Miksi neuvolatäti laskee väärin lasketunajan ? - jo toinen kerta sama juttu
Miksi neuvolatäti laskee väärin lasketunajan - jo toinen kerta sama juttu meillä.
Minun kuukautiskiertoni on 35 päivää ja hän laskee 28 päivän mukaan.
Miksi?
Sain viimeksi keskenmenon ja silloinkin neuvolakorttiin merkattiin 28 päivän kierron mukaan tuleva laskettuaika. Naurettavaa.
Miksi ei voida laskea jokaisen oman kierron mukaan. Nyt mukamas olen jo viikolla 11 vaikka tiedän olevani 10 viikolla.
Haluan niskaturvotusseulonnan, kuinka se onnistuu oikeilla viikoilla, koska neuvolatäti sekoilee.
Muilla samoja kokemuksia? Olisi kiva kuulla.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ohi aiheen, mutta saako maissilastuja syödä raskaana?
Ei kannata, ettei tule maissilapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ystävälläni k-kierto 47. Hänellekin laskettiin 28 kierron mukaisesti.
Naurettavaa? -Kyllä.
Eli ystävälläsi olisi pitänyt mielestäsi olla raskausviikko 6 menossa siinä vaiheessa, kun hänellä todellisuudessa oli vasta raskauteen johtanut ovulaatio päällä? Noin pitkä kierto kun tarkoittaa periaatteessa sitä, että joka toinen munasolu jää irtoamatta ja kuukautiset tulematta.
Raefriikki kirjoitti:
Silloin kun olin itse raskaana minun teki mieli koko ajan törkeästi RAEJUUSTOA :D
Mulla taas oli perunaan himo.
Mulla oli himo olivii suolakurkku leipiin. ;)
Ap älä huolestu. Kyllä se la tarkentuu myöhemmin. Luota hoitajaasi. :)
Mym kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen tapaus. Mulla kierto on 37 tai 38 päivää. Mullakin laitettiin 28 päivän mukaan. Ihmettelin sitä myös :D kuinka se kromosoniseulonta ja niskaturvotuksen pystyy mittaamaan jos La heittää reippaasti yli viikolla??? :D
Olipas huolimaton terkka sulla.Ei se sun raskaus ole sen pidemmällä kuin normaalikierrollakaan. Ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen menee se pari viikkoa, vaikka kierto olisi kuinka pitkä. Ja raskaus ei voi alkaa ennen ovulaatiota.
Mut la lasketaan edellisten menkkojen mukaan, ei ovulaation! Eli jos toisel on kierto 28 ja toisel 38 niin vaikka ovulaatio olis saman päivänä lasketaan raskaus eri pituiseksi. Toinen on viikolla 4+0 ja toinen 5+3. Kun laskeminen alkaa kp1 (vai kp0).
Paras olis kun tuntis kehonsa tarkkaan ja tietäis ovis päivän. Mut ku noi haluaa käyttää noita kaavojaan.
Ovulaatio voi kuitenkin oikeasti olla missä vaiheessa vain kiertoa. Eli pieleen voi mennä vaikka kierto olisi sen 28 pv.
Mulla kierto 23-25 pv. Kuinkas se lasketaan?
Kun luin tämän ketjun, rupesin miettimään, mitä kaikkea saamme äitiysneuvolasta "ilmaiseksi". Käytännössä me kaikki äidit saamme neuvolasta sellaisen palvelun, joka suurimmassa osassa maailmaa olisi vain rikkaiden saatavilla. Meidän raskautemme ovat todellakin etuoikeutetussa asemassa tässä maailmassa. Ja sitten jotkut jaksavat nipottaa siitä, mikä on raskauden ensimmäisten viikkojen ARVIOITU kesto ennen kuin se voidaan mittauksin vahvistaa.
Ehdotan, että kaikki palveluun tyytymättömät menevät täydentämään tarpeitaan yksityiselle sektorille. Siellä voi vaatia lisäpalvelua ihan kuinka paljon tahtoo, kunhan siitä maksaa. Veronmaksajat eivät voi tarjota ihan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Kun luin tämän ketjun, rupesin miettimään, mitä kaikkea saamme äitiysneuvolasta "ilmaiseksi". Käytännössä me kaikki äidit saamme neuvolasta sellaisen palvelun, joka suurimmassa osassa maailmaa olisi vain rikkaiden saatavilla. Meidän raskautemme ovat todellakin etuoikeutetussa asemassa tässä maailmassa. Ja sitten jotkut jaksavat nipottaa siitä, mikä on raskauden ensimmäisten viikkojen ARVIOITU kesto ennen kuin se voidaan mittauksin vahvistaa.
Ehdotan, että kaikki palveluun tyytymättömät menevät täydentämään tarpeitaan yksityiselle sektorille. Siellä voi vaatia lisäpalvelua ihan kuinka paljon tahtoo, kunhan siitä maksaa. Veronmaksajat eivät voi tarjota ihan kaikkea.
En ole aivan samaa mieltä kanssasi.
Minä maksan veroja tähän maahan ja kovia veroja maksankin, joten oletan että neuvolatäti osaa ja tekee palkkansa eteen kaiken, jotta minä saan kunnon asiallista ja laadukasta palvelua, koska loppupeleissä MINÄ hänelle palkan maksan!
Näin se totuus vain on.
Ymmärrä tai ole ymmärtämättä.
Ihan sama mikä se la on. ...Lapsi syntyy silti. ...
Minä rv. 22 nyt ja laskettuaika siirtyi rakenneultrassa kahdella viikolla. Niin se vaan meni mutta ei kaada maata. :D
Kuka täällä kehtaa väittää meitä kiittämättömiksi ?!?!?!?
Minä olen kiitollinen neuvolapalveluista, mutta toivoisin osaavan henkilön ko.hommaan. Onko se liikaa vaadittu??
Minulla kierto on vaihdellut 22-38 pv välillä. Kun tiedän täsmälleen milloin ovuloin, miksei sitä voitaisi laskea sen mukaan? Minusta ihan älytöntä. Eikä ne oman kokemuksen mukaan sitä terkan kirjaamaa aikaa älä hevillä muuttelemaan. ja nyt ei ole kyse mistään viikon heitosta, pari pv pysyy munasolu hengissä. Jos vielä tulen raskaaksi "menkat alkoi" 14 pv ennen ovulaatiota.
Jos jostain syystä käynnistetään tai leikataan, on sillä ajalla merkitystä. Juuri ystävältä sektioitiin 2,8 kg nukkainen täysiaikainen vauva. vaikea kuvitella että oli oikeasti 40+0 viikot...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aivan samaa mieltä kanssasi.
Minä maksan veroja tähän maahan ja kovia veroja maksankin, joten oletan että neuvolatäti osaa ja tekee palkkansa eteen kaiken, jotta minä saan kunnon asiallista ja laadukasta palvelua, koska loppupeleissä MINÄ hänelle palkan maksan!
Näin se totuus vain on.
Ymmärrä tai ole ymmärtämättä.
Blaa blaa blaa. Nää tämmöset "minä maksan sen ja sen palkan ja sen takia minun pitää saada kuninkaan kohtelu" -tyypit on jotenkin säälittäviä. Ja näitähän riittää. Nykyään kuulemma (lehdestä luettua) jo yläkoulussa oppilaat kieltäytyvät opettajan antamista tehtävistä vedoten siihen, että "mä maksan sun palkan, ei mun tarvii sua totella", vaikka aniharva noista lapsukaisista (tai edes niiden vanhemmista) maksaa kuukausittain kunnalle niin paljon veroa, että sillä kustannettaisiin yhdenkään opettajan palkkaa.
Silloin kun olin itse raskaana minun teki mieli koko ajan törkeästi RAEJUUSTOA :D