Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita köyhiä?

Vierailija
02.04.2016 |

Olen kahden lapsen yh. Käyn töissä matalapalkka-alalla. olen joutunut eron jälkeen ottamaan lainoja, joita en pystynytkään maksamaan takaisin ja nyt ne ovat ulosotossa. En omista mitään.
Olen todellakin köyhä. Mitään hankintoja ei voi tehdä, kun rahat eivät riitä.
Lapsi tarvitsisi vaatteita, mutta joudun venyttämään pennejä, ennenkuin saan kevättakin hommattua. Kirpputorit olen kiertänyt, muttei vielä ainakaan ole sopivaa löytynyt..
Itselleni en ole ostanut mitään kahteen vuoteen.
Muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten säästät ruuassa?

Vierailija
2/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ostaa mahdollisimman edullista ja vähän. Mutta kun lapset ovat teinejä ja syövät paljon, on sitä ruokaa oltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae toimeentulotukea, korvaavat lasten vaatteet harkinnanvaraisena

Vierailija
4/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää paikkakuntasi ruoka-avusta. Kirkon diakoniasta saattaisi saada apua. Ja käy sosiaalitoimessa, he voisivat auttaa noissa lasten vaatemenoissa ainakin. Olethan hakenut kaikki sinulle kuuluvat tuet?

Itse olen pelkän toimeentulotuen varassa (eli "elämiseen" jää vuokran jne jälkeen n 400e/kk) ja pärjäilen sillä ihan ok (olen tosin lapseton).

Vierailija
5/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän ostaa mahdollisimman edullista ja vähän. Mutta kun lapset ovat teinejä ja syövät paljon, on sitä ruokaa oltava.

Minkälaista ruokaa ostat?

Vierailija
6/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä sopia ulosottoviraston ja velkojien kanssa maksuaikataulusta? Ovat usein yllättävän joustavia tällaisissa tapauksissa. Yritä saada töistä ilta/pyhävuoroja tai ylitöitä? Tai jokin pieni sivuhomma?

Vierailija
7/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko kaikkia paikkakuntasi "annetaan"/ roskalava ryhmiä fb:ssa? Ihmiset laittaa ilmaiseksi pois ihan käsittämättömän hyvää tavaraa/ vaatetta; varmasti löytyisi lapsille ja sinullekin jotain piristystä.

Lisäksi kannattaa jaksaa hakea avustuksia, apurahoja ja pyytää apua. Ihmiset ovat yllättävän anteliata varsinkin jos tietävät mihin tarkoitukseen apu menee.

Vierailija
8/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teinit voisi käydä töissä, vaikka lapsenvahtina silloin tällöin?

Vierailija
9/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää käteen siis suojaosuudet. 1350€. Asumistukea saan 100€.

Vuokramme on 760€

Toimeentulotukeen en ole oikeutettu, sillä saan palkkaa, eikä ulosottoa lasketa menoksi.

Vierailija
10/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävätkö lapsesi kirpputorilta ostettuja vaatteita mielellään vai nurisevatko kovastikin vastaan?

Vierailija
11/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset isälleen.

Vierailija
12/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista ruokaa ostat?

Perusraaka-aineita. Perunaa, voita, lihaa, kananmunia jne

Vierailija
13/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset isälleen.

Isä ei halua olla tekemisissä.

Vierailija
14/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitävätkö lapsesi kirpputorilta ostettuja vaatteita mielellään vai nurisevatko kovastikin vastaan?

Kaikki kelpaa onneksi!

:)

Vierailija
15/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut yhteydessä lähimpään Hope yhdistykseen? Heiltä löytyy niin vaatetta, harrastusvälineitä kuin joskus jotain lahjakortteja yms.

Vierailija
16/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sun rahat menee ap? Itse olen yhden lapsen yh ja siivoan työkseni, mutta ei meillä ole raha-ongelmia. Rahat riittää vuokraan, ruokaan, vaatteisiin, terveyden hoitoon ja kaikkeen tarpeelliseen, säästöönkin jää yleensä ainakin satanen kuussa. Yritän vain ymmärtää mikä ne rahat vie...

Vierailija
17/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jääkö rahaa nyt 600 vai 700 e ?

Tai onko se koko nettotulo 100 + 1350 vaiko 1350 e?

Hope yhdistys ottaa just vakkariavustettavia. Eipä löydy tosin joka paikkakunnalla.

Vierailija
18/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Tänään olen syönyt yhden kananmunan, lapset syöneet paremmin. Olen yh, useampi lapsi ja opiskelen. En saa ttt, liian iso vuokra mutta en voi muuttaakaan (ei asuntoja). Monta tekijää miksi näin. Itkettää ja surettaa, toivottavasti opiskelu kannattaa, aiempi ala ei terveydellisistä syistä enää käy. On kyllä kamalaa, harkitsen usein epätoivoisia keinoja :(

Vierailija
19/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Tänään olen syönyt yhden kananmunan, lapset syöneet paremmin. Olen yh, useampi lapsi ja opiskelen. En saa ttt, liian iso vuokra mutta en voi muuttaakaan (ei asuntoja). Monta tekijää miksi näin. Itkettää ja surettaa, toivottavasti opiskelu kannattaa, aiempi ala ei terveydellisistä syistä enää käy. On kyllä kamalaa, harkitsen usein epätoivoisia keinoja :(

Hae esim diakonilta apua ja laita lapset vaikka väliaikaisesti isälleen.

Vierailija
20/33 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, jääkö rahaa nyt 600 vai 700 e ?

Tai onko se koko nettotulo 100 + 1350 vaiko 1350 e?

Hope yhdistys ottaa just vakkariavustettavia. Eipä löydy tosin joka paikkakunnalla.

Ainahan näissä jätetään totuus kertomatta. Hän kertoi saavansa palkkaa käteen nettona suojaosuudella 1350€. Asumistuki 100€. Sitten elatusmaksu ja lapsilisät kahdsta lapsesta yh-korotuksella. Todellisuudessa hänellä on käytössä 1350+100+144+144+154+154=2046. Vuokra on kertomansa mukaan 760€. 2046-760=1286€/kk jää käteen tälle köyhälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän