Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lisääntyjien on vaikea myöntää sitä tosiasiaa, että elämänlaatu heikkenee aina lapsen myötä?

Vierailija
03.04.2016 |

Se on ihan tutkittu juttu meinaan.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimus? linkkiä joka todistaisi että niin käy aina?

Vierailija
2/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten määritellään elämänlaatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että tutkimustuloksista puhuisivat vain ne, jotka ymmärtävät tutkimusmenetelmistä ja tutkimustulosten tulkinnasta jotakin. Se, että lapsia hankkineet kokevat KESKIMÄÄRIN elämänlaatunsa lapsettomia paremmaksi ei tarkoita sitä, etteikö olisi olemassa myös ihmisiä, joiden mielestä lasten hankkiminen paransi elämänlaatua. Ei siis suinkaan voida sanoa, että elämänlaatu heikkenisi AINA lasten myötä. 

Vierailija
4/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mulla. Elämäni alkoi siitä. Kokemusta sen verran että lapset jo 15, 13 ja 10v.

Vierailija
5/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo ulosantisi kertoo että olet petoksessa elävä lisääntyjä, kenen mielipide tuskin muuttuisi tutkimuksen luettuaan.

Vierailija
6/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo ulosantisi kertoo että olet petoksessa elävä lisääntyjä, kenen mielipide tuskin muuttuisi tutkimuksen luettuaan.

Onko tutkimus mielipide?

Vierailija
7/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että eivät koe niin. Minä ainakin nautin elämästäni lasten kanssa. Jos ei olisi lapsia, kaipaisin niitä. En kaipaa sitä, että jatkuvasti notkuisin kahviloissa jne tai katselisin telkkaria, kun ei ole muutakaan hommaa. 

Vierailija
8/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toki joku tutkija tietää mun elämänlaadun paremmin kuin mä itse. Luulen vain olevani onnellinen. Olis oikeasti kiva tietää mihin tuo perustuu, käytettävissä olevan ylimääräisen rahan määrään, yöunen määrään, mihin? Ei taida aloittajalta löytyä linkkiä että päästäis kunnolla keskustelemaan, kunhan trollaa.

Vierailija
9/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Kyllä mun ja miehen elämänlaatu on lasten myötä parantunu huomattavasti. Joskus just kun on vaikeeta lasten vuoksi ja mietin et hitto ku pitiki niitä tehdä ni muistan mitä se elämä ennen niitä oli. Aika mitätöntä.

Kyllä mä silti uskon että monet lapsettomat on onnellisia just niinku on.

Vierailija
10/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää aina tapella siitä, kummalla on kivempaa, lapsettomilla vai lapsia hankkineilla? Eikö nyt saatana voida vaan todeta, että jokainen tehköön itselleen parhaimmaksi näkemällään tavalla?

Oma lapseton elämäni on tällä hetkellä oikein mukavaa, mutta en silti kuvittele, että kaikilla lapsia tehneillä elämä on todella kurjaa lasten takia. Monilla lapset rikastuttavat elämää.

Vierailija
11/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin, jos tuntee itsensä täysin tarpeettomaksi ja yksinäiseksi, lapsi aivan varmasti parantaa elämänlaatua.

Vierailija
12/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä oli ennen lapsia mukavaa ja nyt lasten kanssa se on yhtä mukavaa. Erilaista vain.

Vierailija
13/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä oli ennen lasta mukavaa ja nyt lapsen kanssa epämukavaa, eikä tätä ole yhtään vaikea myöntää.

Vierailija
14/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsettomien on niin vaikea myöntää sitä tosiasiaa, että he eivät ihan aikuisten oikeesti voi koskaan tietää, millaista elämä äitinä tai isänä on?

Vierailija
15/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ei tätä jaksa jauhaa taas. Ilman lapsia elävät ovat onnellisia, lapsen saannin jälkeen taas ymmärtää, ettei tiennyt aiemmin onnesta ja rakkaudesta mitään. Tää keskustelu on aivan turha provo:D

Vierailija
16/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/82 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitte ku lapsesta kasvaa nuori ja sit aikuinen? Entä jos se onki hyvää seuraa ja lapsettomat mätänee yksin kotonaan ja kuolee kotiinsa eikä KUKAAN kaipaa? Voi raukkareppanoita.

Vierailija
18/82 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulasten kanssa elämä voi olla kuormittavaa. Se on vain muutama vuosi. Elämän arvot ja koko rytmi muuttuu. Entäpä vähän myöhemmin? Lapsettomien ja lapsia saaneiden elämänlaatu? Väitän, että lapset moninkertaistaa koko elämänmittaisen elämänlaadun. Ja opettaa ihmisenäolemisen perusasioita. Kasvattaa ihmisestä aikuisen

T. N47, teinien äiti

Vierailija
19/82 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa hyvät: http://www.stat.fi/artikkelit/2011/art_2011-02-15_007.html?s=0

Hyvä artikkeli

Eli nuoret vanhemmat on onnettomampia kuin lapsettomat. 40-40 v asia muuttuu. Ja myöhemmin asia kääntyy päälaelleen.

Johtopäätös tässä on, että lasten hankinta on investointi omaan hyvinvointiin

Ehkäpä kannattaa myös hankkia lapset vähän vanhempana (oma tulkintani)

Vierailija
20/82 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällainen aloitus?

En golfaa, eikä tulisi mieleenikään tehdä aloitusta: Ettekö voi myöntää että golfaamisessa menee aika hukkaan ja olisi parempi mennä mustikkaan.

Tms.

Väkisin tulee mieleen että se joka tämän aloituksen on tehnyt , ei kaikesta huolimatta ole sinut lapsettomuutensa kanssa.

Pelkää kuitenkin että on tehnyt väärän ratkaisun ja nyt toivoo että ne joilla on lapsia, tulisivat kuorossa huutamaan että lapsia saaneiden elämä on perseestä.