Miten unohdan kusipäisen ihmisen ja hirveän kostonhalun?
Suht vakava ex-säätö kyseessä. Teki aika paskamaisesti mulle ja olin masentunut ja ahdistunut viikkoja "eron" jälkeen. Tiedän että kannattaisi vain unohtaa ja jatkaa elämää, mutta haluan vain kostaa mahdollisimman pahasti... miten pääsen eroon tästä tunteesta???
Kommentit (55)
Mä en usko toisen posken kääntämiseen - yksi tyyppi sai multa aikanaan nenilleen oikein kunnolla, kun oli ensin kiusannut mua... Loppui muuten kiusaaminen. Tuo henkilö tietää, että mä oon jäynän takana, mutta ei voi todistaa sitä.
Harmi, etten voi kuvata prosessia...
Nimim.
Kosto on suloinen 
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko toisen posken kääntämiseen - yksi tyyppi sai multa aikanaan nenilleen oikein kunnolla, kun oli ensin kiusannut mua... Loppui muuten kiusaaminen. Tuo henkilö tietää, että mä oon jäynän takana, mutta ei voi todistaa sitä.
Harmi, etten voi kuvata prosessia...
Nimim.
Kosto on suloinen
Kyse on kai siitä, mistä nauttii enemmän:
1. Siitä, että tietää itse toimivansa oikein ja ettei kukaan voi tuoda läjää paskaa kotiovellesi ja tiedät, että se on sinun
2. Siitä, että laittaa jonkun toisen kärsimään
Itse nautin edellisestä huomattavasti enemmän, antaa väärintekijän jatkaa omaa elämäänsä, minä jätän hänet ja maailmansa taakseni, enkä kiinnitä enää mitään huomiota.
36 (mies)
Joku ihminen voi nauttia tuskan tuottamisesta näin, kun laskee ettei toinen voi antaa takaisin. Useimmiten sellaiset ovat itserakkaita, luotaantyöntäviä, joiden toiminta kuitenkin tyhjän väärti pitkällä tähtäimellä.
On nähtävä todellisuus, julmuus mutta samalla lapsekkuus.
Opi ilmaisemaan tunne, puolet vihasta haihtuu heti, toisen lupaa siihen ei tarvita.
Väistely tuttua henkilön kanssa joka ei lakkaa.
Olin pari viikkoa sitten samoissa fiilingeissa. Aluksi mies piiritti minua ja se lähinnä ärsytti . Kun kiinnostuin, lupaili kaikenlaista mukavaa. Toi aina lahjoja ja kehui jne. Yllättäen kylmeni, kun kerroin tunteistani. Kertoi sitten viestillä, etten kiinnosta häntä. Ensin olin pettynyt ja vihainen, mutta vastaisin tyystin asiallisesti ja neutraalisti. Purin kiukkua liikuntaan ja puhumalla luottokaverille. Nyt on ajatus, että tuolla ihmisellä ei lopultakaan ollut merkitystä minulle. Tuo pari viikkoa on ollut mulle aiemminkin parantava tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Suht vakava ex-säätö kyseessä. Teki aika paskamaisesti mulle ja olin masentunut ja ahdistunut viikkoja "eron" jälkeen. Tiedän että kannattaisi vain unohtaa ja jatkaa elämää, mutta haluan vain kostaa mahdollisimman pahasti... miten pääsen eroon tästä tunteesta???
Kostaminen on tyhmää vaikka monessa tapauksessa se voisikin olla  oikeutettua ja ymmärrettävää.
Mutta jos todellakin olet paljon ja pahasti vääryyttä joutunut kärsimään niin kyllä jonkinlaista HYVITYSTÄ  PITÄÄ SAADA.
Käännä toinen persposki kuten Jeesus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostaminen on tyhmää vaikka monessa tapauksessa se voisikin olla oikeutettua ja ymmärrettävää.
Mutta jos todellakin olet paljon ja pahasti vääryyttä joutunut kärsimään niin kyllä jonkinlaista HYVITYSTÄ PITÄÄ SAADA.
Ei kosto ole koskaan oikeutettua. Jos toinen tekee pahoin ja itse tekee pahoin, on molemmat pahoja ja on tapahtunut kaksi pahantekoa. Sitten siitä seuraa vielä kolmaskin kun kostetaan kosto ja ollaankin jo kierteessä.
Paras kosto näyttää, että sulla menee hyvin ja hänen kuvionsa ei vosi vähempää kiinnostaa. Menet elämässä eteenpäin ja saat uusia juttuja elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kostaminen on tyhmää vaikka monessa tapauksessa se voisikin olla oikeutettua ja ymmärrettävää.
Mutta jos todellakin olet paljon ja pahasti vääryyttä joutunut kärsimään niin kyllä jonkinlaista HYVITYSTÄ PITÄÄ SAADA.Ei kosto ole koskaan oikeutettua. Jos toinen tekee pahoin ja itse tekee pahoin, on molemmat pahoja ja on tapahtunut kaksi pahantekoa. Sitten siitä seuraa vielä kolmaskin kun kostetaan kosto ja ollaankin jo kierteessä.
Älä viitti :) Ajatuksena hieno, muttei varmasti toteudu sullakaan käytännössä. Ei kenenkään ihmisen TARVI olla mikään Jeesus. Jos sua kohdellaan törkeästi, niin sulla on täysi oikeus puolustautua.
Puolustautuminen on eri asia kuin kostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Puolustautuminen on eri asia kuin kostaminen.
Ei periaatteessa. Jos joku vaikkapa ilkeilee ja vittuilee sulle ja vastaat samalla tavalla, niin tavallaanhan se on myös kostamista.
Vierailija kirjoitti:
Paras kosto näyttää, että sulla menee hyvin ja hänen kuvionsa ei vosi vähempää kiinnostaa. Menet elämässä eteenpäin ja saat uusia juttuja elämääsi.
Tämä ohje pätee vain siinä tapauksessa, että hän on kiinnostunut "uhristaan" ja seuraa uhrinsa elämää. On esim. narsistinen ex-puoliso tms., joka ei päästä irti.
Jos kyseessä on joku hyväksikäyttäjä, joka menee menojaan saatuaan kärsimystä aikaan, niin ei antamasi ohje ole mikään "kosto". Toisen pitäisi saada tietää, että uhrillaan menee nykyään hyvin ja on tullut menestystä eikä toinen saa tietää sitä, ellei uhri lähetä hänelle esim. tekstiviestiä tai sähköpostia, jossa kertoo, miten hyvin hänellä nykyään menee (jolla uhri pikemminkin saattaa itsensä naurunalaiseksi).
Ei siis jatkoon.
Parasta vaan antaa asian olla ja jatkaa eteenpäin.
Niin se mitä minun piti sanoa, on että karma on antanut ainakin minulle jos se niitä haukkumiani ihmisiä yhtään helpottaa. Tosin sitten kun itse mietin, miten äitini minuun suhtautui ja että ongelmani ovat pitkälti siitä peräisin, niin karmaa on vähän vaikea ymmärtää. Enhän minä alunperin paha ollut, vaan äitini. Tai hän toimi väärin minua kohtaan ja siitä koko paska.
Mutta on siitä karman kostosta minulle sitä hyötyä ollut, että olen halunnut siitä pois ja miettinyt, miten tehdä hyvää ja purkaa huono karma, että tapahtuisi lopulta joskus jotain hyvää minullekin. Karma tätä ei minussa tosin yksin aiheuttanut, vaan eräs minulle hyvin pahasti sanonut ystävä, jonka kanssa en ole sittemmin ollut tekemisissä. Tai sen pahan sanomisen jälkeen olin 3 vuotta, mutta lopulta häivyin, kun suhde oli mennyt jo hajalle minusta, enkä osannut korjata sitä ja voin hänen kanssaan pahoin.
38