ja tosiaan, en urheile enkä venyttele.
N39
Helposti sekä jalat yhdessä että harallaan. Tosin mun kantapäät nousee hieman maasta. Ja mä olen ollut jäykkä ja kankea koko ikäni:)
n 56v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N39
Testasin vielä uudelleen, eli jalat aivan yhdessä, myös jalkapohjat siis aivan vierekkäin. Menen suoraan tuosta kyykkyyn vaivatta, kantapäät lujasti maassa, ei tee yhtään mistään tiukkaa. Pääsen suoraan nousemaan ylös vaivatta. Ja tosiaan, en urheile enkä venyttele.
N39
Sama täällä, jalat yhdessä kantapäät lattiassa helposti kyykkyyn ja ylös. En urheile. Pientä terveysliikuntaa kyllä.
N56
Pääsen ihan helposti. Treenaan kyllä säännöllisesti monella tapaa, myös erilaisia kyykkyjä. N45
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, mutta mulla onkin kaikenlaisia synnynnäisiä selkä- ja lonkkaongelmia, eikä tasapainokaan ole maailman paras. Pystyn hetkeksi menemään kyykkyyn kantapäät irrallaan maasta-asentoon, mutta siinä kaikki.
Sitäpaitsi on jonkin verran jo pissan pidätysvaivoja, joten ihan taatusti lirahtaisi housuun tuossa asennossa, että en vaivaudu ees testaamaan. :D
N42
Eikö tuo juuri motivoi pitämään itsesi parhaassa mahdollisessa kunnossa? Sähän et 10 vuoden päästä enää kävele jos noin on jo nyt... :-/ N45
Vierailija kirjoitti:
Saa olla kyl hiton jäykkä jos ei tuohon asentoon pääse:D Itselläni menee luontevasti niin jalkaterät yhdessä kuin leveämmässäkin asennossa. Ja kantapäät tottakai kiinni maassa. Pistoolikyykky on jo sitten vähän eri asia, vaikka sekin onnistuu meikäläiseltä...
Mä pääsen kyllä spagaatiin mutta en tuohon asentoon :D
Vierailija kirjoitti:
Saa olla kyl hiton jäykkä jos ei tuohon asentoon pääse:D Itselläni menee luontevasti niin jalkaterät yhdessä kuin leveämmässäkin asennossa. Ja kantapäät tottakai kiinni maassa. Pistoolikyykky on jo sitten vähän eri asia, vaikka sekin onnistuu meikäläiseltä...
Pistoolikyykkyynkin pääsen, mutten sieltä ylös... (siis yhdellä jalalla)
N56
Aasialaiskyykkynä tunnen tämän liikkeen, sillä usein esim. koreassa tai kiinassa saattavat joskus syödä tai tehdä ihan arkisia asioita tuossa asennossa :D helppoa kuin heinän teko!