Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimisitte?

Apua :/
03.04.2016 |

Elän tällä hetkellä aika ikävässä tilanteessa, johon kaipaisin apuanne. Tilanne on siis tämä, että minulla on kolmen kuukauden ikäinen tytär. Erosimme tytön isän kanssa ollessani kolmannella kuulla raskaana. Syitä eroomme oli useita, esimerkiksi miehen peli- ja alkoholiongelma sekä narsistinen luonne. Mies käytti kaikki rahansa pelaamiseen ja olin usein se, joka maksoi muun elämän.. Koin myös henkistä väkivaltaa ja jonkin tason pettämistä (flirttailu kavereilleni ym) Aikani tätä katsottuani ilmoitin, että tapojen on muututtava tulevan lapsen takia, mutta näin ei käynyt. Eromme jälkeen mies jatkoi elämäänsä, tapaili uusia naisia ja joi sekä pelasi. Miehen perhe toivoi minun tekevän abortin. Päätin kuitenkin jo alkuraskaudessa, että pidän lapsen.
Miehestä itsestään ei juurikaan kuulunut raskauteni aikana ja olipa hän jossain huudellutkin, että lapsi todennäköisesti ei ole hänen. Hän ei ollut valmis auttamaan minua raskauteni aikana millään tasolla, enkä edes jälkeenpäin ajateltuna tarvinnut tuollaisen luuserin apua. Jossain kohti tapasin uuden miesystäväni ja hän omaksui syntymättömän lapsen omakseen. Pidin kuitenkin hänen siskoonsa tiiviisti yhteyttä ja jopa hän sanoi, että miehestä ei tule koskaan olemaan isäksi ja hän itse pitäisi miehen mahdollisimman kaukana lapsestaan.
No kuukaudet kuluivat ja raskauteni oli yliaikainen, menin käynnistykseen tammikuun alussa ja toki miehen perhe olikin nyt kovin kiinnostunut tästä tulevasta lapsesta, vaikka minua oltiin kehotettu tekemään abortti ym. Miehen sisko tivasi minulta mm. milloin synnytän ja kuinka on outoa, että synnytys ei "muka" käynnisty. No vihdoin sitten synnytin maailman rakkaimman tyttäreni tammikuussa sektiolla. Kerroin miehen perheelle, että kutsun heidät sitten kun olen valmis vastaanottamaan vieraita. No sairaalassa vierailuaika on 18-19 välillä ja tämä perhe pamahtaa klo 22 jälkeen sairaalaan tuomaan kukkia ym. Olin aivan hölmistynyt, koska olin ilmoittanut etten jaksa ottaa leikkauksen jälkeen heti vieraita vastaan. No seuraavana päivänä istuin sairaalan kahviossa ja näin kuinka tämä biologinen isä menee neuvontaan kyselemään vierailuajoista ja isän oikeuksistaan (selvisi minulle myöhemmin mitä oli ollut siellä tekemässä) äitinsä painostamana. Perhe on myös useasti yrittänyt tunkea kotiimme tämän jälkeen. Nyt yhtäkkiä he ovatkin niin kovin kiinnostuneita lapsesta, vaikka eivät ole koskaan mitään lapsen eteen tehneet. Nykyinen mieheni on tukenut minua raskauden aikana sekä ottanut hienosti toisen miehen lapsen omakseen.
Meillä kuitenkin alkaa kotona välit kiristymään, koska tämä perhe ei jätä meitä rauhaan. Olen aivan uupunut tilanteeseen. En ymmärrä miksi heitä nyt kiinnostaa lapsi, koska ovat aikaisemmin mm. toivoneet minun tekevän abortin ym. Isyyttä ei ole vielä tunnustettu. Miten toimisitte? En halua lapsen biologista isää lapsen elämään hänen henk.koht. elämän ongelmien vuoksi, en usko että hän pystyy sitoutumaan isän rooliin tai suoriutumaan siitä.

Mitä te tekisitte? Olen aivan uupunut tilanteeseen ja todella loukkaantunut sekä entisen mieheni että hänen perheensä toimista. He eivät ole koko raskausaikanani olleet läsnä tai tukeneet minua ja nyt heidät pitäisi päästää kotiimme katsomaan vauvaa, kun heille sopii. Tämä aiheuttaa kireyttä minun ja mieheni välillä ja olen aivan todella masentunut tästä.

Ps. En kaipaa kommentteja siitä kuinka on omaa syytäni, että valitsin lapseni isäksi tälläisen ihmisen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano hänelle suoraan ,että hän ei ole ollut yhtään mukana kun olit raskaana eikä auta mitenkään ja yksinhuoltajuuskin on.

Vierailija
2/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut. Tämä ex ymmärtää sen jollain tasolla, mutta hänen perheensä ei. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisiko nykyinen mies tunnustamaan isyyden? Biologisen isän perhe ei voi vaatia isyyden selvitystä ja biologinen isä itse ei näemmä halua, joten saatte heiltä rauhan.

Vierailija
4/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisiko nykyinen mies tunnustamaan isyyden? Biologisen isän perhe ei voi vaatia isyyden selvitystä ja biologinen isä itse ei näemmä halua, joten saatte heiltä rauhan.

Eikö tuohon tullut se lakimuutos vuoden 2016 alusta, että isyys on nykyään selvitettävä?  Näin muistelisin jostain lukeneeni. Alkuraskaudessani täytimme  esitietolomakkeen ja ilmeisesti siitä on lastenvalvoja ottanut tämän sankarin tiedot. :(

Mitä mä teen? Onko teidän mielestä mulla jotain velvollisuuksia näitä ihmisiä kohtaan? Mun nykyinen miesystäväni on kuitenkin ollut läsnä mun raskauden ja vauvan elämän ajan.

Vierailija
5/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän olisi kannattanut mennä naimisiin ollessasi raskaana. Tällöin nyxästäsi olisi tullut automaattisesti isä.

Nyt jos exä haluaa isyyden tunnustaa, hän voi sitä vaatia. Tässä vaiheessa voit vaan viivyttää prosessia mutta et estää. Tietenkään sinun ei tarvitse päästää kutsumattomia vieraita kotiisi, edes avata heille ovea. Edetköön asiassa lastenvalvojan kautta. Miehesi kanssa kommunikointiin voit hankkia erilkisen puhelimen, jonka numeroa et anna exälle. Sitten luuri kiinni vaikka 18-08 aikana, hoitakoon asiansa kanssasi päiväsaikaan.

Kovin pitkiä tapaamisia ei noin pienen vauvan kanssa järjestetä lapsen isälle. Sinä olet tässä vaiheessa lähivanhempi. Yksinhuoltajuuden saaminen voi olla haastavampaa, mutta helpottaa kannaltaai asioita tulevaisuudessa. Säästä ja dokumentoi kaikki epäasiallinen käytös exältä (ja suvultaan, vaikka heidän kanssaan et tietysti tapaamisista ja huoltajuudesta tule taistelemaan.)

Haluaisin lopuksi vielä kysyä, että oletko varma että exästäsi tulee huono isä? Moni on huono puoliso mutta kuitenkin mukiinmenevä puoliso. Lapsen myötä moni renttu kasvaa jonkinlaiseen vastuuseen. Kaikki toki eivät silloinkaan.

Mielestäni on ihan ok mieheltä ja suvultaan muuttaa mieltään raskauden aikana, abortti olisi tehnytilanteen helpommaksi mutta kun lapsi nyt on olemassa, on ihan normaalia hänen olemassaolostaan kiinnostua. Aika julmalta tuntuu ajatus että mies ja sukunsa eivät saisi lasta ollenkaan tavata. Eilä se välttämättä edes ole lapsen parasta tulevaisuudessa. Yritä omalta osaltasi löytää tasapaino asiallisen käytöksen ja rajojen vetämisen suhteen, mikäli se on mahdollista.

Vierailija
6/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän olisi kannattanut mennä naimisiin ollessasi raskaana. Tällöin nyxästäsi olisi tullut automaattisesti isä.

Nyt jos exä haluaa isyyden tunnustaa, hän voi sitä vaatia. Tässä vaiheessa voit vaan viivyttää prosessia mutta et estää. Tietenkään sinun ei tarvitse päästää kutsumattomia vieraita kotiisi, edes avata heille ovea. Edetköön asiassa lastenvalvojan kautta. Miehesi kanssa kommunikointiin voit hankkia erilkisen puhelimen, jonka numeroa et anna exälle. Sitten luuri kiinni vaikka 18-08 aikana, hoitakoon asiansa kanssasi päiväsaikaan.

Kovin pitkiä tapaamisia ei noin pienen vauvan kanssa järjestetä lapsen isälle. Sinä olet tässä vaiheessa lähivanhempi. Yksinhuoltajuuden saaminen voi olla haastavampaa, mutta helpottaa kannaltaai asioita tulevaisuudessa. Säästä ja dokumentoi kaikki epäasiallinen käytös exältä (ja suvultaan, vaikka heidän kanssaan et tietysti tapaamisista ja huoltajuudesta tule taistelemaan.)

Haluaisin lopuksi vielä kysyä, että oletko varma että exästäsi tulee huono isä? Moni on huono puoliso mutta kuitenkin mukiinmenevä puoliso. Lapsen myötä moni renttu kasvaa jonkinlaiseen vastuuseen. Kaikki toki eivät silloinkaan.

Mielestäni on ihan ok mieheltä ja suvultaan muuttaa mieltään raskauden aikana, abortti olisi tehnytilanteen helpommaksi mutta kun lapsi nyt on olemassa, on ihan normaalia hänen olemassaolostaan kiinnostua. Aika julmalta tuntuu ajatus että mies ja sukunsa eivät saisi lasta ollenkaan tavata. Eilä se välttämättä edes ole lapsen parasta tulevaisuudessa. Yritä omalta osaltasi löytää tasapaino asiallisen käytöksen ja rajojen vetämisen suhteen, mikäli se on mahdollista.

Kiitos tästä! :)

No siis nyxän kanssa jos olisin mennyt naimisiin, niin ilmeisesti isyys voitaisiin kumota sitten jälkeenpäin. Kaikki epäasialliset viestit exältä on tallennettu, samoin puhelut. Viesteissä hän uhkaa mm. myrkyttää lapsen mielen ja kertoa kuinka huono äiti hänellä on, kun on eronnut raskausaikana ym mukavaa.

Kysymykseesi siitä olenko varma, että mies olisi huono isä, vastaan olevani varma. Hän ei tähänkään päivään mennessä ole oma-aloitteisesti ollut valmis näkemään lasta kuin 2 kertaa, hän ei kysy kuulumisia eikä mitään muutakaan. Ainoastaan tämä exän perhe on nyt niin kovin kiinnostunut vauvasta ja ei tunnu ymmärtävän, että emme kaipaa heitä enää tässä kohtaa elämäämme.

He yrittävät syyllistää minua siitä, että en ole antanut heille mahdollisuutta osallistua. Olisivat osallistuneet silloin, kun minua vielä kiinnosti. Ei ole lapsen edun mukaista, että he tulevat luoksemme ja tunnelma on kireä..

Vierailija
7/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sinulla ap on todellakin helmiä viestejä tallessa. Oikeudessa tuollaista "lapsen mielen myrkyttämistä" toista vanhempaa kohtaan ei todellakaan pidetä pikkujuttuna.

Nyt vaan pidät kiinni oikeuksistasi, ja jos miehen suku häiriköi liikaa, uhkaat rikosilmoituksella ja lähestymiskiellolla.

Yritä olla rasittamatta nykyistä puolisoasi liikaa. (Vaikeaa tiedän). Tietenkin tilanne on. Teille molemmille haastava. Muista, että nyxäsi on saanut vielä sinua vähemmän aikaa sopeutua muuttuvaan perhekuvioon, ja hänellä voi ola ajoin hyvinkin ristiriitaisia tunteita siitä huolimatta että ainua ja lasta rakastaakin.

Puhukaa tilanteesta ja huolistanne avoimesti neuvolassa ja lastenvalvojalla. Näytä tallentamasi uhkailuviestit. Exäsi kuulostaa niin sekopäältä että ihan omlla käytöksellään estää omat mahdollisuutensa isyyteen.

Muista myös, että sinulla on oikeus äänittää omat puhelusi. Hanki vaikka verkkokaupasta nauhuri ja tallenna miehen möhlät. Aianaan jos joudutte asioita oikeudessa selvittelemään, nämä käyvät sitten todistusaineistona ja mies vesittää kanteensa jos/kun jää kiinni valehtelusta.

Vierailija
8/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä, että lain mukaan bioisällä on joitakin oikeuksia ja velvollisuuksia, bioisovanhemmilla ei. Eli heitä ei tarvitse prosessissa miettiä.

Kun perustelet lastenvalvojalla tai oikeudessa näkemystäsi tilanteesta, muksta että he miettivät lähtökohtaisesti asioista aina lapsen edun kannalta. Eli argumentoi "lapsen kannalta parasta olisi" ei "minä haluan".

Vierailija
9/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lapsen isän suvulle velkaa mitään. Älä vastaa puheluihin, vaihda numero salaiseksi. Estä sosiaalisessa mediassa. Älä avaa ovea. Isyys voidaan selvittää ja isälle myöntää tapaamisoikeus ja määrätä elatusmaksu, mutta epäilen, että isää ei kiinnosta tavata.

Vierailija
10/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinulla ap on todellakin helmiä viestejä tallessa. Oikeudessa tuollaista "lapsen mielen myrkyttämistä" toista vanhempaa kohtaan ei todellakaan pidetä pikkujuttuna.

Nyt vaan pidät kiinni oikeuksistasi, ja jos miehen suku häiriköi liikaa, uhkaat rikosilmoituksella ja lähestymiskiellolla.

Yritä olla rasittamatta nykyistä puolisoasi liikaa. (Vaikeaa tiedän). Tietenkin tilanne on. Teille molemmille haastava. Muista, että nyxäsi on saanut vielä sinua vähemmän aikaa sopeutua muuttuvaan perhekuvioon, ja hänellä voi ola ajoin hyvinkin ristiriitaisia tunteita siitä huolimatta että ainua ja lasta rakastaakin.

Puhukaa tilanteesta ja huolistanne avoimesti neuvolassa ja lastenvalvojalla. Näytä tallentamasi uhkailuviestit. Exäsi kuulostaa niin sekopäältä että ihan omlla käytöksellään estää omat mahdollisuutensa isyyteen.

Muista myös, että sinulla on oikeus äänittää omat puhelusi. Hanki vaikka verkkokaupasta nauhuri ja tallenna miehen möhlät. Aianaan jos joudutte asioita oikeudessa selvittelemään, nämä käyvät sitten todistusaineistona ja mies vesittää kanteensa jos/kun jää kiinni valehtelusta.

On todellakin helmiä viestejä tallessa. Minulla on myös tallenteita, joissa sanoo minun olevan mielestään hyvä äiti, mutta on vain niin vihainen minulle. Onneksi mulla on ensi viikolla neuvola, jossa voin näistä asioista avautua lisää. Lapsen biologinen "mummo" on kaikista pahin, lähettelee joka viikko viestejä, joihin en edes enää vastaa. Lapsen biologinen täti ottaa tasan silloin yhteyttä, kun "mummo" neuvoo tai pakottaa olemaan yhteydessä. Stressaan tätä tilannetta niin paljon ja pelkään, että tämä vauva-aika ja siitä nauttiminen menee ihan ohi tämän vallitsevan tilanteen vuoksi. Nytkin vaan ahdistaa ja itkettää. Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen.

Vierailija
11/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole lapsen isän suvulle velkaa mitään. Älä vastaa puheluihin, vaihda numero salaiseksi. Estä sosiaalisessa mediassa. Älä avaa ovea. Isyys voidaan selvittää ja isälle myöntää tapaamisoikeus ja määrätä elatusmaksu, mutta epäilen, että isää ei kiinnosta tavata.

Halleluja, kiitos tästä! :) Pelkään vain mihin kaikkeen he voivat pystyä.

Vierailija
12/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli ap, olet vahvoilla kuviossa. Pidän hyvin epätodennäköisenä että exäsi saa mitään muuta kuin hyvinniukat tapaamiset(näitä voit yrittää saada alko-ongelma vuosi vain valvottuina) ja minimielarit maksettavakseen. (Voisko mieheen vedota että jos kiistä isyytensä ei joutuis maksamaan elareita? Menettäisi tällöin sekä velvollisuutensa että vastuunsa...) Koita ollastressaamatta likaa. Jätä mummon huutelut vastaamatta, ja hanki se salainen privaatinumero jonka jaat vaan lähimkille ystäville, omille sukulaisillesi ja nyxällesi. Silloin saat itse päätettyä koska edes luet miehen suvulta tulleita viestejä, jos edes ollenkaan haluat niitä lukea. Ja tietenkään ei ole pakko vastata mitään.

Toivottavasti tämä uutuuden viehätys vauvasi kohtaan mmmon pääss lauhtui kun tajuaa kuinka pitkään ja kalliiseen oikeusprosessiin joutuu jos pässinpääpoikansa kautta yrittää lähteä huoltajuudesta ja /tai tapaamsista taistelemaa.

Vierailija
13/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt koitat nauttia vauva-ajasta. Olet oikeasti tosi vahvoilla, jos nyt jostain kumman syystä ex oikeuteen lähtisi. Epäilen pahasti, pelkkää suun soittoa, vaatisi häneltä oikeasti toimia ja aktiivisuutta saada ajettua asiaa, pelkkä pään aukominen ja uhkailu ei riitä.

Vierailija
14/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 5,7 ja 8 kirjoitti:

Älä huoli ap, olet vahvoilla kuviossa. Pidän hyvin epätodennäköisenä että exäsi saa mitään muuta kuin hyvinniukat tapaamiset(näitä voit yrittää saada alko-ongelma vuosi vain valvottuina) ja minimielarit maksettavakseen. (Voisko mieheen vedota että jos kiistä isyytensä ei joutuis maksamaan elareita? Menettäisi tällöin sekä velvollisuutensa että vastuunsa...) Koita ollastressaamatta likaa. Jätä mummon huutelut vastaamatta, ja hanki se salainen privaatinumero jonka jaat vaan lähimkille ystäville, omille sukulaisillesi ja nyxällesi. Silloin saat itse päätettyä koska edes luet miehen suvulta tulleita viestejä, jos edes ollenkaan haluat niitä lukea. Ja tietenkään ei ole pakko vastata mitään.

Toivottavasti tämä uutuuden viehätys vauvasi kohtaan mmmon pääss lauhtui kun tajuaa kuinka pitkään ja kalliiseen oikeusprosessiin joutuu jos pässinpääpoikansa kautta yrittää lähteä huoltajuudesta ja /tai tapaamsista taistelemaa.

Tää viesti sai mut niin iloiseksi. Oon monesti ollut niin masentunut tän tilanteen takia ja miettinyt, että onko vika oikeesti mussa tai liiottelenko asiaa vain. Mä mietin tuota, että pyytäisin olemaan tunnustamatta isyyttä, mutta tää idioottimummo tietenkin kannustaa siihen ja loppupeleissähän lastenvalvoja kai pakottaa miehen käräjien kautta isyydentunnustukseen. Mietin myös, että he voivat oikeasti vaikeuttaa jollakin tasolla, esimerkiksi tekemällä perättömiä lastensuojelu-ilmoiktuksia tai muita. Ei sinäänsä haittaa, meille voi ihan tulla katsomaan et mikä meininki mut en vaan jaksa enää mitään ylimääräistä. Mulla on myös todettu paniikkihäiriö ja pakkoajatuksia, jonka takia oon käynyt psykiatrilla keskustelemassa.. mietin voikohan ne idiootit vedota tähän et mulla on paniikkihäiriö ja he ovat huolissaan? Toivon ja rukoilen, että nää hullut jättää meidät jo rauhaan. :(

Vierailija
15/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Vierailija
16/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Tää viesti sai mut niin iloiseksi. Oon monesti ollut niin masentunut tän tilanteen takia ja miettinyt, että onko vika oikeesti mussa tai liiottelenko asiaa vain. Mä mietin tuota, että pyytäisin olemaan tunnustamatta isyyttä, mutta tää idioottimummo tietenkin kannustaa siihen ja loppupeleissähän lastenvalvoja kai pakottaa miehen käräjien kautta isyydentunnustukseen. Mietin myös, että he voivat oikeasti vaikeuttaa jollakin tasolla, esimerkiksi tekemällä perättömiä lastensuojelu-ilmoiktuksia tai muita. Ei sinäänsä haittaa, meille voi ihan tulla katsomaan et mikä meininki mut en vaan jaksa enää mitään ylimääräistä. Mulla on myös todettu paniikkihäiriö ja pakkoajatuksia, jonka takia oon käynyt psykiatrilla keskustelemassa.. mietin voikohan ne idiootit vedota tähän et mulla on paniikkihäiriö ja he ovat huolissaan? Toivon ja rukoilen, että nää hullut jättää meidät jo rauhaan. :(

Mitäs minimielarit ovat nykyään, 150e/kk? Laske tämä 150e x12kk x18v ja kerro miehelle mitä isyys maksaa... Voi muuttua ääni kellossa :)

Monella tapaa voivat yrittää pelotella ja häiritä sua, ja ovathan he onnistuneetkin kun olet jo nyt huolissasi.

Paniikkihäiriö ei ole este hyvälle vanhemmuudelle, ja se että olet vaivaasi hoidattanut kertoo vain että olet fiksu ja haluat parantua. Perättömiä ls-ilmoja voivat tehdä, mutta niistä selviää vastaamalla avoimesti sossujen kysymyksiin. Tod näk ihan pelkkä puhelinkeskustelukin saattaa riittää. Äitiä ja vauvaa ei suomessa haluta toisistaan kevyin perustein erottaa, eli jos käyttäydyt asiallisesti ei heillä ole mitään aseita sinua vastaan.

Tuo exän alkoholismi on se oikeasti vakava juttu jolla huoltajuuden (ihan oikeutetusti) voi menettää.

Tsemppuä. Yritä nauttia ihanasta vauvastasi ja uudesta fiksusta puolisostasi. Nämä exään liittyvät asiat järjestyvät kyllä.

Vierailija
17/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja nro 5 kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Mitäs minimielarit ovat nykyään, 150e/kk? Laske tämä 150e x12kk x18v ja kerro miehelle mitä isyys maksaa... Voi muuttua ääni kellossa :)

Monella tapaa voivat yrittää pelotella ja häiritä sua, ja ovathan he onnistuneetkin kun olet jo nyt huolissasi.

Paniikkihäiriö ei ole este hyvälle vanhemmuudelle, ja se että olet vaivaasi hoidattanut kertoo vain että olet fiksu ja haluat parantua. Perättömiä ls-ilmoja voivat tehdä, mutta niistä selviää vastaamalla avoimesti sossujen kysymyksiin. Tod näk ihan pelkkä puhelinkeskustelukin saattaa riittää. Äitiä ja vauvaa ei suomessa haluta toisistaan kevyin perustein erottaa, eli jos käyttäydyt asiallisesti ei heillä ole mitään aseita sinua vastaan.

Tuo exän alkoholismi on se oikeasti vakava juttu jolla huoltajuuden (ihan oikeutetusti) voi menettää.

Tsemppuä. Yritä nauttia ihanasta vauvastasi ja uudesta fiksusta puolisostasi. Nämä exään liittyvät asiat järjestyvät kyllä.

Kiitos ihana! :)

Mä en vain yhtään luota näihin ihmisiin ja siksi oon niin varpaillaan koko ajan. Pakko ottaa tämä huoli neuvolassa esille, koko ajan ahdistaa tää tilanne ja välillä tuntuu et pää leviää. Mä annoin heille aikoinani mahdollisuuden, jota he eivät valitettavasti osanneet hyödyntää. Nyt tuntuu, että musta on lähinnä tullut kynnysmatto ja mulle voi käyttäytyä miten huvittaa. Mun viestit exälle on aina olleet asiallisia, en oo lähtenyt sille tasolle mille hän on mennyt. Mä oon viimeiseen asti ollut pitkämielinen sekä häntä että hänen perhettään kohtaan, mutta johonkin on vedettävä raja. Tuo alkoholismi ei edes ole se kaikista huolestuttavin seikka vaan satunnainen huumeidenkäyttö (siskoltansa tästäkin kuulin muutama kk sitten). Sen lisäksi hänen ailahtelevaisuutensa sekä vastuuttomuutensa huolestuttaa. Hän on mm. pelannut vuokrarahojaan ja kämppä (ainakin ollut) lähdössä alta. Kaikki laskut siirtyy perintään ym. Tälläinen ei mun mielestä kerro mistään tasapainoisesta ihmisestä. Myös tää uhkailu siitä, että kertoo tulevaisuudessa lapselleni kuinka hänen äitinsä on huono, kun on eronnut biologisesta isästä raskausaikana kertonee varmasti jotain hänen mielenmaisemistaan. :/

Vierailija
18/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Lähden nyt ulos lasten kanssa mutta palaan illalla katsomaan ketjuasi. Minulla on omakohtaista kokemusta näistä asioista kymmenen vuoden ajalta ja pitkän oikeustaistelun kautta ja tunnen Koko aiheeseen liittyvän lainsäädännön (sekä monta juttua jotka ovat arjessa opittua). Jos luot anonyymin s-postiosoitteen niin voin olla sinuun yhteydessä av:n ulkopuolellakin ja neuvoa niissä asioissa joissa haluat tai ihan vaan toimia kuuntelijana.

Vierailija
19/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 5 kirjoitti:

Hei ap. Lähden nyt ulos lasten kanssa mutta palaan illalla katsomaan ketjuasi. Minulla on omakohtaista kokemusta näistä asioista kymmenen vuoden ajalta ja pitkän oikeustaistelun kautta ja tunnen Koko aiheeseen liittyvän lainsäädännön (sekä monta juttua jotka ovat arjessa opittua). Jos luot anonyymin s-postiosoitteen niin voin olla sinuun yhteydessä av:n ulkopuolellakin ja neuvoa niissä asioissa joissa haluat tai ihan vaan toimia kuuntelijana.

Laita mulle sähköpostia tihanaz@outlook.com :) palataan illemmalla!

Vierailija
20/28 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla omaan äitiin välit kunnossa? Tai siskoa/veljeä/ystäviä joiden luona voisit vauvan kanssa kyläillä tai jotka voisivat tulla puolustamaan sinua jos exän porukat änkevät väkisin kylään? Toisaalta jos tuo exän perhe on edes hitusen normaali ja lapsen hoito kiinnostaa, on se hyvä siinä vaiheessa jos tuo exä saisi jonkun tapaamisoikeuden. Huolehtisivat lapsesta isän "vahtivuorolla". Toivon kyllä ettei tuo isä saisi mitään oikeuksia ja ymmärtäisi jättää teidät rauhaan. Itse pelkäisin tuollaista tyyppiä ja että hän tulee kotiini riehumaan😐.