Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinyylikorkki koko asunnon lattiamateriaaliksi?

Vierailija
04.04.2016 |

Remontti alkamassa ja lattia pohdituttaa. Tähän asti on ollut itsestään selvää, että keittiötä lukuunottamatta kerrostaloasuntomme lattia tulevat olemaan parkettia. Keittiö vinyylikorkkia. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä tuon vinyylikorkin laittamista koko asuntoon. Onko palstalaisilla kokemuksia ko. materiaalista? Jotenkin se tuntuu muoviselta, mutta sitten ei kuitenkaan.

Asunnossa asuu 2 aikuista ja 1 teini, joten lattiaan ei kohdistu mitään sen kummempia "uhkia" :) Laminaatti, laatta ja muovimatto eivät ole vaihtoehtoja.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin kallista paskaa. Tupleksilla liian pehmeä ja ilman liian kova. Ja lonksuu ja vaatii ihan liian tasaisen pohjan tämän maan tekijöille.

Vierailija
22/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän korkki ole turpoava materiaali, vaan se välissä oleva ponttimateriaali, joka on hvyin tivistä HDF -puukuitulevyä, samaa, joka on myös laminaattilankuissa. - Korkkia on käytetty vuosisatojen (liekö tuhansienkin) ajan ongen kohoina ja verkkojen pauloituksissa; jos korkki imisi vettä, niin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa lastenhuoneen ja keittiön lattiamateriaalia ei ole ollut, kuin tämä vinyylikorkki. Lämmin jalalle, ei ole liukas, on hyvännäköinen ja klick-saumat ovat tiiviit.

Mikään lika ei imeydy, tahrat lähtevät pyyhkäisemällä.

Sitähän on nykyisin monen väristä ja tyylistä, joten varmasti löytyy jokaiseen tilaan sopiva.

Meillä on muissa huoneissa parketti, kun asunnossa oli se valmiina, tarvitsi vain hioa, kun muutettiin.

Vierailija
24/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinyylikorkki lattiassa on ihana, lämmin ja hiljainen. Ei kannata valita halvinta mahdollista materiaalia, jos haluaa laadukkaan lattian

Meillä on sellainen, joka näyttää ja tuntuu kuin pinta olisi puuta. Puulankkulattialta. Kallis oli, mutta ei kyllä harmita.

Olen työni puolesta kulkenut tosi monessa huushollissa ja voin sanoa, että ikinä en valitse laminaattia lattialle. Sen verran kylmä ja kolkko materiaali.

Vierailija
25/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan vielä.

Hyvälaatuinen, paksu vinyylikorkki maksaa saman kuin aito parketti.

Minun ei olisi vaikea valita kumpi. ;-)

P.s. olen ollut jo pitkään ihastunut kalanruotoparkettiin... Aijai...

Vierailija
26/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinyylikorkki lattiassa on ihana, lämmin ja hiljainen. Ei kannata valita halvinta mahdollista materiaalia, jos haluaa laadukkaan lattian

Meillä on sellainen, joka näyttää ja tuntuu kuin pinta olisi puuta. Puulankkulattialta. Kallis oli, mutta ei kyllä harmita.

Olen työni puolesta kulkenut tosi monessa huushollissa ja voin sanoa, että ikinä en valitse laminaattia lattialle. Sen verran kylmä ja kolkko materiaali.

Niin ja lisäyksenä : vinyylikorkki on ollut todella kestävä.

Vierailija
27/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita kunnollista illuminaattia. Muista vain pyytää vapaamuurari asentamaan.

Vierailija
28/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vinyylikorkki ja ollaan tykätty. Ei mitään moitittavaa muutaman vuoden kokemuksella.

Meillä on koira ja kolme lasta.

Edelliseen asuntoon laitettiin laminaatti, toki niissäkin on eroja, mutta meillä meni se todella huonoon kuntoon. Naarmuuntui ja kolhuja siellä täällä.

Toki parketti olisi ollut kaunein, mutta niin pitkään kun lapset on pieniä niin ei ole vaihtoehto meille.

Vierailija
29/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus on vuodelta 2016...

Vierailija
30/30 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi helvetti. En edes harkitsisi niin rumaa materiaalia. Minulla on kosteuden kestävä laminaatti eteisessä ja keittiössä ja muualla asunnossa parketti. Tämä laminaatti on jalalle pehmeä ja minulle tosiaan kerrottiin sen olevan kosteuden kestävää, eli ei ole oma keksintöni.

Olen tyytyväinen, kiitos hei.

Laminaatti ei kuulu ihmisen asuntoon lattiaksi, vittuma isempaa materiaalia saa hakea. Ja on nolouden huippu kun on kahta materiaalia lattiat. Tollo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä