Voiko puoliso tukehduttaa minua tietämättäni nukkuessani vai mikä mua vaivaa? :(
Mun mies joskus seurusteluaikoina joskus kesken yötä painoi kaulaani tai laittoin käden suuni ja nenänsierainten peitoksi (heräsin sellaiseen kahdesti kesken unien), mutta siitä on monta vuotta aikaa. Pian sen jälkeen kun muutin miehen luokse, iholleni alkoi ilmestyä verenpurkaumia (sinertäviä noin cm:n halkaisijaltaan olevia läiskiä sekä kasvoilleni muutama kirkkaanpunainen verenpurkauma sekä silmänvalkuaiseni ovat olleet punoittavat siitä lähtien pysyvästi enemmän tai vähemmän).
Pian myös aloin herätä keskellä yötä sellaisiin "kohtauksiin", että sydän löi suunnilleen 150 krt/min ja olin hiestä märkä ja kropassani voimakkaita painaumia. Iholleni tuli ehkä noin vuoden sisään kymmeniä punaisia pisteitä/pilkkuja, joista valtaosa ei ole hävinnyt vieläkään.
Lopetin nukkumasta mieheni vieressä, jonka jälkeen ko. "kohtaukset" hävisivät. Nyt pari vuotta mulla on sitten tullut öisin rytmihäiriöitä, jotka yleensä menevät ohitse, kun yskin oikein voimallisesti. Tosin välillä niitä tulee päivälläkin. Mikä hitsi voi olla syynä?!? :(
Mulle on jäänyt traumat niistä parista kerrasta, kun mies oudosti härnäsi mua nukkuesani, mutta hän siis kiisti kaiken. Itse epäilin, että se oli unissakävelyä/vastaavaa ja teki sen ehkä tiedostamattaan. Mies on kyllä muuten väkivaltainen mua kohtaan ja on sanonut toivovansa kuolemaani (siis ihan arkisessakin puheessa), mutta se on kokonaan oma juttunsa.
En kehtaa mennä puhumaan näistä lääkärille, kun mies pitää mua noiden oireitteni vuoksi "hulluna"; tosin yleisellä tasolla olen kysellyt rytmihäiriöistä ja kilpirauhas-, sokeriarvo ja perusverenkuvaverikokeet ovat olleet ok.
Kommentit (30)
Oletko sama, joka on yrittänyt lähteä väkivaltaisesta suhteesta jo monta kertaa? Siis se, jolla on uusi asunto vuokrattuna ja joka yhä pyytää mieheltä lupaa eroon, ja mies ei tietenkään sitä anna? Jolla on lapsia tuossa hullussa väkivaltaisessa suhteessa ja jonka mies on uhannut henkeäsi jo usein?
Eroa nyt hyvä ihminen! Lähde heti pois, ota lapset mukaan ja lähde heti joko sinne uuteen asuntoon tai turvakotiin!
NNN kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että ainakin nuo rytmihäiriöt voisivat olla paniikkihäiriökohtauksia. Yskiminen stimuloi vagushermoa joka menee jossain kaulalla vasemmalla puolen, ja vagushermo on yhteydessä autonomiseen hermostoon ja sitä kautta sykkeeseen ja hengitykseen. Eli on tietynlaista itsehoitoa kun yskii siinä tilanteessa. Itsellänikin on paniikkihäiriökohtauksia ollut (ja tuli tarve myös yskiä...), ja ne tulee ihan puskista milloin sattuu. Johtuisiko stressistä jota koet väkivaltaisessa suhteessa? Ilman muuta kannattaa mennä lääkärille, sehän on ihan sama pitääkö miehesi sinua hulluna vai ei, sehän ei lääkärin diagnoosiin vaikuta.
Kuten tiedät, väkivaltainen mies kannattaa jättää, vaikka jonkun ystävän tai perheenjäsenten avustuksella jos ei lähtö muuten onnistu. Eihän tuo kuvaustesi mukaan mikään täysjärkinen ihminen ole, joten parempi lähteä ennen kuin henki lähtee. Harvemmin nuo mitenkään paranevat ajan myötä, päinvastoin, väkivalta kovenee.
Noissa kohtauksissa on vain se jännä juttu, että ne tulevat yleensä öisin ja herään niihin siis. Sama oli sen todella nopean pulssin kanssa. Tuolloin näin myös jotain todella ahdistavaa unta, johon sekoittui miehen puhe (mies joskus puhuu itsekseen jotain ihan ihme juttua, esim. alkaa toistella jonkun tv-ssrjan tai elokuva dialogeja ulkoa englanniksi). Nykyään tosiaan en yleensä näe edes mitään unta, puhumattakaan painajaisesta, kun se rytmähäiriö iskee. Mies tosiaan uhkailee ja säikyttelee mua aika usein sekä välillä käy käsiksikin. Toki pitää erota ja yritän erota, mutta tosiaan pitäisi mies saada toivomaan samaa. Kun siis hän ei halua itse erota, vaikka siis mua haukkuu ja syyttää aina kaikesta sekä haukkuu liian vanhaksi, tyhmäksi ja fyysisesti vastenmieliseksi. En ymmärrä häntä lainkaan. :/
Siis WTF?! mitä helkkaria teet tollasen äijän kanssa, sehän tappaa sut vielä joku yö.
Vierailija kirjoitti:
Fantasioitko kuristamisesta kun trollaat siitä...taas kerran???? Mitä tämä antaa sinulle? Joku höynähtää ja huolestuu ja antaa neuvoja. Ja sinua naurattaa? Miksi? Kun joku tuntematon huolestuu sinusta kirjoituksesi perusteella.
Surullista se on. On surullista saada hupia siitä kun ihmiset uskovat ja yrittävät auttaa... mitä onkaan sellaiselle ihmiselle tapahtunut.
Joten, kyllä sinulla on ongelma. Se on vain paljon isompi kuin keksimäsi tarina. Jos tarvitset siinä apua, niin kerro.
En todellakaan fantasioi, vaan pelkään, sillä mies on tehnyt joskus niin ja siitä on jäänyt kamalat traumat. (Lisäksi mut on yritetty raiskata pari kertaa ja silloinkin ne tekijät kuristivat, mutta pääsin irti tulanteesta). Mitä mun sitten pitäisi tehdä? Eikö saa edes puhua aiheesta, joka on jäänyt vaivaamaan? Enkä ole keksinyt mitään tarinoita, vaan ne ovat totta. Mua ärsyttää lähinnä ne rytmihäiriöt, kun ne ovat hieman pelottaviakin. Pelottaa, että lähtee henki kokonaan tässä joku päivä, jos se ei palaudukaan. En uskalla sanoa näitä taustoja lääkärille, sillä mies on tuominnut mut jo "hulluksi" niiden pelkojeni vuoksi. Vaikka siis ne häiriöt, oireet, mustelmat ja verenpurkaumat ovat ihan kenen tahansa nähtävissä.
Ap, sun EI tarvitse saada miestä haluamaan erota. Ei hän halua sitä koskaan, vaikka kuinka neuvottelisit ja yrittäisit järkeillä. Hän haluaa tilanteen pysyvän ikuisesti ennallaan ja estää sinua koskaan eroamasta. Hän nauttii tuosta väkivaltaisuudestaan ja sadistisuudestaan.
Sinun pitää itse vain ottaa kamat ja lapset ja lähteä ulos ovesta. Se on sinun itse päätettävissäsi. Et tarvitse mieheltä lupaa. Lähdette nyt ihan HETI. Pyydä apua äidiltäsi tai kaveriltasi, jos et yksin uskalla. Mitä väliä, vaikka mies olis repinyt yhteisen avioerohakemuksenne, sinä voit laittaa sellaisen menemään pelkästään omissa nimissäsi.
Et tarvitse miehen lupaa mihinkään koko eroasiassa. En oikeasti enää ymmärrä, miksi pysyt siellä ja mikset lähde turvaan itse ja vie lapsiasi turvaan.
Sehän kuolikin sen yksi huippubändin laulaja kun rakasti noita tukehduttamisleikkejä. Kuristi itse itseään yksin hotellihuoneessa ja meni liian pitkälle ja kas; henki pois. Hyvä bändi olikin INEX.
Onko sulla ap samanlaisia piirteitä? Kirjoitatko näitä yhdessä miehesi kanssa (jos sellainen on olemassa) vai oletko mies jolla on fantasia kuristaa naista? Monenlaista mahtuu tietysti tänne pallolle, ei voi muuta sanoa.
Kuitenkin tämä ei ole oikea foorumi noita fantasioitaan syöttää. Siihen on kyllä omia foorumeita teillä.
Ap vaikuttaa samalta, joka hankki pääsiäisenä kakkosasunnon, johon yritti muuttaa väkivaltaisen miehen luota lastensa kanssa, mutta ei muuttanutkaan, koska mies ei antanut lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kuolikin sen yksi huippubändin laulaja kun rakasti noita tukehduttamisleikkejä. Kuristi itse itseään yksin hotellihuoneessa ja meni liian pitkälle ja kas; henki pois. Hyvä bändi olikin INEX.
Onko sulla ap samanlaisia piirteitä? Kirjoitatko näitä yhdessä miehesi kanssa (jos sellainen on olemassa) vai oletko mies jolla on fantasia kuristaa naista? Monenlaista mahtuu tietysti tänne pallolle, ei voi muuta sanoa.
Kuitenkin tämä ei ole oikea foorumi noita fantasioitaan syöttää. Siihen on kyllä omia foorumeita teillä.
Ei ole fantasia, vaan pelkoni. Tiedän, että ihmisiä on joka junaan, mutta kyseessä on siis ihan oikea pelko. Ks. edellinen viestini ylempänä. Voi olla, että mä oon traumatisoitunut ja pelkään vain liikaa. Mutta mun mielestäni mieskin on outo kun tekee sellaista yhtä ainoata kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa samalta, joka hankki pääsiäisenä kakkosasunnon, johon yritti muuttaa väkivaltaisen miehen luota lastensa kanssa, mutta ei muuttanutkaan, koska mies ei antanut lupaa.
En tunne tapausta, mutta voihan jollain muullakin olla samantyyppinen outo ja syyllistävä mies.
Fantasioitko kuristamisesta kun trollaat siitä...taas kerran???? Mitä tämä antaa sinulle? Joku höynähtää ja huolestuu ja antaa neuvoja. Ja sinua naurattaa? Miksi? Kun joku tuntematon huolestuu sinusta kirjoituksesi perusteella.
Surullista se on. On surullista saada hupia siitä kun ihmiset uskovat ja yrittävät auttaa... mitä onkaan sellaiselle ihmiselle tapahtunut.
Joten, kyllä sinulla on ongelma. Se on vain paljon isompi kuin keksimäsi tarina. Jos tarvitset siinä apua, niin kerro.