Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimisitte?

Apua :/
03.04.2016 |

Elän tällä hetkellä aika ikävässä tilanteessa, johon kaipaisin apuanne. Tilanne on siis tämä, että minulla on kolmen kuukauden ikäinen tytär. Erosimme tytön isän kanssa ollessani kolmannella kuulla raskaana. Syitä eroomme oli useita, esimerkiksi miehen peli- ja alkoholiongelma sekä narsistinen luonne. Mies käytti kaikki rahansa pelaamiseen ja olin usein se, joka maksoi muun elämän.. Koin myös henkistä väkivaltaa ja jonkin tason pettämistä (flirttailu kavereilleni ym) Aikani tätä katsottuani ilmoitin, että tapojen on muututtava tulevan lapsen takia, mutta näin ei käynyt. Eromme jälkeen mies jatkoi elämäänsä, tapaili uusia naisia ja joi sekä pelasi. Miehen perhe toivoi minun tekevän abortin. Päätin kuitenkin jo alkuraskaudessa, että pidän lapsen.
Miehestä itsestään ei juurikaan kuulunut raskauteni aikana ja olipa hän jossain huudellutkin, että lapsi todennäköisesti ei ole hänen. Hän ei ollut valmis auttamaan minua raskauteni aikana millään tasolla, enkä edes jälkeenpäin ajateltuna tarvinnut tuollaisen luuserin apua. Jossain kohti tapasin uuden miesystäväni ja hän omaksui syntymättömän lapsen omakseen. Pidin kuitenkin hänen siskoonsa tiiviisti yhteyttä ja jopa hän sanoi, että miehestä ei tule koskaan olemaan isäksi ja hän itse pitäisi miehen mahdollisimman kaukana lapsestaan.
No kuukaudet kuluivat ja raskauteni oli yliaikainen, menin käynnistykseen tammikuun alussa ja toki miehen perhe olikin nyt kovin kiinnostunut tästä tulevasta lapsesta, vaikka minua oltiin kehotettu tekemään abortti ym. Miehen sisko tivasi minulta mm. milloin synnytän ja kuinka on outoa, että synnytys ei "muka" käynnisty. No vihdoin sitten synnytin maailman rakkaimman tyttäreni tammikuussa sektiolla. Kerroin miehen perheelle, että kutsun heidät sitten kun olen valmis vastaanottamaan vieraita. No sairaalassa vierailuaika on 18-19 välillä ja tämä perhe pamahtaa klo 22 jälkeen sairaalaan tuomaan kukkia ym. Olin aivan hölmistynyt, koska olin ilmoittanut etten jaksa ottaa leikkauksen jälkeen heti vieraita vastaan. No seuraavana päivänä istuin sairaalan kahviossa ja näin kuinka tämä biologinen isä menee neuvontaan kyselemään vierailuajoista ja isän oikeuksistaan (selvisi minulle myöhemmin mitä oli ollut siellä tekemässä) äitinsä painostamana. Perhe on myös useasti yrittänyt tunkea kotiimme tämän jälkeen. Nyt yhtäkkiä he ovatkin niin kovin kiinnostuneita lapsesta, vaikka eivät ole koskaan mitään lapsen eteen tehneet. Nykyinen mieheni on tukenut minua raskauden aikana sekä ottanut hienosti toisen miehen lapsen omakseen.
Meillä kuitenkin alkaa kotona välit kiristymään, koska tämä perhe ei jätä meitä rauhaan. Olen aivan uupunut tilanteeseen. En ymmärrä miksi heitä nyt kiinnostaa lapsi, koska ovat aikaisemmin mm. toivoneet minun tekevän abortin ym. Isyyttä ei ole vielä tunnustettu. Miten toimisitte? En halua lapsen biologista isää lapsen elämään hänen henk.koht. elämän ongelmien vuoksi, en usko että hän pystyy sitoutumaan isän rooliin tai suoriutumaan siitä.

Mitä te tekisitte? Olen aivan uupunut tilanteeseen ja todella loukkaantunut sekä entisen mieheni että hänen perheensä toimista. He eivät ole koko raskausaikanani olleet läsnä tai tukeneet minua ja nyt heidät pitäisi päästää kotiimme katsomaan vauvaa, kun heille sopii. Tämä aiheuttaa kireyttä minun ja mieheni välillä ja olen aivan todella masentunut tästä.

Ps. En kaipaa kommentteja siitä kuinka on omaa syytäni, että valitsin lapseni isäksi tälläisen ihmisen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla omaan äitiin välit kunnossa? Tai siskoa/veljeä/ystäviä joiden luona voisit vauvan kanssa kyläillä tai jotka voisivat tulla puolustamaan sinua jos exän porukat änkevät väkisin kylään? Toisaalta jos tuo exän perhe on edes hitusen normaali ja lapsen hoito kiinnostaa, on se hyvä siinä vaiheessa jos tuo exä saisi jonkun tapaamisoikeuden. Huolehtisivat lapsesta isän "vahtivuorolla". Toivon kyllä ettei tuo isä saisi mitään oikeuksia ja ymmärtäisi jättää teidät rauhaan. Itse pelkäisin tuollaista tyyppiä ja että hän tulee kotiini riehumaan😐.

Omaan äitiin välit kunnossa ja samoin siskoon että omaan isäänkin. :) Tuo en perhe ei todellakaan oo normaali, osaisin ne muuten olla jotenkin mut ei. Jos niin hullusti kävis, että ex tapaamisoikeuksia haluaisi niin ehdottomasti valvotut tapaamiset vaadin. Ärsyttää tää tilanne mut mietin et onko mulla tässä kohti (isyyttä ei vahvistettu) oikeus olla exälle vastaamatta?

Vierailija
22/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tuli mieleen ihan noihin exän sukulaisiin ajatellen, että soita poliisit joka kerta kun yrittävät tulla väkisin luoksesi. Biologisilla isovanhemmilla ei ole mitään oikeuksia lapseen, ja tuo on vainoamista ja kotirauhan häirintää mikäli olet jo ilmaissut ettet kaipaa heitä elämäänne. Siis ihan saman voisit tehdä vaikkapa omille vanhemmillesi, jos käyttäytyisivät noin. Se että mies on isä, ei oikeuta sukua käyttäytymään lainvastaisella tavalla. Ja vainoamistahan tuo on. Tässä maassa jokaisella on oikeus päättää kenen kanssa on tekemisissä, ja sitä ei sukualsisuhteet muuta. Poikkeuksena toki huoltajuudet, mutta ne ovatkin teillä erillinen lukunsa, minkä selvittelet lastenvalvojan kanssa. Voit hakea jopa lähestymiskieltoa mummoa ja tätiä kohtaan, kun sinulla on viestit tallessa näiltä ja todistajia että toistuvasti häiritsevät rauhaasi ja luovat sinulle uhkaavaa ilmapiiriä.

Vierailija
25/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Tuli mieleen ihan noihin exän sukulaisiin ajatellen, että soita poliisit joka kerta kun yrittävät tulla väkisin luoksesi. Biologisilla isovanhemmilla ei ole mitään oikeuksia lapseen, ja tuo on vainoamista ja kotirauhan häirintää mikäli olet jo ilmaissut ettet kaipaa heitä elämäänne. Siis ihan saman voisit tehdä vaikkapa omille vanhemmillesi, jos käyttäytyisivät noin. Se että mies on isä, ei oikeuta sukua käyttäytymään lainvastaisella tavalla. Ja vainoamistahan tuo on. Tässä maassa jokaisella on oikeus päättää kenen kanssa on tekemisissä, ja sitä ei sukualsisuhteet muuta. Poikkeuksena toki huoltajuudet, mutta ne ovatkin teillä erillinen lukunsa, minkä selvittelet lastenvalvojan kanssa. Voit hakea jopa lähestymiskieltoa mummoa ja tätiä kohtaan, kun sinulla on viestit tallessa näiltä ja todistajia että toistuvasti häiritsevät rauhaasi ja luovat sinulle uhkaavaa ilmapiiriä.

Lähestymiskieltoa olen itsekin ajatellut. Pelkään, että he alkavat tekemään jotain käytännön kiusaa, esimerkiksi perättömiä ls-ilmoituksia. Minulla on hirveitä kauhuskenaarioita, että lapsi voidaan ottaa paniikkihäiriön ja pakkoajatusten perusteella pois. 😢 Mistä voin olla varma, etteivät he keksi musta juttuja tms? Olen ihan poikki tähän porukkaan.

Vierailija
26/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestymiskieltoa olen itsekin ajatellut. Pelkään, että he alkavat tekemään jotain käytännön kiusaa, esimerkiksi perättömiä ls-ilmoituksia. Minulla on hirveitä kauhuskenaarioita, että lapsi voidaan ottaa paniikkihäiriön ja pakkoajatusten perusteella pois. 😢 Mistä voin olla varma, etteivät he keksi musta juttuja tms? Olen ihan poikki tähän porukkaan.

Jos neuvolasta ym. ei ole tähän mennessä ollut nokan koputtamista noihin ongelmiin, niin eivät ne vaikuta millään tavalla sinun huoltajuuskiistoissa ym. Enemmän painaa isän alkoholiongelmat ym. jotka siis selviävät tarvittaessa jo ihan maksatesteillä, samoin kuin huumejutut testeillä myös. Ei sinulta tuollaisten vaivojen vuoksi lasta oteta pois, varsinkin jos ovat olleet hyvässä hoidossa.

Uskoisinpa, että kun teet rikosilmoituksen tai soitat poliisit niin häpeä tulee olemaan niin suuri tällä mummelilla, että jättää teidät rauhaan. Ja jos alkaa tekemään perättömiä ilmoituksia, ja sossussa on tiedossa nämä teidän huoltajuuskiistat + mahdollinen sukulaisten lähestymiskielto, niin eihän niitä edes oteta vakavasti. Ja niistä perättömistä lastensuojeluilmoituksistakin voi tehdä rikosilmoituksen, muista se! Nyt vaan hoidat itse asiat niin että tuosta vainoamisesta jää todisteet. Eli soitat ne poliisit paikalle jos yrittävät ängetä sisään yms.

Vierailija
28/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin näin:

-ilmoitus exälle että yhteydenpito lasta koskevissa asioissa tästä lähtien vain lastenvalvojan kautta, puh.nron vaihto ja salaiseksi

-ilmoitus exän vanhemmille että lasta koskevissa asioissa ottakaa yhteys exään, puh.nron vaihto ja salaiseksi

-kirjaa ylös kaikki lapsen kannalta exään liittyvät huolenaiheesi (peli- ja päihdeongelmat, elämänhallinnan ongelmat, uhkaukset sinun mustamaalaamisesta lapselle, poissaolo raskausaikana) ja kerää mahdolliset todisteet lastenvalvojaa varten

-kun lapsi on syntynyt ja tulee kutsu isyydenselvitykseen; pyydä saada tulla yksin ja esitä kirjaukset ja todisteet sekä tuo esiin huolesi exästä lapsen kannalta, pyydä että yhteydenpito exään tapahtuu lastenvalvojan kautta

-kun selvitys on tehty; pyydä saada tulla yksin antamaan sopimusehdotukset lapsen huoltoon, tapaamisiin ja elatukseen liittyen (ehdottaisin että et luovu yksinhuoltajuudesta jonka saat lapsen syntymän perusteella ja vaadit valvottuja tapaamisia exän päihdeongelmien perusteella).

-ellei exä suostu sopimusehdotuksiin, hanki hyvä asianajaja joka tuntee narsismin

Muista olla lastenvalvojalla aina asiallinen ja kerro huolenaiheet totuudenmukaisesti ja aina lapsen kannalta ajateltuna.

Varmista että huolehdit omasta jaksamisestasi hyvin. Yritä keskittyä tulevaan lapseen.

Voimia!

Itselläni on lapsi narsistin kanssa.