Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paise reiden sisäpuolella. Milloin antibioottikuuri alkaa vaikuttamaan?

Vierailija
03.04.2016 |

Kävin tänään lekurissa paiseen takia. Turvotusta ja punoitusta on. Avattiin mutta ei tullut mätää ulos, pelkkää verta. Sain Kefexin 500mg ab kuurin 1 tabl 3 kertaa päivässä. 1 tabl vasta otettu, kohta toinen. Lekuri käski syödä viikon vaikka tabuja on 10 päiväksi.

Koska tää kuuri alkaa vaikuttamaan? Pelottaa ettei tää kuuri auta ja tulee pidempi rumba. En toki oleta että heti auttaa, mutta... Joo, olen vähän hätäinen ja malttamaton.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään tietoa mikä on paiseen syy? Minulla on 2 kertaa ollut paise, taustalla atooppinen iho. Molemmilla kerroilla söin tuollaisen samanlaisen kefexin kuurin, joskus viikon kohdalla huomasin ensimmäiset muutoksen merkit. Minulla kuuri tosin määrättiin molemmilla kerroilla 10 päivän mittaiseksi. Toisella kerralla nousi kuumettakin...

Jos alkaa paheta antibioottikuurista huolimatta tai kuume nousee niin sitten kyllä menisin takaisin lääkäriin.

Vierailija
2/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut nuorempana jatkuvasti paiseita siellä sun täällä. Monta kuuria Kefexiniä olen syönyt, mitään apua niistä en saanut. Paiseet tyhjenivät omia aikojaan itsestään. Kävin aikoinaan ihotautilääkärillä, joka sanoi, että joillain ihmisillä on taipumus paiseisiin ja antibiootit vain pahentavat tilannetta. Sen jälkeen en koskaan ole syönyt yhtäkään kuuria. Paiseet vähentyivät, kunnes ovat loppuneet lähes kokonaan. Kerran vuodessa saattaa pieni patti tulla esim. reiteen, mutta se häviää aikanaan. Ehkä ikä (en tiedä), auttaa. Olen 45.vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuta, suihkuta, suihkuta. Tai istu saaviin niin, että kohta on vedenpinnan alla. Ainakin kolme vähintään viiden minuutin suihkutusta/ päivä. 

Jännä, että heti avattiin ja antibiootit. Fuciderm auttaa myös hyvin, mutta eihän sitä haavaan voi laittaa. 

Vierailija
4/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkuta, suihkuta, suihkuta. Tai istu saaviin niin, että kohta on vedenpinnan alla. Ainakin kolme vähintään viiden minuutin suihkutusta/ päivä. 

Jännä, että heti avattiin ja antibiootit. Fuciderm auttaa myös hyvin, mutta eihän sitä haavaan voi laittaa. 

Sorry, siis Fucidin, tuli koiran lääkkeet mieleen ensin. 

Vierailija
5/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ollut nuorempana jatkuvasti paiseita siellä sun täällä. Monta kuuria Kefexiniä olen syönyt, mitään apua niistä en saanut. Paiseet tyhjenivät omia aikojaan itsestään. Kävin aikoinaan ihotautilääkärillä, joka sanoi, että joillain ihmisillä on taipumus paiseisiin ja antibiootit vain pahentavat tilannetta. Sen jälkeen en koskaan ole syönyt yhtäkään kuuria. Paiseet vähentyivät, kunnes ovat loppuneet lähes kokonaan. Kerran vuodessa saattaa pieni patti tulla esim. reiteen, mutta se häviää aikanaan. Ehkä ikä (en tiedä), auttaa. Olen 45.vuotias.

Höpöhöpö. Minulla on ollut 2 kertaa, siis tasan 2 kertaa paise, molemmilla kerroilla söin kuurin eikä ole nyt ollut enää moneen vuoteen paiseita.

Jos on oikeasti kunnon paise, varsinkin kuumeileva niin kyllä se antibioottikuuri pitää syödä. On nimittäin verenmyrkytysriski noissa paiseissa. En sitten tiedä puhutko vaan jostain normaalia isommasta finnistä tässä tapauksessa tms.

Vierailija
6/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään tietoa mikä on paiseen syy? Minulla on 2 kertaa ollut paise, taustalla atooppinen iho. Molemmilla kerroilla söin tuollaisen samanlaisen kefexin kuurin, joskus viikon kohdalla huomasin ensimmäiset muutoksen merkit. Minulla kuuri tosin määrättiin molemmilla kerroilla 10 päivän mittaiseksi. Toisella kerralla nousi kuumettakin...

Jos alkaa paheta antibioottikuurista huolimatta tai kuume nousee niin sitten kyllä menisin takaisin lääkäriin.

Luulen että tuli kun sheivasin ja siitä kohdasta hinkkaa kaikki housujen saumat. Paheni perjantaina kun olin liikkeellä koko päivän ja kävelin paljon. Muuta syytä en keksi. Lääkäri epäili karvatupen tulehdusta (?).

Aiemminkin ollut tuollaisia mutta eivät ole tulehtuneet näin.

Kiva koittaa huomenna ahtaa farkkuja jalkaan töihin ja istua koko päivä. Huoh.

Ap

Vierailija
7/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit alkavat vaikuttaa kunnolla kehossa 3 vrk kuluttua

Vierailija
8/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei Älä laita farkkuja. Jotain pehmeää löysää vaatetusta. Suojaa paiseen kohta siteellä. Niin kuin edellä mainittiin suihkuta Anna ilmakylpyjä. C- vitamiini voi auttaa paiseisiin.

Mulla on hikirauhastulehdus eli Hidradenitis suppurativa . Aiheuttaa paiseita ja niiden kanssa saa painia pitkään. Dalacin liuos auttaa monesti alkavaan paiseeseen. Itse vältän alkavaan paiseeseen kokemusta. En käytä kiristävä housuja joissa on kovia saumoja. Talkkia käytän kaikilla taivealueilla ja reisissä. Jos on tuo hikirauhastulehdus niin tupakointia kannattaa välttää ja ei saisi olla ylipainoa.

Vierailija
9/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ei Älä laita farkkuja. Jotain pehmeää löysää vaatetusta. Suojaa paiseen kohta siteellä. Niin kuin edellä mainittiin suihkuta Anna ilmakylpyjä. C- vitamiini voi auttaa paiseisiin.

Mulla on hikirauhastulehdus eli Hidradenitis suppurativa . Aiheuttaa paiseita ja niiden kanssa saa painia pitkään. Dalacin liuos auttaa monesti alkavaan paiseeseen. Itse vältän alkavaan paiseeseen kokemusta. En käytä kiristävä housuja joissa on kovia saumoja. Talkkia käytän kaikilla taivealueilla ja reisissä. Jos on tuo hikirauhastulehdus niin tupakointia kannattaa välttää ja ei saisi olla ylipainoa.

En oikeen voi mennä collareissa töihinkään. Jos ois kesä laittaisin hameen, mutta inhoan sukkiksia joten nyt ei sitäkään voi laittaa. Täytyy aamulla koluta vaatekaappia jos löytyis jotain sopivaa.

Ap

Vierailija
10/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootti alkaa vaikuttaa 12 tunnissa.

Suihkuttele useita kertoja päivässä.

Ei missään nimessä farkkuja vaan löysät housut tai hame, myös löysät alushousut.

Jos haluat että paise paranee siis.

Vierailija
11/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeen voi mennä collareissa töihinkään. Jos ois kesä laittaisin hameen, mutta inhoan sukkiksia joten nyt ei sitäkään voi laittaa. Täytyy aamulla koluta vaatekaappia jos löytyis jotain sopivaa.

Ap

No osta sitten pitkä lahkeiset alushousut farkkujen alle . Mulla aina saumat pahentaa oireita. Viikko sitten oli kolme alkavaa paisetta reidessä. Lääkitsin Dalacin liikkeellä ja talkitsn hyvin ihoa sekä laitoin saumattomat miesten polvimittaiset alushousut työhousujen alle. Sain estettyä paiseiden kasvamisen. Kevät jostain syystä pahentaa näitä paise ongelmia.

Jos sulla nousee kuume tai lauseesta tulee todella iso vaikka olet antibioottikuurilla niin äkkiä takaisin lääkäriin! Mulla yksi oli isompi kuin kananmuna ja turvotus sekä punoitus oli noin 15*10 cm alueella. Kun se avattiin sairaalassa miuetkttin pitääkö kirurgin olla mukana leikkauksessa. Paiseen poihja pidettiin auki 2kk sorbact nauhoilla jotta se lähtisi parantumaan haavan pohjalta päin. Joka toinen päivä oli haavan hoito. Voit kuvitella sitä kipua kun tulehtunut alue ei puudu kunnolla ja haavaa suihkutettiin ja katetta eli kuollutta ihosolukkoa revittiin irti. Välillä se sattui niin paljon että vapisin hoidon jälkeen tunnin verran.

Paise kannattaa hoitaa huolellisesti ennen kuin se pahenee.

Vierailija
12/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko teille näitä paiseita alapuolelle vai yläpuolelle? Jos paiseet tulevat pääasiassa alueelle, joka on kosketuksissa tuolin kanssa, voi sen aiheuttaa työtuolin/ auton istuimen/ sohvan tms. materiaali. Itse olen monelle työtuolikankaalle allerginen tai ehkä niille palonestoaineille. Froteepyyhe istuinalustana auttaa edes vähän, jos tuolista ei pääse kokonaan eroon. 

Vierailija
13/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No osta sitten pitkä lahkeiset alushousut farkkujen alle . Mulla aina saumat pahentaa oireita. Viikko sitten oli kolme alkavaa paisetta reidessä. Lääkitsin Dalacin liikkeellä ja talkitsn hyvin ihoa sekä laitoin saumattomat miesten polvimittaiset alushousut työhousujen alle. Sain estettyä paiseiden kasvamisen. Kevät jostain syystä pahentaa näitä paise ongelmia.

Jos sulla nousee kuume tai lauseesta tulee todella iso vaikka olet antibioottikuurilla niin äkkiä takaisin lääkäriin! Mulla yksi oli isompi kuin kananmuna ja turvotus sekä punoitus oli noin 15*10 cm alueella. Kun se avattiin sairaalassa miuetkttin pitääkö kirurgin olla mukana leikkauksessa. Paiseen poihja pidettiin auki 2kk sorbact nauhoilla jotta se lähtisi parantumaan haavan pohjalta päin. Joka toinen päivä oli haavan hoito. Voit kuvitella sitä kipua kun tulehtunut alue ei puudu kunnolla ja haavaa suihkutettiin ja katetta eli kuollutta ihosolukkoa revittiin irti. Välillä se sattui niin paljon että vapisin hoidon jälkeen tunnin verran.

No huh! Mulla onneksi tehtiin leikkaus (tosin paise ei saanut olla silloin tulehtunut), jolloin haavaa hoidettiin 2-3 kertaa päivässä eikä tarvinnut raapia solukkoa. Toki tätä riemua edelsi muutamat puukkoavaamiset ilman puudutusta tulehduksen ollessa päällä...

Vierailija
14/19 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No huh! Mulla onneksi tehtiin leikkaus (tosin paise ei saanut olla silloin tulehtunut), jolloin haavaa hoidettiin 2-3 kertaa päivässä eikä tarvinnut raapia solukkoa. Toki tätä riemua edelsi muutamat puukkoavaamiset ilman puudutusta tulehduksen ollessa päällä...

Heh riemu taitaa olla laimea sana sille tunne iloittelulle!!!! Kiva kun on kohtalotovereita jotka tietää mikä riesa nuo paiseet on. En tiedä kuinka nopeasti muilla nuo tilanteet pahenee,mutta mulla yleensä parissa vuorokaudessa. Nykyään heti kun iho kuumottaaa tai kihelmöi aloitan massiivisen hoitokampanjan.

Vierailija
15/19 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö se avata uudestaan ab-kuurin jälkeen että mätä tulee sieltä pois?

Vierailija
16/19 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antibiootit alkavat vaikuttaa kunnolla kehossa 3 vrk kuluttua

Kyllä ne alkaa vaikuttaa ihan heti kun lääkeaine imeytyy. Siihen että Havaitsee muutosta voi kestää pidempään mutta ei se tarkoita sitä etteikö lääkeaine ole jo hyvän aikaa VAIKUTTANUT.

Vierailija
17/19 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käy ostamassa vaikka pitkä hame. Minulla on ollut muutaman kerran paise joko nivustaipeessa tai sisäreidessä. Paras keino nopeaan paranemiseen on välttää kokonaan puristavia vaatteita ja liikuntaa viikon ajan. Kaikki hankaus hidastaa paranemista. Suihkuttaminen on hyväksi ja ilmakylpy suihkun jälkeen.

Vierailija
18/19 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut noin kolmevitosena molemmissa nivustaipeissa useita märkäpaiseita yhtäaikaa. Niitä lääkäri puhkasi ja antoi antibioottikuurin, muttei auttanut, joten vuoden hoitoyritysten jälkeen hän antoi lähetteen sairaalaan plastiikkakirurgialle. Nukutuksessa leikattiin molemmista nivustaipeista kaikki alkavat suurentuneet rasvasolmukkeet, jotka aiheuttivat nämä tulehdukset. Jouduin käymään tämän reissun kaksi kertaa ja sen jälkeen ei ole mitään oireita ollut. Käykää ihmeessä ihmiset hoidossa, joilla näitä ongelmia on, koska elämän laatu paranee huomattavasti tai siis kokonaan. Vaatikaa lääkäriltä tätä "nivusleikkausta", jos on teidän mielestä jo henkisesti vaikeaa. Minulla nimittäin oli. Siitä on nyt jo hieman aikaa, mutta voin mielelläni jakaa tämän kiusallisen kokemuksen teille, jotka kärsii siitä. Joku tietenkin tällä palstalla voi paskalla mielikuvituksella ajatella, ettei pese tavaraansa, mutta voi se kostautua joku vaiva liian puhtaallakin. Siis asiallisia neuvoja teille annan.

N59v.

Vierailija
19/19 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyperoksidi 12% tai 35% on aina parasta iho-ongelmiin ja iho-infektioihin. Syö pois infektiota, ja voi myös käyttää sisäisesti kunhan laimentaa vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi