Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä muiden työttömyydessä niin vituttaa?

Vierailija
03.04.2016 |

Voisko joku kertoa? Jos joku tulee toimeen vähällä, eikä hukkaa koko nuoruuttaan jonkun muun orjana?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Ja vaikka mä olen kotihoidontuella, jonka olen itse työnteolla maksanut etukäteen, on muakin nimitetty lompakkoloiseksi. Säälittävää..

Aivan. Kotihoidontuki maksetaan lisäksi siksi, että se itse asiassa säästää yhteiskunnan kuluja.

Lisäksi jos sen lapsen isä haukkuu "lompakkoloiseksi", ottaisin ko. uivelon puhutteluun.

Selvitä, että se pieni kotihoidontuki ei todellakaan korvaa sitä osutta yhteisen lapsenne hoidosta, joka kuuluu miehellesi. Jos laskit itsellesi tuntipalkan, vähentäisit siitä kotihoidontuen ja jakaisit jäävän summan kahdella, niin kyllä miehelle jää vielä maksettavaa omasta osuudestaan.

Vierailija
22/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kustannan omalla työnteollani sinun lomailusi.

Eli eläkkeet, lääkärissä käynnin, alennukset esim. uimahallista jne.

1. Et maksa eläkettäni. (Olen sen verran nuori)

2. Lääkärissä olen käynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana 3 kertaa. (2 kertaa kun olin töissä, kerran työttömänä)

3. Eikö se ole hyvä, että niissä uimahalleissa edes joku käy. Kuinka usein sä käyt uimassa?

- Muu kuin AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt surullisia ainakaan olko työttömien puolesta. Minulla ainakin on aikaa harrastaa ja pitää huolta kunnostani, nähdä ystäviä, auttaa isovanhempia ja olla läsnä, matkustella, aikaa tehdä terveellistä kotiruokaa, lukea ja opiskella itseäni kiinnostavia asioita, nukkua pitkään jos nukuttaa... Elämä on oikeasti kivaa näin.

Vierailija
24/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin työelämässä, tein niitä töitä eikä minulla ollut aikaa ja energiaa kadehtia työttömiä.

Ei olisi tullut mieleenkään, olin vain tyytyväinen kun oli työpaikka.

En halveksi niitä kenellä ei työpaikkaa ole, vaan halveksin niitä kenellä on työpaikka, mutta ei olla ansaittu sitä.

Siis ei tehdä siellä tosissaan töitä, eikä kunnioiteta toisia työntekijöitä vaan kiusataan ja sairastutetaan toiset henkisesti, eli tuhotaan toinen ihminen.

Vierailija
25/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Menee ne verorahat huonompaankin, kuten rikkaitten elämäntavan kustantamiseen. Olen itsekin ollut joskus työttömänä ja ne korvaukset ovat niin pieniä, että vain idiootit kahdehtii niitä.

Mikä on sulle "rikas"? Ja sullekko meidän perheen rahat pitäisi sitten antaa!? :D Oksettava kajepukki olet.

Vierailija
26/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Menee ne verorahat huonompaankin, kuten rikkaitten elämäntavan kustantamiseen. Olen itsekin ollut joskus työttömänä ja ne korvaukset ovat niin pieniä, että vain idiootit kahdehtii niitä.

Rähä, rähä, rähä! Pinta, pinta, pinta!

Siinä on sun elämän sisältös! Aika kolkolta kalskahtaa musta. Eiköhän sullekkin ole ukkos elintason kustantanut, että mitä valitat!?

Sä et ole köyhää nähnytkään.

Vierailija
27/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä, jos on työtön vasten omaa tahtoaan. Se sen sijaan ärsyttää, että ei haluta töihin, koska "ei haluta viettää aikaa porvarin orjana suurpääoman palveluksessa". Kummasti toiset ihmiset vain jaksavat sinne töihin ja veroja maksamaan, jotta voisivat tuolle ensimmäiselle ryhmälle mahdollistaa heidän arvomaailmansa. Eli sitä en voi hyväksyä, että jotkut työttömät ottavat hyvin ylimielisen kannan työntekoon ja kuvittelevat, että heille kaikki on aina ilmaista. Kun se kuitenkin on niin, että töitä tekevälle mikään ei tule koskaan ilmaiseksi.

Vierailija
28/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ärsytä, jos työttömyys ei ole tarkoituksellista. Jos töitä ei saa, niin minkäs sille voi. Mutta nämä terveet työkykyiset lusmut, jotka elävät tarkoituksellisesti yhteiskunnantuilla ilman mitään aikomuksia hakea töitä ärsyttävät, koska työssäkäyvien kustannuksellahan ne loikoilevat.

En minä ainakaan jaksa hakea töitä, kun tiedän että jokaiseen työpaikkaan on 100 hakijaa. Eikös se ole parempi jos ne ovat työttöminä jotka haluavat ja ne töissä jotka sinne hinkuvat. Joo menen kyllä mielelläni töihin heti kun ei tarvitse tapella muita vastaan jostakin perusduunista.

No sellaista tilannetta ei koskaan tule. Ainakaan jos sinulla on ammottava musta aukko CV:ssä.

Vierailija
29/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pääset pian nauttimaan työttömyyden ihanuudesta.

Vierailija
30/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs sitä nyt ollaan niin individualistia niin individualistia; minun rahani, minun veroni! Mene nyt vielä selfie ottaa itsestäs ja persettäs pumppaa salille, kun niin minä minä!

Vierailija
31/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muiden työttömyys, mutta oma työttömyys vituttaa aika lailla...

Vierailija
32/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "mun rahoilla" on kyllä huvittavimpia argumentteja mitä kuulee ihan päivittäin. Työssäkäyvän rahat ovat porvarin rahoja ihan siinä työttömän rahatkin.

Vierailija
33/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi "mun rahoilla" on kyllä huvittavimpia argumentteja mitä kuulee ihan päivittäin. Työssäkäyvän rahat ovat porvarin rahoja ihan siinä työttömän rahatkin.

"mun rahoilla" 

Se on jonkinlainen länsimaita vaivaavan täysin ylimenneen individualismin ilmentynä.

Vierailija
34/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan itse omat (yksityiset) lääkärireissuni tarvittaessa ja liiton rahoja olen maksanut töissä ollessani, nyt niitä maksetaan minulle takaisin. Mitään muita tukia en tietenkään hae. Eipä tarvii vanhana sitte vituttaa kaikki se mikä olisi jäänyt tekemättä, maailma näkemättä, isovanhemmat auttamatta...

Miksi ihmeessä aina oletataan että työtön=köyhä?

Ihan ohiksena, ne liiton jäsenmaksut maksetaan muutamassa viikossa ja niillä kustannetaan muutakin kuin työttömyysmaksuja. Itse jos jäisin työttömäksi, sen jälkeen kun viimeksi sain töitä, maksamillani neljän vuoden maksuilla korvattaisiin n. kuukauden bruttokorvaus ja sitten menee jo verojen puolelle.  

Vierailija
35/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten rahoilla eläminen tuntuu olevan sankarillista. Korotetaan veroja vielä, kun ei työttömälle riitä. On aikamoista kuraa tää nykyporukka, vapaan kasvatuksen hedelmät elää toisten rahoilla ja vittuilee vielä päälle. No respect.

Vierailija
36/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ansiosidonnaista saavat lomailijat. On se nyt prkle, että pitää kustantaa jonkun kallis lomailu vain siksi, että hän on maksanut muutaman satasen jollekin liitolle!

Vierailija
37/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ansiosidonnaista saavat lomailijat. On se nyt prkle, että pitää kustantaa jonkun kallis lomailu vain siksi, että hän on maksanut muutaman satasen jollekin liitolle!

Jaaha, taas joku uussivistymätön kehissä. Ansiosidonnaista maksetaan siitä, että olen hankkinut koulutuksen ammattiin ja työkokemustakin on, kokopäivätyötä tehty esim. 15 vuotta putkeen ja olen ollut ammattiliiton tai kassan jäsen, maksanut joka kuukausi sinne (eli n. 6000 euroa tuon 15 vuoden aikana).

Sitten kun joudun vastoin tahtoani työttömäksi, totta kai oletan olevani hieman paremmassa asemassa kuin joku täysin kouluttamaton työtä koko elämänsä vieroksinut tyyppi. Kai ymmärrät että ammattiliitot ovat myös etujärjestöjä joiden tehtävänä on hoitaa alansa jäsenten etuja?

Varsinkin kun korkeastikoulutettujen työttömyyteen vaikuttaa usein heistä riippumattomat asiat, eli suhdanteet, hallituksen leikkaukset, esimiesten mokat yrityksissä, yms. Eikä omat mokat tai puutteet. Ei YT-neuvotteluja firmassa aloiteta siksi että Pertti on nyt vähän laiska, voi voi.

Miksi sun mielestä jonkun montakymmentä vuotta putkeen kokopäiväduunia tehneen, liiton jäsenen, ja ammatti-ihmisen pitäisi olla työttömänä samassa asemassa kuin joku tyyppi, joka ei ole koskaan hankkinut ammatillista koulutusta tai pätevyyttä, ei ole tehnyt työtä kuin pakosti ja luistanut ja lintsannut senkun on ehtinyt?

En tajua muuten kuin että tuo lusmuilija työelämässä olet sinä itse.

Vierailija
38/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, taas joku uussivistymätön kehissä. Ansiosidonnaista maksetaan siitä, että olen hankkinut koulutuksen ammattiin ja työkokemustakin on, kokopäivätyötä tehty esim. 15 vuotta putkeen ja olen ollut ammattiliiton tai kassan jäsen, maksanut joka kuukausi sinne (eli n. 6000 euroa tuon 15 vuoden aikana).

Sitten kun joudun vastoin tahtoani työttömäksi, totta kai oletan olevani hieman paremmassa asemassa kuin joku täysin kouluttamaton työtä koko elämänsä vieroksinut tyyppi. Kai ymmärrät että ammattiliitot ovat myös etujärjestöjä joiden tehtävänä on hoitaa alansa jäsenten etuja?

Varsinkin kun korkeastikoulutettujen työttömyyteen vaikuttaa usein heistä riippumattomat asiat, eli suhdanteet, hallituksen leikkaukset, esimiesten mokat yrityksissä, yms. Eikä omat mokat tai puutteet. Ei YT-neuvotteluja firmassa aloiteta siksi että Pertti on nyt vähän laiska, voi voi.

Miksi sun mielestä jonkun montakymmentä vuotta putkeen kokopäiväduunia tehneen, liiton jäsenen, ja ammatti-ihmisen pitäisi olla työttömänä samassa asemassa kuin joku tyyppi, joka ei ole koskaan hankkinut ammatillista koulutusta tai pätevyyttä, ei ole tehnyt työtä kuin pakosti ja luistanut ja lintsannut senkun on ehtinyt?

En tajua muuten kuin että tuo lusmuilija työelämässä olet sinä itse.

Ei se ole valtion/veronmaksajien tehtävä maksaa parempaa elämää vaan se raha ansiosidonnaiseen pitäisi kerätä muuta kautta.

Vierailija
39/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten rahoilla eläminen tuntuu olevan sankarillista. Korotetaan veroja vielä, kun ei työttömälle riitä. On aikamoista kuraa tää nykyporukka, vapaan kasvatuksen hedelmät elää toisten rahoilla ja vittuilee vielä päälle. No respect.

Sun kaltaset tekopyhät hurskastelijat ovat enemmän kuin riittävä syy olla tahallaan työtön.

Vierailija
40/69 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mikään vituta, miksi vituttaisi?

Omapa on elämäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän