Olen luovuttanut.t.ammattivalittaja
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovutin mutta tajusin että minähän voin kehittyä. Menen työväenopiston kurssille ja avoimeen yliopistoon. ap.
Koulufobia ja oppimisvaikeudet on siis selätetty?
Tämä on se feikki joka tuli tähän ketjuun pelleilemään.ap
Miten sä olet voinut olettaa saavasi töitä jos et osaa rekisteröidä edes omaa nimimerkkiäsi?
Niin en tiedä. Mä olen vaan halunnut uskoa saavani normaalin elämän.ap
Eli sulla ei ole realistista käsitystä työelämän vaatimuksista ja kilpailusta joka työpaikoilla on. Luulisi sun heti konkkaan mennyt yritys olisi ollut viimeistään sellainen tietoisku.
No mitä mä tekisin jos en haaveilisi normaalista elämästä ja työpaikasta? jos multa viedään se haave pois niin multahan viedään siinä aivan kaikki pois. Eihän kukaan jaksa työttömänä koko ikäänsä.ap
Mutta juurihan sä ketjun aloituksessa sanot tietäväsi, että et koskaan saa työpaikkaa. Siinähän sä viet haaveesi ihan itse, ei kukaan muu.
Realistisesti ajatelen en varmaan saa työpaikkaa mutta mun on parempi edes haaveilla ja uskotella itselleni että sen joskus saan että jaksan.ap
Tuolla logiikalla kannattaa uskotella itselleen jo paljon suurempia juttuja kuin pelkkä suojatyöpaikka. Miten olisi kesään mennessä bikinivartalo, uusi rikas mies ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovutin mutta tajusin että minähän voin kehittyä. Menen työväenopiston kurssille ja avoimeen yliopistoon. ap.
Miten sä olet voinut olettaa saavasi töitä jos et osaa rekisteröidä edes omaa nimimerkkiäsi?
Eli sulla ei ole realistista käsitystä työelämän vaatimuksista ja kilpailusta joka työpaikoilla on. Luulisi sun heti konkkaan mennyt yritys olisi ollut viimeistään sellainen tietoisku.
No mitä mä tekisin jos en haaveilisi normaalista elämästä ja työpaikasta? jos multa viedään se haave pois niin multahan viedään siinä aivan kaikki pois. Eihän kukaan jaksa työttömänä koko ikäänsä.ap
Mutta juurihan sä ketjun aloituksessa sanot tietäväsi, että et koskaan saa työpaikkaa. Siinähän sä viet haaveesi ihan itse, ei kukaan muu.
Realistisesti ajatelen en varmaan saa työpaikkaa mutta mun on parempi edes haaveilla ja uskotella itselleni että sen joskus saan että jaksan.ap
Ei sitä työpaikkaa tule kukaan sinne kotiin tarjoamaan. Ellei siellä peräkylillä ole töitä tarjolla, pitää lähteä jonnekin missä on, tai sitten yrittää työllistää itse itsensä siellä missä on. Tai sitten tyytyä tilanteeseensa työttömänä. Siinä ne vaihtoehdot on.
Sitä paitsi töitähän sinulla kyllä olisi. Kotitöitä. Mutta haluaisit ilmeisesti että joku muu hoitaa ne ja että sinä saisit ulkopuolista palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä työpaikkaa tule kukaan sinne kotiin tarjoamaan. Ellei siellä peräkylillä ole töitä tarjolla, pitää lähteä jonnekin missä on, tai sitten yrittää työllistää itse itsensä siellä missä on. Tai sitten tyytyä tilanteeseensa työttömänä. Siinä ne vaihtoehdot on.
Sitä paitsi töitähän sinulla kyllä olisi. Kotitöitä. Mutta haluaisit ilmeisesti että joku muu hoitaa ne ja että sinä saisit ulkopuolista palkkatyötä.
Ei tulekkaan ja on sitä tullut paljon töitä haettu.ap
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jos nyt haaveilisit jostakin realistisemmasta, vaikka siitä uudesta asunnosta ja sen sisustamisesta, siitä miten aiot itsenäistä elämääsi elää, mitä uusia harrastuksia ehkä aloittaa, mitä uusia ystäviä siitä uudesta naapurustosta ehkä löytää jne.
Siksi että koko homma oli kusetusta.
Ei ap hae töitä, ei perusta yrityksiä, ei harrasta, ei eroa miehestään, ei muuta omaan asuntoon, ei aloita uutta elämää.
Ap ei tee muuta kuin palstailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä tästä ikivanhasta itsestäänselvyydestä teit avauksen juuri nyt? Kun sulla on edessä uusi asia ja yksi elämäsi suurimpia muutoksia?
Eikö saisi tehdä? eikö saisi haaveilla että pystyisi itse itsensä elättämään ja elämään normaalia elämää kuten muut?ap
Useimmille se on normaali asia, mutta ymmärrät varmasti itsekin sen ettet ole normaalien kirjoissa.
Kyllä mä olen normaalien kirjoissa. Ainoa asia on että olen vajaakuntoinen työtön työnhakija noiden jalka,selkä yms vammojen ja sairauksien takia.ap
Nimenomaan juuri niin, et ole siinä jamassa että voisit olettaa eläväsi niin kuin normaalit ihmiset.
Niin no olen vaan olettanut voivani elää kuin muut.ap
No nyt, juuri tällä hetkellä kun luet tätä voit todeta, ettet voi elää kuin muut. Tadaa! Nyt ei tästä enää tarvi tehdä aloituksia. Et tule etsimään, etkä saamaan töitä.
Oppimisvaikeudet eivät estä opiskelua. Vain hidastavat ja vaatii enemmän omaa ponnistelua jaksaakseen loppuun. Hitaasti, mutta varmasti. Ap:llä ei taida olla sinnikkyyttä. Luovuttaa ja on tyytymätön kaikkeen koko ajan. Kukin valitsee oman tiensä, ei elämä ole vain pelkkiä sattumia jotka väkisellä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Oppimisvaikeudet eivät estä opiskelua. Vain hidastavat ja vaatii enemmän omaa ponnistelua jaksaakseen loppuun. Hitaasti, mutta varmasti. Ap:llä ei taida olla sinnikkyyttä. Luovuttaa ja on tyytymätön kaikkeen koko ajan. Kukin valitsee oman tiensä, ei elämä ole vain pelkkiä sattumia jotka väkisellä tapahtuu.
En ole luovuttaja, en tosiaankaan opintojen kanssa. Olen opiskellut erityisammattikoulussa ja opiskelin tuetusti viimeksi ja otin kaiken tukiopetuksen vastaan, tein ylimääräisiä tehtäviä, kävin kahteen kertaan kursseja yms mutta silti en päässyt läpi.ap
Noniin aikuisvauva, lopeta itsesi pakottaminen ja häviä palstalta. Olet säälittävä ihmispaska josta ei tule koskaan juuri mitään. Ja huomionhakuisuutesi.. No ei voi muuta sanoa kun lapsen tasolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole luovuttaja, en tosiaankaan opintojen kanssa. Olen opiskellut erityisammattikoulussa ja opiskelin tuetusti viimeksi ja otin kaiken tukiopetuksen vastaan, tein ylimääräisiä tehtäviä, kävin kahteen kertaan kursseja yms mutta silti en päässyt läpi.ap
Eli olet pelkästään tyhmä
Uskotaan. Mutta miten sä kuvittelisit pärjääväsi työelämässä, jos et päässyt edes koulusta läpi? Töissä kysytään juuri sitä osaamista, joka olisi pitänyt koulussa oppia.
En tarkoita tätä lannistamiseksi. Mutta sun pitää oppia hyväksymään omat rajasi. Töissä et pärjäisi mutta vaimona ja äitinä voit pärjätä. Sadat miljoonat naiset maailmassa ovat "vain" vaimoja ja äitejä, eikä siinä ole mitään häpeämistä.
Vierailija kirjoitti:
Noniin aikuisvauva, lopeta itsesi pakottaminen ja häviä palstalta. Olet säälittävä ihmispaska josta ei tule koskaan juuri mitään. Ja huomionhakuisuutesi.. No ei voi muuta sanoa kun lapsen tasolla
Miksi mä häviäisin palstalta, sama oikeus mulla on täällä olla kuin muillakin.ap
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan. Mutta miten sä kuvittelisit pärjääväsi työelämässä, jos et päässyt edes koulusta läpi? Töissä kysytään juuri sitä osaamista, joka olisi pitänyt koulussa oppia.
En tarkoita tätä lannistamiseksi. Mutta sun pitää oppia hyväksymään omat rajasi. Töissä et pärjäisi mutta vaimona ja äitinä voit pärjätä. Sadat miljoonat naiset maailmassa ovat "vain" vaimoja ja äitejä, eikä siinä ole mitään häpeämistä.
Mä nyt vaan haluan elämältä enemmän. Suomessa aika harva on vain vaimo ja äiti.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nyt vaan haluan elämältä enemmän. Suomessa aika harva on vain vaimo ja äiti.ap
Niin, ymmärrän että "haluat". Mutta todellako kuvittelet, että saat sen työn? Minkä työn? En edelleenkään sano pahalla, mutta sulla ei ole koulutusta, ei ammattia, ei osaamista, ei työkokemusta eikä työkykyä. Kuka maksaisi sulle palkkaa ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ymmärrän että "haluat". Mutta todellako kuvittelet, että saat sen työn? Minkä työn? En edelleenkään sano pahalla, mutta sulla ei ole koulutusta, ei ammattia, ei osaamista, ei työkokemusta eikä työkykyä. Kuka maksaisi sulle palkkaa ja miksi?
Ainakin yritän haaveilla että joskus saisin vaikka työkokeilupaikan tms. Tuo haaveilu auttaa mua jaksamaan.ap
Onhan suomessa paljon töitä, joita vajaamielisetkin voivat tehdä. Vaikka jotain kurkunpoimintaa, tai hyllyjen täyttämistä kaupassa. Tekeehän sokeatkin ja vammaiset jotain puuhastelua. Ei voi olla niin, että on vain täysin vammaisille ja täysin terveille töitä.
Ja minä en edelleenkään usko, ettekö olisi pärjännyt koulussa. Osaathan sinä kirjoittaa tännekkin. Osaat takuulla lukea lauseen kerrallaan. Ehkä se vaatii sitten sen kolmannen kerran käydä ne kurssit, mutta miksi et tekisi sitä jos sinulla ei muutakaan tekemistä ole? Musta tuntuu että haluat vain saada asiat helpolla. Luulet, että niin kuuluu elämässä tapahtua. Mutta ei se mene niin. Jokainen meistä joutuu tekemään töitä oman onnensa eteen, ei riitä, että vain haaveilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yritän haaveilla että joskus saisin vaikka työkokeilupaikan tms. Tuo haaveilu auttaa mua jaksamaan.ap
Ainakin yrität haaveilla!! Tsempit siihen.
Sä olet - nuorempana ja vetreämpänä kuin nyt - saanut useammankin työkokeilupaikan. Kaikki kokeilut päättyivät pikaisesti sun osaamattomuuteesi/työkyvyttömyyteesi.
Jos lopettaisit haaveilemisen ja palstailemisen ja ryhtyisit tekemään elämällesi sen, mitä todella pystyt tekemään, saisit jotakin aikaankin.
Tiedän tietysti, että tämä on turha neuvo. Sä et tee mitään muuta kuin istut aamusta iltaan koneella (itselläni on leikkauksen jälkeen reilun kahden kuukauden sairausloma menossa, enkä pysty sänkypotilaana itsekään juuri nyt oikein muuta tekemään kuin olemaan koneella, joten onpa tullut tarkkailtua sunkin ajankäyttöäsi).
No mitäs jos nyt haaveilisit jostakin realistisemmasta, vaikka siitä uudesta asunnosta ja sen sisustamisesta, siitä miten aiot itsenäistä elämääsi elää, mitä uusia harrastuksia ehkä aloittaa, mitä uusia ystäviä siitä uudesta naapurustosta ehkä löytää jne.