Missä tapauksissa lääkäri tutkii/ tunnustelee peräsuolta?
Kommentit (49)
En keksi yhtäkään syytä miksi gynen pitäisi ronkkia persereikää. Onneksi ei ole edes ehdotettu.
Vatsakipu, jossain gynevaivoissa ja pitkäaikaisissa vatsavaivoissa. Jos kipu on kova, mulle on ihan sama mistä päin ne kaivelee, kunhan saa hoitoa.
Ei se nyt niin kamalaa ole, ja on ne sitä tottuneet tekemään.
Peräaukko nyt on vain yksi aukko ihmisessä, ja sitä kautta pääsee sisuksia tutkimaan helpommin kuin leikkelemällä vatsaa auki. Vähän nyt suhteellisuudentajua. Ne on lääkäreitä ja mun näkökulmasta niillä on velvollisuus tutkia mun vaivoja siitä reiästä, mistä ne niitä helpoiten pääsee tutkimaan. Veistä sää muhun käyttää vain hyvin perustein, mutta pyllyyn voin sormen tai pari ottaa milloin vain.
Mulla on tutkittu kovassa mahakivussa, selkävaivassa ja kun on tutkittu ulosteen-ja virtsankarkailua sekä tunnottomuutta.
Monenlaisia syitä, mm. vatsakivut, selkäkivut, suoliverenvuoto, eturauhasvaivat, gynekologiset vaivat jne.
Peräsuolen tutkimus sormilla on ihan helppo juttu nykynuorille. Anaaliyhdyntä on ihan normia, niin ei kai lekurin sormi missään tunnu... yöökkk örggh.
Ei mullakaan ole ikinä gyne ronkkinut peräreikää eikä synnytystapa-arviossakaan tutkittu mitään sitä kautta. Sen sijaan kerran olen ollut ensiavussa kovien vatsakipujen takia, ja silloin tutkittiin myös perän kautta. Mitään selitystä kivuille ei löytynyt.
Sedällä oli peräsuolisyöpä. Kun sitä tutkittiin, niin kyllä lääkäri rassasi aika monta kertaa pakoputkea.
Jos on epäilyjä peräsuolen syövästä tai haavaumasta tai pukamista...