En ymmärrä, kun kaikki kehuu niin Subway:ta
Ei minusta se nyt niin ihmeellistä ruokaa ollut. Sitä paitsi aika kuivaa se oli, vaikka mulla oli vihanneksia ja kastiketta välissä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin subwayssa käymisen kun luin, että siellä tarjoillaan thaimaalaista broileria... Ties missä oloissa kasvanutta antibioottilihaa
Paninin kanat tulee kans thaimaasta. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin useammin jos jos ei tilaaminen olisi sellaista sirkusta:
Mikä patonki?
tuleeko juustoa?
paahdetaanko?
kokonainen vai puolikas?
mikä täyte?
mitkä lisukkeet?
mikä kastike?
...
Olen kai sen verran suomalainen että haluan tehdä tilaukseni yhdellä lauseella enkä jäädä jaarittelemaan. Pitääkin käydä huomenna Hesessä :)
Hesellä joudut vastaamaan vain seuraaviin kysymyksiin:
Mitä saisi olla?
Tuleeko ateriana?
Millä juomalla?
Ottaisitko eurolla isomman juoman ja ranskalaiset?
Tuleeko kastiketta tai majoneesia ranskalaisille?
Syötkö täällä?
Onko etukorttia?
Jos sanon tiskillä: "Kerrosateria kevytcolalla ja paprikamajoneesi" niin selvittänee myyjälle jo melko paljon.
Erään pikkukaupungin Subwayssa kahdella eri asioimiskerralla myyjä aivastaa pärskäytti käsiinsä ja jatkoi pokkana leivän tekemistä. Ja molemmilla kerroilla oli eri myyjäkin vielä. Kolmatta kertaa en mene enää aivastusleipiä hakeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä patonki?
tuleeko juustoa?
paahdetaanko?
kokonainen vai puolikas?
mikä täyte?
mitkä lisukkeet?
mikä kastike?
...
Olen kai sen verran suomalainen että haluan tehdä tilaukseni yhdellä lauseella enkä jäädä jaarittelemaan. Pitääkin käydä huomenna Hesessä :)
Mitä saisi olla?
Tuleeko ateriana?
Millä juomalla?
Syötkö täällä?
Onko etukorttia?
Jos sanon tiskillä: "Kerrosateria kevytcolalla ja paprikamajoneesi" niin selvittänee myyjälle jo melko paljon.
Entä jos sanot subin tiskillä että "iso kinkkusubi paahdetulla vaalealla leivällä, juustolla ja kaikilla kasviksilla"? Siitäkin selviää melko paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä patonki?
tuleeko juustoa?
paahdetaanko?
kokonainen vai puolikas?
mikä täyte?
mitkä lisukkeet?
mikä kastike?
...
Olen kai sen verran suomalainen että haluan tehdä tilaukseni yhdellä lauseella enkä jäädä jaarittelemaan. Pitääkin käydä huomenna Hesessä :)[/quote
Sano näin " Yksi Subi hintaan mihin hyvänsä"
Joillekin suomalaisille on jo iso haaste sanoa päivää kaupan kassalle tai bussikuskille. No mikäs siinä, jokainen elää omalla tyylillään, mutta ihmettelen kylä miten jollekin voi olla vaikeaa kertoa (vaikka sillä yhdellä lauseella) millaisen subin haluaa.
Itse sanon minkä subin ja millä leivällä otan, vastaan mitä kasviksia saa laittaa (kun sitä kysytään) ja kerron kastikkeet joita haluan (kun sitä kysytään).
Minusta Subin ruoka on ihan ok (kanaa en syö, lihaakin harvoin), ei varsinaista terveysruokaa, mutt minulle tulee paha olo varsinkin Hesburgerin aterioista, se rasvan määrä on ihan kamala, sama koskee myös useimpia pitsoja (pois lukien itse tekemäni). Enkä puhu nyt kaloreista, niitä en pelkää, vaan siitä "rasvan mausta" joka ns. roskaruuassa on.
Ne subin leivät on ihan myrkkyä mun mahalle. Törkee turvotus! Edes hese/mäkki ei saa moista tuhoa aikaan. Nykyään en käykään enää missään pikaruokaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä patonki?
tuleeko juustoa?
paahdetaanko?
kokonainen vai puolikas?
mikä täyte?
mitkä lisukkeet?
mikä kastike?
...
Mitä saisi olla?
Tuleeko ateriana?
Millä juomalla?
Syötkö täällä?
Onko etukorttia?
Voit myös esittää kassalla asiasi vaikka näin: "Kerrosateria kokiksella, syön täällä. Ei tarvitse isompia ranskiksia ja juomaa, eikä ylimääräistä kastiketta." t. pikaruokaravintolan työntekijä
En minäkään ymmärrä. Jos haluan pikaruokaa niin se on sitten sellaista rasvan himoa, eli pizzan tai hampurilaisen. Leipää saa tehtyä kotonakin...
Olen ihmetellyt samaa. Subway on mielestäni ylihinnoiteltu myös, pizza- ja kebabpaikat harvemmin pettävät. Luotan niihin kun tarvetta on.
En oo käynyt sen jälkeen kun sain sieltä ruokamyrkytyksen. Pelkkä haju nostaa perskarvat pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä patonki?
tuleeko juustoa?
paahdetaanko?
kokonainen vai puolikas?
mikä täyte?
mitkä lisukkeet?
mikä kastike?
...
Mitä saisi olla?
Tuleeko ateriana?
Millä juomalla?
Syötkö täällä?
Onko etukorttia?
Voit myös esittää kassalla asiasi vaikka näin: "Kerrosateria kokiksella, syön täällä. Ei tarvitse isompia ranskiksia ja juomaa, eikä ylimääräistä kastiketta." t. pikaruokaravintolan työntekijä
Voi subissakin esittää; 30cm kananrinta-hunajakaura, juustolla ja paahdettuna, kaikilla kasviksilla sekä kevytmajoneesilla. Otan mukaan enkä tarvitse juomaa. :D
Subin patongit on hyviä, mutta salaatit määrään ja laatuun nähden aivan ylihinnoiteltuja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä patonki?
tuleeko juustoa?
paahdetaanko?
kokonainen vai puolikas?
mikä täyte?
mitkä lisukkeet?
mikä kastike?
...
Hä? Mitä vaikeeta tuossa tilaamisessa nyt on? En ole ikinä ymmärtänyt. Sanot "hei, ottaisin puolikkaan cheese oreganon tonnikalalla. Juu laita juustoa. Saa paahtaa. Kaikki vihannekset. Laita South West ja vähän pippuria. (Maksat) Kiitos hei!" Ei ole vaikeaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä patonki?
tuleeko juustoa?
paahdetaanko?
kokonainen vai puolikas?
mikä täyte?
mitkä lisukkeet?
mikä kastike?
...
Mitä saisi olla?
Tuleeko ateriana?
Millä juomalla?
Syötkö täällä?
Onko etukorttia?
Ei kuule kysytä tuota kastikeasiaa ranskalaisille ja pyydettäessäkin saa aina tarkistaa, että tuliko ne kastikkeet mukaan ja usein ei tullut. En ymmärrä miksi sitä ketsuppia pitää pantata.
Olen monta kertaa harmitellut, ettei Suomessa ole samanlaisia nuudelikojuja, kuin esim, Itävallassa (ainoa maa missä olen tällaisiin törmännyt). Eli siis sama asia, kuin snagari, mutta erilaisilla nuudeliannoksilla. Samoin harmittelin kunnon salaattipaikan puutetta Turussa juurikin tänään. Syön salaatin vain, jos siinä on paljon erilaisia vihanneksia+hedelmiä eikä minkäänlaista kastiketta, eli on melko vaikea löytää mieleistä. Joku Subway-periaatteella toimiva salaattipaikka olisi kiva.
Subwaysta en ole koskaan pitänyt. Olen monta kertaa käynyt kokeilemassa eri vaihtoehtoja, mutta mikään ei miellytä. Siksi suuntaan mieluummin suoraan Heselle purilaiselle, Arnoldsille bagelille tai Sushille.
Helppoa, jos tietää, mitä tilaa. Enemmän voisi henkilökunnalla olla kärsivällisyyttä niitä kohtaan, jotka eivät ennestään tiedä systeemiä. Esim. kastikelista oli piilossa edellisen tilaajan takana, joten olisi pitänyt kai arvailla, mitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa, jos tietää, mitä tilaa. Enemmän voisi henkilökunnalla olla kärsivällisyyttä niitä kohtaan, jotka eivät ennestään tiedä systeemiä. Esim. kastikelista oli piilossa edellisen tilaajan takana, joten olisi pitänyt kai arvailla, mitä ottaa.
Myös jonottajat voisivat olla huokailematta takana, kun joku ensimmäistä kertaa käy paikassa eikä silloin tilaaminen käy ihan sekunnissa, niin kuin vakioasiakkalla.
Musta on just kiva, kun saa itse valkata täytteet!
Mutta tuo, että thaimaalaista broileria.... ai jai jai... toi on kyllä paha!
Muuten, joku valitti niistä patongeista ja ne onkin tosiaan pelkkää ilmaa täynnä. Saksassa kun käytiin Subissa, oli ihan eri meininki, patongit oli todella muhevia ja täyteläisiä ja täytettäkin puolet enemmän mitä ne Suomessa laittaa.
🇺🇦🇮🇱