Onneksi mun lapseni sai kavereita.t.ammattivalittaja
Kommentit (19)
On se kiva ettei hän joudu olemaan yksinäinen. Kyllä ekaluokkalainen kaipaa ikäistensä seuraa.ap
Onhan sullakin vähän verkostoa siellä, ellei muuta niin tämän koulukyytiläiskaverin vanhemmat. Pakkohan teidän on olla jonkinlaisissa tekemisissä. Olet myös maininnut, että teillä on käynyt tuttuja ja naapureita kylässä. Ja sitten olet kertonut käyväsi "ilmaisjutuissa" (oma ilmaisusi), kai sielläkin ihmisiä on. Varmaan sellaisiakin, jotka ovat samassa elämäntilanteessa kuin sinä. Voit saada vertaistukea.
Kohta varmaan lumet sulaa teiltäkin ja pääset puutarhatöihin ja voit vaihtaa taimia ja kokemuksia naapureiden kanssa. Miehen kaverit auttamaan maanmuokkauksessa, jos sinua huippaa. Teet heille makkarasoppaa tai makaronilaatikkoa talkoopalkaksi. Ottavat omat lapsensa mukaan ja poikasi saa taas uusia kavereita.
Sun suurin ongelmasi taitaa olla mielikuvituksen puute. Silloin helposti uppoaa itsesääliin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sullakin vähän verkostoa siellä, ellei muuta niin tämän koulukyytiläiskaverin vanhemmat. Pakkohan teidän on olla jonkinlaisissa tekemisissä. Olet myös maininnut, että teillä on käynyt tuttuja ja naapureita kylässä. Ja sitten olet kertonut käyväsi "ilmaisjutuissa" (oma ilmaisusi), kai sielläkin ihmisiä on. Varmaan sellaisiakin, jotka ovat samassa elämäntilanteessa kuin sinä. Voit saada vertaistukea.
Kohta varmaan lumet sulaa teiltäkin ja pääset puutarhatöihin ja voit vaihtaa taimia ja kokemuksia naapureiden kanssa. Miehen kaverit auttamaan maanmuokkauksessa, jos sinua huippaa. Teet heille makkarasoppaa tai makaronilaatikkoa talkoopalkaksi. Ottavat omat lapsensa mukaan ja poikasi saa taas uusia kavereita.
Sun suurin ongelmasi taitaa olla mielikuvituksen puute. Silloin helposti uppoaa itsesääliin.
No ei ole kukaan pitkään aikaan käynyt kyssä ja naapurit ei ikinä. Mutta tärkeintä on se että lapsella on kavereita, ei se miten minulla menee.ap
Tosi kivaa, että lapsella on kavereita. Millainen se sun uusi asuinympäristö on, onko siinä lähellä lapsiperheitä, voiko lapsi löytää kavereita myös sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kukaan pitkään aikaan käynyt kyssä ja naapurit ei ikinä. Mutta tärkeintä on se että lapsella on kavereita, ei se miten minulla menee.ap
On se lapsellekin ja kodin ilmapiirille tärkeää, että äiti ei vello 24/7 itsesäälissä.
Vaikka et viekään lapsia enää kouluun ja he selviävät niistä vaarallisista risteyksistä, jotka oivat koulukyydin syynä, jos muistat, niin kai te vanhemmat voitte silti olla tekemisissä. Nämä asiat eivät liity suoraan toisiinsa.
Joko siellä pohjoisessa krookukset kukkii? Tai edes pilkottaa?
5
Onko uusi kämppäsi lähempänä koulua vai kauempana siitä? Joudutko aloittamaan kuskaamisen siellä uudestaan vai pääseekö lapsi sieltäkin itse kävellen kouluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se lapsellekin ja kodin ilmapiirille tärkeää, että äiti ei vello 24/7 itsesäälissä.
Vaikka et viekään lapsia enää kouluun ja he selviävät niistä vaarallisista risteyksistä, jotka oivat koulukyydin syynä, jos muistat, niin kai te vanhemmat voitte silti olla tekemisissä. Nämä asiat eivät liity suoraan toisiinsa.
Joko siellä pohjoisessa krookukset kukkii? Tai edes pilkottaa?
5
Nuo menevät porukalla kouluun ja osaavat jo onneksi katsoa molempiin suuntiin ja vasta sitten mennä teiden ylitse. En mä ole koskaan ollut naapurien kanssa tekemisissa, morjestetaan ja joskus jutellaan jos pihalla ollaan mutta noin muuten. Enkä mä vello itsesäälissä.ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan en enää kuskaa lapsia kouluun, he menevät jo itse.ap
He? Kuinka monta lasta sulla oikeen on?
Vierailija kirjoitti:
Onko uusi kämppäsi lähempänä koulua vai kauempana siitä? Joudutko aloittamaan kuskaamisen siellä uudestaan vai pääseekö lapsi sieltäkin itse kävellen kouluun?
Usko nyt jo ettei ap ole oikeasti muuttamassa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He? Kuinka monta lasta sulla oikeen on?
Yksi mutta olen kuskannut naapurin lasta samalla. Nyt lapseni menee kouluun eri lasten kanssa yksin ihan itse.ap
Vierailija kirjoitti:
Koska auto on rikki.
Vähän aikaa sitten kerroit kuinka vaarallinen matka on ettet voi ajatellakaan että poika selviäisi kaverinsa kanssa kaksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska auto on rikki.
Vähän aikaa sitten kerroit kuinka vaarallinen matka on ettet voi ajatellakaan että poika selviäisi kaverinsa kanssa kaksin.
Kyllä hän nyt selviää. Voisinhan mä mieheni autoa lainata mut pärjää jo kaveriensa kanssa.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska auto on rikki.
Vähän aikaa sitten kerroit kuinka vaarallinen matka on ettet voi ajatellakaan että poika selviäisi kaverinsa kanssa kaksin.Kyllä hän nyt selviää. Voisinhan mä mieheni autoa lainata mut pärjää jo kaveriensa kanssa.ap
Ai nyt hän on miehesi eikä paskaläjä. Vai kasako se oli?
Toivottavasti poika oli sillon kavereillaan, kun iskä heitteli mööpelit ulos torpasta. Oliko?
nonni pohjustat tällä aloituksella uusia valituksia tyyliin "lapsi ei saa uusia kavereita täältä" jne :o
Kuinka kaukana se sun uusi asunto on tästä nykyisestä? Onko lapsen helppo käydä sieltä näiden nykyisten naapurinlapsien luona leikkimässä?