Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neuvolatäti laskee väärin lasketunajan ? - jo toinen kerta sama juttu

Ärsyyntynyt aiti
04.04.2016 |

Miksi neuvolatäti laskee väärin lasketunajan - jo toinen kerta sama juttu meillä.
Minun kuukautiskiertoni on 35 päivää ja hän laskee 28 päivän mukaan.
Miksi?

Sain viimeksi keskenmenon ja silloinkin neuvolakorttiin merkattiin 28 päivän kierron mukaan tuleva laskettuaika. Naurettavaa.
Miksi ei voida laskea jokaisen oman kierron mukaan. Nyt mukamas olen jo viikolla 11 vaikka tiedän olevani 10 viikolla.
Haluan niskaturvotusseulonnan, kuinka se onnistuu oikeilla viikoilla, koska neuvolatäti sekoilee.
Muilla samoja kokemuksia? Olisi kiva kuulla.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kierto on vaihdellut 22-38 pv välillä. Kun tiedän täsmälleen milloin ovuloin, miksei sitä voitaisi laskea sen mukaan? Minusta ihan älytöntä. Eikä ne oman kokemuksen mukaan sitä terkan kirjaamaa aikaa älä hevillä muuttelemaan. ja nyt ei ole kyse mistään viikon heitosta, pari pv pysyy munasolu hengissä. Jos vielä tulen raskaaksi "menkat alkoi" 14 pv ennen ovulaatiota.

Jos jostain syystä käynnistetään tai leikataan, on sillä ajalla merkitystä. Juuri ystävältä sektioitiin 2,8 kg nukkainen täysiaikainen vauva. vaikea kuvitella että oli oikeasti 40+0 viikot...

No mulla syntyi lapsi just tasan 40+0, painoi 2,9 kg ja oli "nukkainen". Ja viikot oli laskettu varmasti oikein...

Vierailija
62/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisten kuukautisten alkamispäivä syötetään neuvolan ohjelmaan ja kone ilmoittaa, koska on laskettu aika. Ihan sama mitä mieltä äiti on tai hoitaja, ei mahda mitään. Päivää sitten tarvittaessa siirretään ultran perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun luin tämän ketjun, rupesin miettimään, mitä kaikkea saamme äitiysneuvolasta "ilmaiseksi". Käytännössä me kaikki äidit saamme neuvolasta sellaisen palvelun, joka suurimmassa osassa maailmaa olisi vain rikkaiden saatavilla. Meidän raskautemme ovat todellakin etuoikeutetussa asemassa tässä maailmassa. Ja sitten jotkut jaksavat  nipottaa siitä, mikä on raskauden ensimmäisten viikkojen ARVIOITU kesto ennen kuin se voidaan mittauksin vahvistaa. 

Ehdotan, että kaikki palveluun tyytymättömät menevät täydentämään tarpeitaan yksityiselle sektorille. Siellä voi vaatia lisäpalvelua ihan kuinka paljon tahtoo, kunhan siitä maksaa. Veronmaksajat eivät voi tarjota ihan kaikkea.

En ole aivan samaa mieltä kanssasi.

Minä maksan veroja tähän maahan ja kovia veroja maksankin, joten oletan että neuvolatäti osaa ja tekee palkkansa eteen kaiken, jotta minä saan kunnon asiallista ja laadukasta palvelua, koska loppupeleissä MINÄ hänelle palkan maksan!

Näin se totuus vain on.

Ymmärrä tai ole ymmärtämättä.

Blaa blaa blaa. Nää tämmöset "minä maksan sen ja sen palkan ja sen takia minun pitää saada kuninkaan kohtelu" -tyypit on jotenkin säälittäviä. Ja näitähän riittää. Nykyään kuulemma (lehdestä luettua) jo yläkoulussa oppilaat kieltäytyvät opettajan antamista tehtävistä vedoten siihen, että "mä maksan sun palkan, ei mun tarvii sua totella", vaikka aniharva noista lapsukaisista (tai edes niiden vanhemmista) maksaa kuukausittain kunnalle niin paljon veroa, että sillä kustannettaisiin yhdenkään opettajan palkkaa.

Olet vain kateellinen, kun et ole itse töissä ja et maksa veroja. ;)

Vierailija
64/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vaan kantaa tähän " neuvolan täti" nimitykseen . Terveydenhoitaja tai kätilö ( jos kyseessä) .... Lapset voi puhua tädeistä. Aika pitkä koulutus takana terveydenhoitajilla ja kaikkea ei voi heti osata vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
65/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Rituko siellä taas huutelee ? Vaikka et tiedä mistään mitään.

Vierailija
66/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESH -Kätilö kirjoitti:

Otan vaan kantaa tähän " neuvolan täti" nimitykseen . Terveydenhoitaja tai kätilö ( jos kyseessä) .... Lapset voi puhua tädeistä. Aika pitkä koulutus takana terveydenhoitajilla ja kaikkea ei voi heti osata vaikka kuinka haluaisi.[/quote

Kiitos! Olen terveydenhoitaja ja hoidan raskaana olevia odottajia. En siis ole neuvolan täti, joka hoitelee äippiä tai äityleitä.

Vierailija
67/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th kirjoitti:

ESH -Kätilö kirjoitti:

Otan vaan kantaa tähän " neuvolan täti" nimitykseen . Terveydenhoitaja tai kätilö ( jos kyseessä) .... Lapset voi puhua tädeistä. Aika pitkä koulutus takana terveydenhoitajilla ja kaikkea ei voi heti osata vaikka kuinka haluaisi.[/quote

Kiitos! Olen terveydenhoitaja ja hoidan raskaana olevia odottajia. En siis ole neuvolan täti, joka hoitelee äippiä tai äityleitä.

Minä olen äippä tai äitily. Ei haittaa nuo termit ollenkaan. :)

Vierailija
68/69 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun luin tämän ketjun, rupesin miettimään, mitä kaikkea saamme äitiysneuvolasta "ilmaiseksi". Käytännössä me kaikki äidit saamme neuvolasta sellaisen palvelun, joka suurimmassa osassa maailmaa olisi vain rikkaiden saatavilla. Meidän raskautemme ovat todellakin etuoikeutetussa asemassa tässä maailmassa. Ja sitten jotkut jaksavat  nipottaa siitä, mikä on raskauden ensimmäisten viikkojen ARVIOITU kesto ennen kuin se voidaan mittauksin vahvistaa. 

Ehdotan, että kaikki palveluun tyytymättömät menevät täydentämään tarpeitaan yksityiselle sektorille. Siellä voi vaatia lisäpalvelua ihan kuinka paljon tahtoo, kunhan siitä maksaa. Veronmaksajat eivät voi tarjota ihan kaikkea.

En ole aivan samaa mieltä kanssasi.

Minä maksan veroja tähän maahan ja kovia veroja maksankin, joten oletan että neuvolatäti osaa ja tekee palkkansa eteen kaiken, jotta minä saan kunnon asiallista ja laadukasta palvelua, koska loppupeleissä MINÄ hänelle palkan maksan!

Näin se totuus vain on.

Ymmärrä tai ole ymmärtämättä.

Voi kyynel. Jos maksat  niin kovia veroja, sinulla on varaa yksityiseen terveydenhoitajaan. Lakkaa meuhkaamasta pikkuasioista ja säästyt aivoverisuonten puhkeamiselta.

Tässä on sinulle luettavaa http://www.tohtori.fi/?page=7381781&id=4535076 .

Vierailija
69/69 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono terveydenhoitaja sulla ! Vaihda se!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän