Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolattoman ruokavalion haitat?

Vierailija
04.04.2016 |

Luin juuri netistä jutun missä kerrottiin että täysin suolatonkaan ruokavalio ei ole kovin terveellinen koska keho tarvitsee myös suoloja. Tarkemmin ei asiasta artikkelissa mainittu. Mietinkin mitä haittoja ruokavaliosta voi tulla?
Muistelisin itse että eikö sota aikana yms ihmiselle kehittynyt struuma tms kun ei saatu tarpeeksi jodia/suolaa. Nykyään kai suola on jodioitu ja sitä kautta sitä normaalisti saamme...? Tietääkö kukaan asiasta tarkemmin. Itseä asia kiinnostaisi.... Ja ajattelin noudattaa muutaman viikon suolatonta ruokavaliota jotta saan pöhötyksen pois niin en usko että parissa viikossa kerkeää mitään haittaa aiheutua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella kun olin ollut suolattomalla vasta muutaman kuukauden, alkoi minulla tulla erilaisia kramppeja ja turvotuksia raajoihin.

Kävely oli hankalaa, pohkeet ja reidet aivan jumissa, samoin käsivarret. Kävin erikoislääkärillä ja otettiin verikokeita: magnesium- ja kaliumpitoisuudet, jotta voidaan sulkea pois niiden puutos. Tulokset normaaleja, mutta lääkäri ehdotti, että kokeilisin hieman suurempaa suolamäärää kuin 2g/päivä, koska liikun ja hikoilen paljon.

Nyt en ole laskenut tarkkaa suolamäärää, mutta arvelisin syöväni 3-4 g/pv, ja olo on mainio. Ollut sitä huhtikuusta saakka. Tällainen kokemus minulla. En suosittele ainakaan pitkää aikaa olemaan täysin ilman suolaa

Vierailija
2/4 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan itse etsiä tietoa, jos niin haluat. Vaikea näin palstalla selittää suolan välttämättömyys. En kyllä suosittele jättämään suolaa pois ruokavaliosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut hyvin suolaton ruokavalio ja olen myös kärsinyt jalkojen särystä, suonen vedoista ja muista kolotuksista.

Vierailija
4/4 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari syytä:

1. Suolaan lisätään Suomessa jodia, joka on välttämätön kilpirauhasen toiminnalle. Ilman sitä tulee struuma, kuten itse sanoit.

2. Suola on natriumkloridia ja natrium on yksi tärkeimpiä hermoimpulssien välittäjiä kehossamme. Ilman suolaa saat natriumista vajausta ja se sotkee hermojärjestelmää. Siitä seurauksena kramppeja, suonenvetoja, halvausoireita jne jne jopa sydänkohtaus. 

Suomeksi: jos haluat sen turvotuksen pois, lisää liikuntaa älä jätä suolaa pois. Vähentää toki voit vähän jos syöt liikaa. Jos suonenveto/krampit alkavat, lisää sitten takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi