Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sairaanhoitaja on jenkeissä arvostetumpi ammatti kuin Suomessa?

Vierailija
03.04.2016 |

...

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole?

Vierailija
2/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Tienaakin Jenkeissä paremmin. Vaikeampi päästä koulutukseen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole?

Onhan.

Vierailija
4/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sairaanhoitaja on alunperin opistotason tutkinto, Usassa monesti yliopisto- tai ainakin college-tutkinto, ja vuosipalkkakin rekisteröidyllä sairaanhoitajalla (RN) 65 000 dollarin luokkaa. Mitä se on Suomessa? 30 000?

Vierailija
5/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaahan siellä poliisikin ja rajavartija enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
6/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole?

Onhan. Jenkeissä jos sanot olevasi sairaanhoitaja niin pointsit nousee heti. Sairaanhoitaja, lääkäri, opettaja. Siinä ne ylemmän keskiluokan ammatit. Samoin poliisi, ensiapu  ja palomies. No sitten tulee tietenkin bisnesmiljonäärit sun muut, jotka on tietty  ihan omissa sfääreissä. Mutta näin niinku pääsääntöisesti tämmöstä

Vierailija
7/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole?

Onhan. Jenkeissä jos sanot olevasi sairaanhoitaja niin pointsit nousee heti. Sairaanhoitaja, lääkäri, opettaja. Siinä ne ylemmän keskiluokan ammatit. Samoin poliisi, ensiapu  ja palomies. No sitten tulee tietenkin bisnesmiljonäärit sun muut, jotka on tietty  ihan omissa sfääreissä. Mutta näin niinku pääsääntöisesti tämmöstä

Opettaja on Suomessa arvostetumpi. Jenkeissä ehkä yliopiston professori on ylempää keskiluokkaa, ei niinkään ala- tai yläasteen tai lukion opettaja.

Vierailija
8/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat sijoittuu kärkeen, kun ammateja laitetaan arvostusjärjestykseen ja asiaa kysytään suomalaisilta.

Mutta tätähän et halunut kuulla, koska olet jo valmiiksi päättänyt, että sairaanhoitajia ei arvosteta, totuudella ei ole väliä.

Vierailija
9/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole?

Opettaja on Suomessa arvostetumpi. Jenkeissä ehkä yliopiston professori on ylempää keskiluokkaa, ei niinkään ala- tai yläasteen tai lukion opettaja.

Kyllä jenkeissäkin ope on aika arvostetu samoin lastentarhan opettaja ja koutsit eli eri urheilulajien valmentajat. 

Vierailija
10/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat sijoittuu kärkeen, kun ammateja laitetaan arvostusjärjestykseen ja asiaa kysytään suomalaisilta.

Mutta tätähän et halunut kuulla, koska olet jo valmiiksi päättänyt, että sairaanhoitajia ei arvosteta, totuudella ei ole väliä.

Jaa näytäppä mulle tämmönen lista. Kyllä siellä se lääkäri on ja lakimies mut ei kyllä sairaanhoitajaa

Vierailija
11/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole?

Kyllä jenkeissäkin ope on aika arvostetu samoin lastentarhan opettaja ja koutsit eli eri urheilulajien valmentajat. 

Koutsit on kyllä selkeästi arvostetumpia kuin esim lastentarhan ope, ei kyllä mitään järkeä mutta kyllä opettajiksi usein päätyy sellaiset ketkä ei muuhun "kykene". En sano että näin kuuluisi olla tai että en itse arvostaisi opettajia kaikkialla mutta Jenkeissä usein taitaa opettaminen olla ns. viimeinen vaihtoehto kun ensimmäinen uravaihtoehto ei tuottanutkaan tulosta.

Vierailija
12/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa näytäppä mulle tämmönen lista. Kyllä siellä se lääkäri on ja lakimies mut ei kyllä sairaanhoitajaa

Tuliko nyt kyynel kun ei ykköseksi päässyt :( On se kurjaa ja ymmärrän tuskasi, oma ammattini ei pääse edes sadan sakkiin, sairaanhoitajat sentään keikkuu aika korkealla ja heitä ihan aidosti arvostetaan.

Vierailija
13/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole?

Koutsit on kyllä selkeästi arvostetumpia kuin esim lastentarhan ope, ei kyllä mitään järkeä mutta kyllä opettajiksi usein päätyy sellaiset ketkä ei muuhun "kykene". En sano että näin kuuluisi olla tai että en itse arvostaisi opettajia kaikkialla mutta Jenkeissä usein taitaa opettaminen olla ns. viimeinen vaihtoehto kun ensimmäinen uravaihtoehto ei tuottanutkaan tulosta.

Eihän ole! Mitä sä oikein höpötät????

Vierailija
14/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Suomessa sairaanhoitajia arvostetaan. Palstan mielipiteet kokonaan toinen juttu.

Vierailija
15/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko nyt kyynel kun ei ykköseksi päässyt :( On se kurjaa ja ymmärrän tuskasi, oma ammattini ei pääse edes sadan sakkiin, sairaanhoitajat sentään keikkuu aika korkealla ja heitä ihan aidosti arvostetaan.

Siis näytä mulle  se lista. EN mä sitä löytänyt vaan veikkasin vaan ton lääkärin ja lakimiehen.

Vierailija
16/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, että miksi Suomessa halveksitaan lähihoitajan ammattia. Esim. itse saan yleensä hymähtelyjä kertoessani olevani vanhustenhoitaja. Kumma juttu, vaikka omasta mielestäni juuri vanhusten hoitaminen on arvostettavaa. Kuka heitä hoitaisi, jos meitä ei olisi?

Vierailija
17/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole?

Eihän ole! Mitä sä oikein höpötät????

Puhun kokemuksesta. Ei ole lapset vielä lukiossa mutta ala-asteen ja naapureiden lasten yläasteen opettajista on kokemusta.

Vierailija
18/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa yksi lista. Sairaanhoitajat 3 arvostetuin ammatti Suomessa.

http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/02/01/katso-miten-muut…

Vierailija
19/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat ovat ihan OK, mutta äänekkyydellään ärsyttävät monia. Kun puhutaan ammatin vastuullisuudesta suhteessa palkkatasoon, voisivat esimerkkinä olla monet muutkin ammattiryhmät, kuten poliisit tai palomiehet. Tai sähköasentajat.

Vierailija
20/65 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, että miksi Suomessa halveksitaan lähihoitajan ammattia. Esim. itse saan yleensä hymähtelyjä kertoessani olevani vanhustenhoitaja. Kumma juttu, vaikka omasta mielestäni juuri vanhusten hoitaminen on arvostettavaa. Kuka heitä hoitaisi, jos meitä ei olisi?

Arvostan myös siivoojia koska silloin joudun itse siivoamaan vähemmän mutta eihän se kenenkään unelma-ammatti ole. Samoin kuin lähihoitaja. Tärkeää työtä mutta kuka haluaisi kylvettää vanhuksia koko elämänsä. Onhan se vähän niin että tälläisiin ammatteihin kouluttautuu ihmiset jotka eivät ole tarpeeksi fiksuja tai ahkeria esim. yliopistoon.