En ymmärrä, kun kaikki kehuu niin Subway:ta
Ei minusta se nyt niin ihmeellistä ruokaa ollut. Sitä paitsi aika kuivaa se oli, vaikka mulla oli vihanneksia ja kastiketta välissä.
Kommentit (56)
Minäkään en välitä Subwaysta. Rakastan esim. täytettyä ciabattaa, jonka välissä on jotain lihaa, juustoa ja vihanneksia, se on mehevä ja kostea kokonaisuus, mutta Subwayn subit ovat kuivia, lisäaineilta maistuvia höttöleipiä kera vaikeasti syötävien täytteiden. Missään muualla en saa aikaiseksi sellaista sotkua, mitä Subwayssa. :/ Lisäksi se mehevyys-aspekti puuttuu KOKONAAN! Ei siinä tuoreet kasvikset paljoa pelasta...
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa harmitellut, ettei Suomessa ole samanlaisia nuudelikojuja, kuin esim, Itävallassa (ainoa maa missä olen tällaisiin törmännyt). Eli siis sama asia, kuin snagari, mutta erilaisilla nuudeliannoksilla. Samoin harmittelin kunnon salaattipaikan puutetta Turussa juurikin tänään. Syön salaatin vain, jos siinä on paljon erilaisia vihanneksia+hedelmiä eikä minkäänlaista kastiketta, eli on melko vaikea löytää mieleistä. Joku Subway-periaatteella toimiva salaattipaikka olisi kiva.
Subwaysta en ole koskaan pitänyt. Olen monta kertaa käynyt kokeilemassa eri vaihtoehtoja, mutta mikään ei miellytä. Siksi suuntaan mieluummin suoraan Heselle purilaiselle, Arnoldsille bagelille tai Sushille.
Tää ei nyt ihan vastaa hakemaasi ja on eri suunnassakin, mutta mainitsen silti, että ainakin Oulussa ja Tampereella on Fit wok -ravintoloita, joissa kootaan subway-tyyliin oma wok-annos. Herkullista ja terveellistä, riisin ja nuudelitkin voi valita täysjyvänä ja täytevaihtoehtoja on paljon erilaisia. Olisi kyllä hienoa, jos Suomenkin pikaruokakulttuuriin tulisi tuollaiset nuudelikojut. Tosin kyllä kai Turussakin on jo jonkinlaisia aasialaista ruokaa myyviä pikaruokakojuja? Kevätrullia ja ihan ruokaisampaakin ruokaa. Monessa kaupungissa olen törmännyt vastaaviin.
Se on vähän hassua kyllä, kun joskus sieltänsaa sellaisen leivän, joka näyttää ulkoapäinkin siltä että siinä ei ole yhtään täytettä (siltä myös maistuukin) ja joskus saa sellaisen, että ei edes pysty syömään siististi. Jälkimmäinen vaihtoehto on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monta kertaa harmitellut, ettei Suomessa ole samanlaisia nuudelikojuja, kuin esim, Itävallassa (ainoa maa missä olen tällaisiin törmännyt). Eli siis sama asia, kuin snagari, mutta erilaisilla nuudeliannoksilla. Samoin harmittelin kunnon salaattipaikan puutetta Turussa juurikin tänään. Syön salaatin vain, jos siinä on paljon erilaisia vihanneksia+hedelmiä eikä minkäänlaista kastiketta, eli on melko vaikea löytää mieleistä. Joku Subway-periaatteella toimiva salaattipaikka olisi kiva.
Subwaysta en ole koskaan pitänyt. Olen monta kertaa käynyt kokeilemassa eri vaihtoehtoja, mutta mikään ei miellytä. Siksi suuntaan mieluummin suoraan Heselle purilaiselle, Arnoldsille bagelille tai Sushille.
Tää ei nyt ihan vastaa hakemaasi ja on eri suunnassakin, mutta mainitsen silti, että ainakin Oulussa ja Tampereella on Fit wok -ravintoloita, joissa kootaan subway-tyyliin oma wok-annos. Herkullista ja terveellistä, riisin ja nuudelitkin voi valita täysjyvänä ja täytevaihtoehtoja on paljon erilaisia. Olisi kyllä hienoa, jos Suomenkin pikaruokakulttuuriin tulisi tuollaiset nuudelikojut. Tosin kyllä kai Turussakin on jo jonkinlaisia aasialaista ruokaa myyviä pikaruokakojuja? Kevätrullia ja ihan ruokaisampaakin ruokaa. Monessa kaupungissa olen törmännyt vastaaviin.
Kiinalainen takeaway ajaa suurinpiirtein saman asian.
Ulkona syöminen on kallista. Itse saa lähes ilmaiseksi tehtyä saman sämpylän.
Sinä, joka et jaksa vastata tiskillä niin moneen kysymykseen, esitä kuuroa ja kirjoita kaikki asiat lapulle etukäteen ja ojenna se myyjälle :D
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Ulkona syöminen on kallista. Itse saa lähes ilmaiseksi tehtyä saman sämpylän.
No itse asiassa ei saa. Monesti kyllä ollaan tehty kavereiden kanssa itsekin vastaavia leipiä ja aina kauppakuitti on älyttömän hintainen. Riippuu tietysti vähän mitä sihen laittaa, mitä on valmiina jääkaapissa jne. Mut sillä muutamalla eurolla mitä puolikas subi maksaa ei saa ostettua edes lihoja tai kasvispihviä. Ehkä just leivät, pari tomaattia, sipulia ja kurkkua. Ei ole ihan sama asia.
Mauttomia ne sämpylät.
Ja hinta on törkeän korkea, jostain sämpylästä ja limusta.
Huoltoasemien sikahinnat vielä ymmärtää, kun vaihtoehtoa ei ole niin mikä siinä kiskoessa. Mutta kuka maksaa sämpylästä aterian hinnan, kun vaihtoehtoja on?
Ja sain kyllä huoltsikaltakin maukkaamman sämpylän mitä Subista.
Osaako joku kertoa mikä sämpylä Subwayssa olisi mehevä ja maukas? Ihan sama paljonko kaloreita tai rasvaa, mutta jos mennään maku edellä niin mikä kombo?
Hassua, että joillein ruokailun vaihtoehto on joko subi tai mäkkärin ruoka. Itse en myöskään ole tajunnut tuota subin hypetystä. Käyn mieluummin syömässä oikean ruoan. Jos on kiire, niin syön mieluummin jonkun lounaspaikan seisovasta pöydästä, kuin jonkun sämpylän täytteillä.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että joillein ruokailun vaihtoehto on joko subi tai mäkkärin ruoka. Itse en myöskään ole tajunnut tuota subin hypetystä. Käyn mieluummin syömässä oikean ruoan. Jos on kiire, niin syön mieluummin jonkun lounaspaikan seisovasta pöydästä, kuin jonkun sämpylän täytteillä.
No mulle subi on nimenomaan pikaruokaa jonka saa nopeasti käteen ja on hyvää ja täyttävää. Koska en syö lihaa ei muista pikaruokapaikoista löydy hirveästi vaihtoehtoja ja esim. baarin jälkeen jos haluaa jotain sapuskaa niin sub on suunnilleen ainut vaihtoehto. Samoin matkaeväänä hyvä. Itse syön useimmiten puolikkaana, joten hintakin on huomattavasti halvempi kuin jonkun lounaspaikan ateria. Mutta ei se tietenkään oikeaa ateriaa vastaa ja harvoin sitä tulee sämpylällä käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa mikä sämpylä Subwayssa olisi mehevä ja maukas? Ihan sama paljonko kaloreita tai rasvaa, mutta jos mennään maku edellä niin mikä kombo?
Kinkku tai kalkkuna, juusto, hunajakaura paahdettuna, tomaatti,salaatti, kevytmajoneesi tai mitkä tahaansa kastikkeet ja pippuri. Lisäksi öljy jos tykkäät kosteasta.
Subwayn Jared laihtui Subin pöperöllä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka et jaksa vastata tiskillä niin moneen kysymykseen, esitä kuuroa ja kirjoita kaikki asiat lapulle etukäteen ja ojenna se myyjälle :D
Ainakin Stadissa Subwayt ovat Woltissa, eli älypuhelinsovelluksella voi tilata ja maksaa ruoat etukäteen. Sen kun klikkailee menemään ja noutaa tiskiltä. Subin salaatteja tulee välillä syötyä, kun ovat ihan ok hintaisia (5,90 e).
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi öljy jos tykkäät kosteasta.
Niin tai vesi- tai silikonipohjainen liukaste. Suolihuuhtelu ei välttämättä ole pakollinen, vaan kannattaa ihan vaan paskoa ennen ja pestä peppureikä. Ei kun nautiskelemaan.
Onhan se aikamoista sirkusta, kun pitää oikein osata sanoa kastikkeiden nimet ja päättää itse lisukkeet! Itse ainakin sanon heti ensimmäiseksi ottavani puolikkaan patonki X:n täytteellä Y. Juustolla, saa paahtaa. Sitten lisukkeet: kaikki. Mausteet: ei suolaa. Ja joku kastike. Kauheeta jaarittelua, miten kukaan suomalainen kestää! Vaikka onhan tossa rutkasti enemmän sanoja kuin euron juustossa... Mutta makukin on sitten vähän parempi.