Mikä on luotettava matkavakuutusyhtiö?
Tuntuu että kaikista kuulee vain kauhujuttuja, ja kaikki maksut joutuu matkaaja lopulta itse makselemaan. Joudun matkustelemaan suhteellisen paljon ja olen noita vakuutusehtoja yrittänyt mahdollisimman tarkasti tihrustella - mutta silti on epäilys, että kaikki kusettavat tavalla tai toisella vakuutuksen hinnasta riippumatta. Onko suurinpiirtein kaikilla yhtiöillä niin, että juuri mitään (akuuttejakaan) hoitoja ei paikan päällä kustanneta, vaan edessä on vain kuljetus kotiin?
Jouduin viimeksi mieheni kotimaassa turvautumaan hammaslääkäriin, joka antoi tulehdukseen penisilliinikuurin, aikoivat ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön, mutta en ole vielä kuullut toimiko miten kun mieheni ei ollut vielä laskua saanut. Tosin kyseessä ns. kylälääkäri/miehen perhelääkäri, joten liekö laittavat mitään laskua perään hampaan vilkaisusta.
Kommentit (27)
Halvalla et hyvää saa -pätee myös vakuutuksiin.
Itse olen IF:n asiakas ja kaikki on korvattu mitä on pitänytkin viimeisen 20v aikana. Ei niin mitään valittamista.
IF:stä on kyllä kuullut paljon negatiivista eri yhteyksissä. Mitä ne ovat korvanneet sairaustilanteissa sinulle ulkomailla ollessa?
Kyllä ainakin lähitapiola korvaa akuutit hoidot kroonisen sairauden yllättävässä pahentumisessa. En usko että mikään vakuutusyhtiö korvaa kuitenkaan kaikkea ambulanssilentoineen jos olemassa oleva sairaus pahentuu.
If:ssä ei välttämättä ole niin yhtenäinen tuo korjauslinja. Eikös juuri sille julkisuudessa olleelle äidille/vauvalle korvattu kaikki vaikka vakuutusehtojen mukaan ei pitänyt. Imagollisista syistä taisi siis mennä läpi.. Ja muut vakuutuksenottajat maksaa.
Mikä olisi sellainen vakuutusyhtiö joka korvaisi hoidon yllättävissä tapauksissa paikan päällä, plus mahdolliset lääkkeet. Eikä siis ainoastaan lennätä hoitoon kotimaahan. Esim. jos vaikka umpisuoli tulehtuisi, niin pääsisi paikalliseen sairaalaan kohtuuhintaan. Sanotaanko missään yhtiössä selkosanaisesti että tuo korvattaisiin? Ja joo, halvalla ei saa hyvää, mutta on alkanut epäilyttää saako sillä korkeammalla hinnallakaan kattavaa matkavakuutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi sellainen vakuutusyhtiö joka korvaisi hoidon yllättävissä tapauksissa paikan päällä, plus mahdolliset lääkkeet. Eikä siis ainoastaan lennätä hoitoon kotimaahan. Esim. jos vaikka umpisuoli tulehtuisi, niin pääsisi paikalliseen sairaalaan kohtuuhintaan. Sanotaanko missään yhtiössä selkosanaisesti että tuo korvattaisiin? Ja joo, halvalla ei saa hyvää, mutta on alkanut epäilyttää saako sillä korkeammalla hinnallakaan kattavaa matkavakuutusta.
Varmasti korvattaisiin ainakin tässä http://www.nordea.fi/Images/58-78975/kortit-vapaa-ajan-ulkomaanmatkavak…; joka siis on ILMAINEN, kun kuuluu osaksi Nordea Goldin vuosimaksua. Sisältää lääkkeetkin. Kelalta saat toki ilmaiseksi EU:ssa toimivan kortin, jolla saat paikallista hoitoa Kelan piikkiin.
Katso kohta 6.3.1. ehdoista, niin tajuat lisää.
Ainoa mitä voidaan pohtia on se, onko umpisuoli tulehtunut jo ennen lähtöä. Se pätee kaikkiin vakuutuksiin.
Olisiko muita suosituksia, en halua kannattaa Nordeaa, mutta kiitos silti vinkistä! Onko esim. Turvasta kenelläkään hyviä/huonoja kokemuksia?
Eihän vakuutusyhtiön tarkoitus ole korvata kenellekään mitään. Uusia ehtoja korvauksien rajaamiseksi tuntuu tulevan koko ajan. Mutta mistä tulee tämä ihalu asettua vakuutusyhtiön puolelle asiakasta vastaan? Suomalaiset uskovat idoihin instituutioihin orjamielisesti kuin se olisi jobkunlainen Tukholman syndrooman muoto. Vakuutusyhtiöltä pitäisi oeriä kaikki kulut ja vielä 10 miljoonan ranaistusmaksu. Tapaus on hyvä esimerkki että sopimusvapsutta pitäisi lailla rajoittaa kuluttajan hyväksi. Samoin vakuutusyhtiöiden liiketoiminta dsäätelyyn niin että voittoa rajoitetaan ja ensisijalla on asiakkaiden etu ei osakkeenomistajien. Ei ole mitään syytä miksi osakkakkeen omistajien pitäisi saada rikastua ilman säätelyä.
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia heiltä, jotka ovat korvaukset saaneet hoidoista ja nimenomaan ulkomailla ei Suomessa. :) Omavastuuhan aina näihin kuuluu, en ole "ilmaista" etsimässäkään.
Vaikka suomalaiset matkustelevatkin paljon niin ovat varmaan niin ujoja, että vängällä odottavat kotimaahan ennen kuin menevät sairaalaan. :P
Itsellä Lähitapiolassa ollut vakuutus iät ja ajat. Kaikki on korvattu. Jatkuva vakuutus.
Siinä on aina riskinsä, kun ottaa näitä kertavakuutuksia niin ottaa sen halvimman ja ei perehdy mitä ja miten se korvaa missäkin tilanteessa.
Olen eräällä matkalla unohtanut reseptilääkkeen kotiin. Astmaan ja tarvittaessa. Kop kop, mutta koskaan en ole sitä matkojen aikana vielä tarvinnut. Mikäli olisin matkan aikana saanut astmakohtauksen tai tilan, jossa olisi tarvttu lääkäriä/sairaalaa niin eivät välttämättä olisi korvanneet kaikkea. Ja juuri siks, että olin itse syyllinen lääkkeiden unohtumiseen. Eli hankaloittanut omaa tilaani.
Onneksi ei matkalla sattunut mitään.
Kannattaa ihan valkata muutama vakuutusyhtiö, varata aika ja käydä tarkkaan läpi mitä korvaa ja miten. Ja miten omat sairaudet vaikuttaa jos tulee jotain jne.
Vierailija kirjoitti:
Nordean Goldin mukana tulee hyvä matkavauutus ilmaiseksi. On toiminut ihan OK. Tanskalainen vakuutusyhtiö.
Minulla on myös Nordean Gold, mutta siinä ehtona on että matka on pitänyt maksaa pääsääntöisesti Goldin luotto-ominaisuudella. Tämän vuoksi olen käyttänyt myös Ifin matkavakuutusta, sillä kaikkia matkoja en ole voinut maksaa luotolla.
Hyvää siinä Nordean vakuutuksessa on kyllä se, että matkavakuutus kattaa myös mukana matkustavan kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Lähitapiolassa ollut vakuutus iät ja ajat. Kaikki on korvattu. Jatkuva vakuutus.
Siinä on aina riskinsä, kun ottaa näitä kertavakuutuksia niin ottaa sen halvimman ja ei perehdy mitä ja miten se korvaa missäkin tilanteessa.
Olen eräällä matkalla unohtanut reseptilääkkeen kotiin. Astmaan ja tarvittaessa. Kop kop, mutta koskaan en ole sitä matkojen aikana vielä tarvinnut. Mikäli olisin matkan aikana saanut astmakohtauksen tai tilan, jossa olisi tarvttu lääkäriä/sairaalaa niin eivät välttämättä olisi korvanneet kaikkea. Ja juuri siks, että olin itse syyllinen lääkkeiden unohtumiseen. Eli hankaloittanut omaa tilaani.
Kannattaa ihan valkata muutama vakuutusyhtiö, varata aika ja käydä tarkkaan läpi mitä korvaa ja miten. Ja miten omat sairaudet vaikuttaa jos tulee jotain jne.
Tästä jäi nyt vähän ristiriitainen kuva, "kaikki on korvattu", eli mikä kaikki? Kerro vähän mitä matkalla sattunutta on korvattu?
Tuntuu että moni vain mainostaa sitä omaa 100 vuotta käytössä ollutta vakuutusyhtiötään, vaikka eivät ole sieltä mitään saaneet ainakaan matkoihin liittyen. :D
Ois tosiaan kiva kuulla mikä yhtiö on luotettava kun jotain konkreettisesti tapahtuu, ja esimerkkejä tapahtuneista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin lähitapiola korvaa akuutit hoidot kroonisen sairauden yllättävässä pahentumisessa. En usko että mikään vakuutusyhtiö korvaa kuitenkaan kaikkea ambulanssilentoineen jos olemassa oleva sairaus pahentuu.
Niin luki tuonkin Meksikon matkaajan vakuutuspapereissa. Mutta toisin kävi.
Vierailija kirjoitti:
100 % varmasti ei vakuutus korvaa astmaisen hoitoja ulkomailla. Vielä vähemmän mitään ambulanssi lentoja Suomeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä jäi nyt vähän ristiriitainen kuva, "kaikki on korvattu", eli mikä kaikki? Kerro vähän mitä matkalla sattunutta on korvattu?
Tapaturma korvattu kaikkineen matkakohteessa yms jatko. 2x matkan peruuntuminen sairastumisen takia juuri h-hetkellä. Ei siis mitään ongelmaa ole ollut. Korvattu mitä on tarvittu,
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että moni vain mainostaa sitä omaa 100 vuotta käytössä ollutta vakuutusyhtiötään, vaikka eivät ole sieltä mitään saaneet ainakaan matkoihin liittyen. :D
Ois tosiaan kiva kuulla mikä yhtiö on luotettava kun jotain konkreettisesti tapahtuu, ja esimerkkejä tapahtuneista.
Ne on näitä provo kirjoittajia.
Kehutaan muka vakuutusyhtiötä kun se on joskus maksanut 10 prosenttia vanhasta pesukoneesta. Niin kyllä se varmaan maksaa 100% leikkauksesta ulkomaillakin ja ambulanssilennot takaisin Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaturma korvattu kaikkineen matkakohteessa yms jatko. 2x matkan peruuntuminen sairastumisen takia juuri h-hetkellä. Ei siis mitään ongelmaa ole ollut. Korvattu mitä on tarvittu,
t. sama
Millainen tapaturma ja missä maassa tapahtui. Mitä tarkalleen korvattiin; sairaalahoito, lääkkeet? Terv. Kiinnostunut
Nordean Goldin mukana tulee hyvä matkavauutus ilmaiseksi. On toiminut ihan OK. Tanskalainen vakuutusyhtiö.