Mikä yhdistää tuntemiasi narsisteja?
Jokin tietty luonteenpiirre, ammatti, harrastus?
Kommentit (58)
Monissa uskovaisissa olen huomannut tuota itsekeskeistä narsismia, ollaan olevinaan pyhimyksiä, mutta todellisuudessa ovat omaan napaan tuijottajia. Se uskonnollisuus ja pyhimyksen esittäminen toimii loistava kulissina, naapurit, työtoverit, hyvänpäiväntutut ja muut ulkopuoliset saadaan uskomaan että kyseinen henkilö on hyväsydäminen ja auttavainen, vaikka sen valheellisen kuoren alla muhii sanoinkuvaamaton pahuus ja ilkeys. Omille lapsille ja puolisolle ollaan sitten ihan hirveitä, mutta ventovieraat saavat suorastaan kuninkaallisen kohtelun.
Yläosa on todella usein keltainen ja alaosassa on jotain vihreää. Talvisin ovat kippuralla ja ruskeita, keväällä nousevat ja vaihtavat väriä. Jossain välissä yläpäästä haivenet tippuu maahan.
Ehdollinen rakkaus lapsiaan kohtaan. Paitsi eivät rakasta lapsiaan. Kaikki lasketaan raha- ja hyötysuhteessa. Omaisuuden ja rahan tavoittelu asettuu lasten yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Monissa uskovaisissa olen huomannut tuota itsekeskeistä narsismia, ollaan olevinaan pyhimyksiä, mutta todellisuudessa ovat omaan napaan tuijottajia. Se uskonnollisuus ja pyhimyksen esittäminen toimii loistava kulissina, naapurit, työtoverit, hyvänpäiväntutut ja muut ulkopuoliset saadaan uskomaan että kyseinen henkilö on hyväsydäminen ja auttavainen, vaikka sen valheellisen kuoren alla muhii sanoinkuvaamaton pahuus ja ilkeys. Omille lapsille ja puolisolle ollaan sitten ihan hirveitä, mutta ventovieraat saavat suorastaan kuninkaallisen kohtelun.
Tämä on muuten totta!
Narsistit on miehiä, ja niitä on kaikkialla.
Moottoripyörä lakimies helsinki
tarkkaillaan muista sitä mikä ittessään hävettää. Lipevä supliikki, mutta heti kun luulet olevasi yhdenvertainen hänen kanssaan, palauttaa maan pinnalle esim mykkäkoululla ja tympeällä asenteella, että tekisit taas jotain palvoaksesi häntä
Vierailija kirjoitti:
Narsistit on miehiä, ja niitä on kaikkialla.
Eivät KAIKKI miehet ole narsisteja!! (Vain ne Exät...).
Minusta Heikki Lampela vaikuttaa ainakin julkisuudessa antamansa kuvan perusteella aika narsistiselta.
Erittäin hyvä puhumaan. Saisi puhuttua vaikka uskovaisen kääntymään satanistiksi jos haluaisi. Sosiaalista älyä, ihmiset eivät uskalla/halua astua poikkiteloin tätä ihmistä vastaan, vaan myötäilevät ja alkavat lampaaksi hänen seurassaan. Eivät välttämättä huomaa sitä itsekään, koska ovat niin ihastuksissaan ja lumoutuneena narsistiin.
Hyvin jäykkiä taipumaan toisen mielipiteeseen, sillä on itse aina oikeassa.
Eivät tee kompromisseja, "Minä teen näin. Tee itse miten haluat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin tietty luonteenpiirre, ammatti, harrastus?
Ovat katkeria, syyttävät ongelmistaan yhteiskuntaa ja muita ihmisiä, eivät viihdy missään työssä, parisuhteet on hirveetä draamaa (ja selvästi nauttivat draamasta).
Tuo ei kyllä kuulosta narsistilta. Enemmänkin vain katkeralta ja pessimistiseltä ihmiseltä. Eikä pidä unohtaa, että joskus jonkun ihmisen ongelmat nimen omaan ovat toisten aiheuttamia. Joskus on muiden syyttäminen on ihan paikallaan, joskus ei.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, keittiöpsykologit täällä diagnosoi tuntemiaan ihmisiä narsisteiksi. :D
Samaa olin toteamassa.
Ap:n kannattaisi täsmentää aloitusta:
Mikä yhdistää tuntemiasi diagnosoituja narsisteja?
Tyypillisen keski-ikäisen mamman "narsisti" on se tuttava, jonka naama yksinkertaisesti ärsyttää.
Omista virheistään ei puhu, koska hänen mielestään syy on aina muissa, aina. Tuhoaa, ei rakenna.
Narsistien lapsuuden perhesuhteissa on ollut kova arvomaailma, pitää tehdä ja olla näin, jotta kelpaa yhteiskuntaan, naapureille, opettajille ja sukulaisten silmien eteen. Tunteista ei ole niinkään puhuttu, eikä niistä ole välitetty. Itkuun on suhtauduttu halveksien ja halaaminen on täyttä hebreaa.
Vierailija kirjoitti:
Perheen tekeminen mahdollisimman nuorena ja vähintään kolme lasta.
Usein se perhetehtailu jatkuu näillä avioerojen jälkeenkin, eräällä tuntemallani narsistilla on kolmas perhe menossa, 6 lasta...
35v ja pk-seudulta?
uskonnollisuus