jos äiti myy seksiä, niin onko se syy
Kommentit (33)
Suomessa tehdään huostaanottoja yhä edelleen silläkin perusteella jos tiedetään että naimattomalla yh-äidillä on ylipäänsä seksielämää. Ei siinä edes yritetä väittää sen aiheuttavan ongelmia lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sosiaalityöntekijä kirjoitti:
Tuskin prostituutio sinänsä on syy huostaanottoon, olennaista lastensuojelussa tosiaan on se, minkälainen on lapsen kasvuympäristö ja kohdistuuko häneen vaaraa. Luulisin, että tuossa tilanteessa kiinnitettäisiin huomiota siihen, mikä syy seksin myymiseen on, eli eikö perheen raha-asioita voi muuten järjestää. Lapsen kodissa/kotonaollessa ei bordellin pito varmaan olisi hyväksyttävää. Tietyllä tavalla lapsen altistaminen seksille esim. äänten kautta on seksuaalinen teko lasta kohtaan ja sitä myöten ei-hyväksyttävää. Näin etenkin, jos kyse on vaihtuvista asiakkaista, ja lapsi ymmärtää tilanteen. Puhtaasti moraaliasioihin sosiaalityöntekijän ei välttämättä pidä ottaa kantaa, mutta olisihan siitä hyvä äidin kanssa keskustella, millaista seksuaalisuuden mallia tuollainen toiminta lapselle opettaa. Tietysti, jos myyminen satuttaa äidin psyykettä, on tärkeää auttaa myös häntä.
Öööö, miksi ihmeessä luulet, että lapsi olisi läsnä kun asiakkaita tulee tai jos äiti käy tapaamassa heitä jossain? Ja mikä ihmeen malli?? Eihän lapsi näe koko touhua! Voihan esim avioliitossa oleva mies ja nainenkin leikkiä keskenään vaikka minkälaisia leikkejä, sitomisleikkejä ja kaiken maailman muita leikkejä, eikä kukaan ole huolissaan, minkälainen malli lapsille tulee? Vaikka aviopari harrastaakin seksiä yleensä kotonaan.
No enhän minä voi mitään luulla, kun kyseessä on hypoteettinen tilanne eikä mitään yksityiskohtia tiedossa. :D Mutta siis muistaakseni alun kommenteissa spekuloitiin sillä, tehdäänkö seksityötä lapsen ollessa kotona tms. Siksi pohdin sitä itsekin. Pointtina siis, että äidin seksityö ei sinänsä kuulu lastensuojelulle, mutta pitää miettiä, mitä kautta se voi vaikuttaa lapseen. En sanonut, että lapsi automaattisesti olisi havainnoimassa seksityötä, totesin vain, että itse pitäisin sellaista haitallisena lapselle, jos näin tapahtuisi.
Mallilla taas en tarkoittanut mitään "näin seksiä harrastetaan" -oppituntia, vaan lähinnä äidin suhdetta omaan seksuaalisuuteen. Se, millainen itsetunto meillä on ja miten näemme oman kehomme ja seksuaalisuutemme, periytyy helposti myös lapsillemme. En todellakaan sano, että prostituutiota harjoittavalla henkilöllä olisi näiden suhteen automaattisesti jotain ongelmaa, mutta näistä keskustelisin äidin kanssa.
Toivottavasti tämä selvensi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tehdään huostaanottoja yhä edelleen silläkin perusteella jos tiedetään että naimattomalla yh-äidillä on ylipäänsä seksielämää. Ei siinä edes yritetä väittää sen aiheuttavan ongelmia lapselle.
Oikeasti?? Eli sossu pitää ns huonona naisena?
Vierailija kirjoitti:
Öööö, miksi ihmeessä luulet, että lapsi olisi läsnä kun asiakkaita tulee tai jos äiti käy tapaamassa heitä jossain? Ja mikä ihmeen malli??
Valehteleeko lapsi? Itse tiedän tapauksen, jossa kahdeksan-vuotias lapsi oli omien sanojensa mukaan läsnä.
Vierailija kirjoitti:
En koe, että minulla olisi päässä vikaa.
Eikä niitä ole ikinä myöskään todettu.
Terveiset kotipsykiatrille, jonka mielestä kaikilla seksiä myyvillä on mielenterveysongelmia..
Monet sarjamurhaajat ovat myös sitä mieltä, että he ovat psyykkisesti täysin normaaleja ja, että "ihmisen luonto on vain sellainen".
Käyttäjä1545 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö, miksi ihmeessä luulet, että lapsi olisi läsnä kun asiakkaita tulee tai jos äiti käy tapaamassa heitä jossain? Ja mikä ihmeen malli??
Valehteleeko lapsi? Itse tiedän tapauksen, jossa kahdeksan-vuotias lapsi oli omien sanojensa mukaan läsnä.
Ja tämä tarkoittaa, että kaikki maksulliset tekevät noin? Joutuvatko kaikki lapset näkemään vanhempiensa seksiä kun jotkut joutuvat? Tiesitkö että avioliitossakin voi leikkiä melkoisia seksileikkejä...?
Mä luulen, että suurin osa lasten näkemästä seksistä tapahtuu ihan siellä kotona kun lapsi yllättää isin ja äitin touhuamassa outoja juttuja.
Seksityöntekijät vie lapsensa tarhaan /kouluun ihan normaalisti ennen työpäiväänsä ja hoitaa hommat työajalla. Sitten kotiin illaksi viettämään ihan normaalia arkea lasten kanssa. Seksityöntekijä voi olla myös naimisissa, vaikka sitä ei ehkä tulisi heti ajatelleeksi.
Oma lukunsa ovat sitten narkkiprostit jotka päivystää kadulla. Mutta eiköhän heiltä ole lapset jo otettu huostaan, jos niitä ylipäänsä on.
🇺🇦🇮🇱
Itse tapaan asiakkaita yleensä toisella paikkakunnalla ja heidän kanssaan käytän peitenimeä. Lääkärissä käyn säännöllisesti n. 2kk välein varmuuden vuoksi. Olen synnyttänyt kaksi tervettä lasta, jotka eivät tiedä koko asiasta ja tuskin ymmärtäisivätkään kun ovat vielä niin nuoria. Mieheni ja lapseni yleensä nukkuvat kun olen tapaamassa asiakasta tai mies töiden jälkeen on lasten kanssa. Lapset ovat aina joko minun tai mieheni kanssa ja elämme normaalia arkea, työni ei miestäni haittaa, sillä teen vain työtäni. Alkuun mies oli mustasukkainen, mutta ihan yhtä hyvin voisin olla mustasukkainen, kun hän istuu kokouksessa kahvittelemassa ja naureskelemassa muiden naisten kanssa. Lääkäri ei näe asiassa mitään ongelmaa, koska kaikki perheessämme on niin kuin perheessä kuuluukin. Näen enempi etuja työssäni perheeni kannalta, kun työskentelen muutaman tunnin, tienaan sillä kahden viikon edestä perusduunariin verrattuna, maksan myös veroja kuten kuka tahansa muukin. Kukaan lähipiiristäni ei tiedä asiasta, osa tosin kuvittelee että loisin mieheni rahoilla, mutta huvittuneena kuuntelen näitä väitteitä. Voin myös sanoa teille Täydelliset Naiset, että miehenne mielenterveys on vaarassa ja koko perheenne jos hän ei välillä pääse käymään ylitöissä tai poikien sauna-/peli-illoissa. Tiedän myös monia jotka rahoittaa tällä vain häiriöitään esim. Huumeriippuvuutta yms. Näissä tapauksissa lapset on kuitenkin useimmiten viety jo ennen kuin seksin myyminen on aloitettukaan. Meni hieman offtopiciin, mutta naisille kun ei muita töitä ole tarjolla, miehet palkataan useimmiten todennäköisemmin kuin naiset, jos haluat saada palkkaa enempi kuin Kelan tuet.
Hienosti kirjoitettu!
Kerrankin työ, josta nainen saa miehen palkkaa, haha! :D
🇺🇦🇮🇱
Tajuatteko te ollenkaan millaisia asioita voi tapahtua avioparin makuuhuoneessa? :D Ei kaikki ole kovin nättiä :D mutta ei ne ole lasten silmille tarkoitettu. Pitääkö sossun pitää puhuttelu esim sitomisleikeistä pitäville vanhemmille, että millaisen kuvan antavat seksuaalisuudesta lapsille vaikka lapset eivät edes näe koko touhua?
Niin kauan kuin hintalaatusuhde on kunnossa niin zero fucks given.
Trolliiii...