Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ei käy ulkona lasten kanssa

Vierailija
03.01.2025 |

Meillä vuoroviikkoasuminen ja lapset 1v ja 2v. Isä asuu toisella paikkakunnalla, on yrittäjä ja hänen viikoillaan lapset eivät siis käy päiväkotia, vaan on isän kanssa kotona. Olen kuullut tuttujen kautta, että isä hoitaa työtehtäviään lasten ollessa hänellä ja lapset touhuavat keskenään sisällä koko päivän kun isä tekee töitä. Välillä lastenhoitaja on hänen luona vahtimassa kun hänen pitää käydä tekemässä jokin työtehtävä. Lapset eivät juuri saa raitista ulkoilmaa. Välillä käyvät asioilla ja liikkuvat paljon autolla. Minulle kuitenkin valehtelee siitä, mitä kaikkea ovat puuhailleet ulkona. Olen todella ärsyyntynyt enkä tiedä, mitä tässä voi tehdä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tutut tätä miestä nyt stalkkaa koko ajan?

Vierailija
2/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raitista ulkoilmaa". Oletko 70-vuotias vai kuulostatko vain siltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä tutut tätä miestä nyt stalkkaa koko ajan?

Naisten kokoontuu yhteen juoruamaan ja keksimään asioita. 

Vierailija
4/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan hyväksyä että isä tekee omalla tyylillään vaikka ei menekään suositusten mukaan. Mullakin on ollut samoja tunteita kun tiedän että lasten isä nukuttaa 3v esikoista niin että antaa sille kännykän käteen ja isä ite menee koneelle pelaamaan. 

Mut vois olla pahemminkin. Ja enhän mäkään täydellisesti kaikessa onnistu vanhemmuutta suorittamaan. Ja onhan se sentään kiva että on suostunut vuoroviikoin lapsia ottamaan. On paljon miehiä jotka ei halua olla noin usein lastensa kanssa. Munkin piti yli puoli vuotta mankua että ex-mies suostui vuoroviikko asumisjärjestelyyn, se olis halunnu olla vaan viikonloppu isä joka toinen viikko.

Joten yritän olla kiitollinen tilanteesta, vaikka isän jotkut tavat hoitaa asioita ärsyttää. Nokkamukeistakin juottaa lapsia vaikka ne osaa ihan hyvin juoda laseista ja kun tutkittu juttu että nokkamukilla juominen aiheuttaa purentahäiriöitä eikä ole siis pidemmän päälle hyväksi niin miksi mies juottaa nokkamukeista? No selvisi että ei se oo ees tietoinen tälläsistä suosituksista ja tutkituista jutuista.

Mies halusi tosi paljon saada lapsia mut ei se ollut yhtään ikinä lukenut mitään lastenkasvatus juttuja. On myös sitä mieltä että ei lasten tartte harrastaa mitään, eli sekin sitten jää mun kontolle harrastusten keksimiset ja varmaan kuskaamisetkin.....

Vierailija
5/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä annat noin pienen lapsen viikoksi kerrallaan isälleen? Eikö sinusta ole hirvittävää olla kokonainen viikko erossa taaperosta? Itse en olisi ikinä kyennyt moiseen. Onko omat harrastukset ja vapaa-aika niin tärkeitä, että ne menee äitiyden ja lapsen hyvinvoinnin edelle?

Vierailija
6/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raitista ulkoilmaa". Oletko 70-vuotias vai kuulostatko vain siltä?

Minkälaista se ulkoilma sitten on? Ottaen huomioon, että emme asu Kiinassa.

Vierailija
7/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vain niellä harmistuksesi. Jos miehelle selviää, että olet urkkinut hänen asioitaan ja puutut siihen, miten hän lapsia hoitaa, et varmasti saa positiivista muutosta miehen toiminnassa aikaan mutta välejänne voit hankaloittaa merkittävästi. 

Kun nyt jo aikuinen tyttäreni oli lapsi, söi hän isällä ollessaan lähinnä kebabia, pakastepizzaa ja muita eineksiä, ja yhteiset aktiviteetit olivat pääasiassa videopelien pelaamista. Tyttärestäni ja hänen isästään tuli kuitenkin läheisiä, ja tyttärellä on lämpimiä muistoja isästään. Minusta tämä on tärkeämpää kuin se, hoituvatko kaikki asiat isällä suositusten mukaan. 

Vierailija
8/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä annat noin pienen lapsen viikoksi kerrallaan isälleen? Eikö sinusta ole hirvittävää olla kokonainen viikko erossa taaperosta? Itse en olisi ikinä kyennyt moiseen. Onko omat harrastukset ja vapaa-aika niin tärkeitä, että ne menee äitiyden ja lapsen hyvinvoinnin edelle?

Molemmilla samat oikeudet, daiju

Vierailija
9/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että aikuisten oikeudet menee lasten edun edelle. Aina vaan itsekkäämmäksi menee yhteiskunta - koska MINÄ nyt haluan näin niin ei väliä, vaikka lapsesta tulee juureton.

Vierailija
10/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pakko olla ulkona jos ei haluu!

Ite inhoon ulkona olemista, käyn postilaatikolla ja roskiksella, joskus istun takapihalla.

Inhoon niitä elukoita jotka puree koko ajan!

Vierailija
11/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että aikuisten oikeudet menee lasten edun edelle. Aina vaan itsekkäämmäksi menee yhteiskunta - koska MINÄ nyt haluan näin niin ei väliä, vaikka lapsesta tulee juureton.

Ei vaan lapsen oikeus molempiin vanhempiin menee sen edelle, että läheisyysriippa äiti haluaa hautoa pershedelmiään itsellään. 

Vierailija
12/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa. 

Vierailija
13/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan lapsen oikeus molempiin vanhempiin menee sen edelle, että läheisyysriippa äiti haluaa hautoa pershedelmiään itsellään. 

Olet tainnut ymmärtää läheisyysriippuvuuden pikkasen väärin. Läheisriippuvuus kuuluu parisuhdetermistöön. Eikä kyse ollut siitä, etteikö lapsen oikeus molempiin vanhempiin toteudu, jos hän ei näe molempia vuoroviikoin. Meinaatko, että se isä unohtuu, jos siellä käykin vain joka toinen vkl tai pidennettyjä viikonloppuja? Pienellä lapsella etenkin äiti on se läheisin ja tärkein aikuinen ja kyllä alle kouluikäinen tarvitsee äitiä suurimmaksi osaksi aikaa.

Vierailija
14/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole pakko olla ulkona jos ei haluu!

Ite inhoon ulkona olemista, käyn postilaatikolla ja roskiksella, joskus istun takapihalla.

Inhoon niitä elukoita jotka puree koko ajan!

Sinä inhoat?! Entä kun ne lapset oppii passiivisiksi eikä sitten myöhemminkään kiinnosta liikkua? Siellä muhiikin jo varsinainen terveyspommi jo muutenkin ongelmallisessa sukupolvessa kun istutaan nenä kiinni kännykässä. Pienet lapset tarvitsevat päivittäin ulkoilua ja liikkumista.

Vierailija
15/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy samaa isältä? Eikö äidillä siis ole oikeutta harrastuksiin ja vapaa-aikaan? Kun on lapsia tehnyt niin sen pitää olla naisen elämän ainoa sisältö koko sen ajan kun lapset on pieniä?

Ilman vuoroviikko asumista isän luona siinä menisi aika monta vuotta siihen että hoitaa vain lapsia eikä elämässä oikein olisi muuta sisältöä. Se on rankkaa ja aikaa vievää puuhaa jos yksin pitäs hoitaa 1 vuotiasta ja 2 vuotiasta koko tuo taapero aika.

Vierailija
16/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tainnut ymmärtää läheisyysriippuvuud

Sinä olet tainnut ymmärtää sen väärin, sillä se ei tosiaankaan liity vain parisuhteisiin.

Miksei lapsi voi olla äidin luona joka toinen viikonloppu, jos se ei haittaa ja äiti ei unohdu?

Vierailija
17/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hoitaa lapsensa haluamallaan tavalla ja siihen ei ole sinulla mitään sanomista. Ulkoilkoon tai olkoon ulkoilematta. Ei ole rikos eikä sääntö, että niin on pakko tehdä. Älä enää yritä kontrolloida. Se aika meni jo.

Vierailija
18/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroviikko-systeemi kuulostaa tuon ikäisten kanssa hieman järjettömältä. Ovatko lapset sinun viikolla päiväkodissa? 

Mutta muuten, anna isän hoitaa isyytensä omalla tavallaan. 

Vierailija
19/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoroviikko-systeemi kuulostaa tuon ikäisten kanssa hieman järjettömältä. Ovatko lapset sinun viikolla päiväkodissa? 

Mutta muuten, anna isän hoitaa isyytensä omalla tavallaan. 

Lisään vielä, että asia olisi ehkä vähän eri, jos molemmat vanhemmat olisi samalla paikkakunnalla ja lasten arki olisi viikoittain samanlainen.

Vierailija
20/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksen tietää provoksi jo siitä, ettei ap palaa kommentoimaan. Leikitään kuitenkin, että tämä olisi totta.

1. Ap kuvittelee tietävänsä, mitä mies ja lapset tekee. Itsessään jo epäilyttävää

2. Lapset ovat todella pieniä. Osaako nuorempi edes kävellä? Kun oma nuorempi lapsi täytti vuoden (syntynyt helmikuussa) oli ulkoilut todella raskaita, koska hän halusi olla vain sylissä - ei suortunut edes siihen, että olisi vetänyt pulakssa rinkiä. Ei oikein osannut liikkua toppavaatteissa ulkona mitenkään - kun keväällä lumi suli, tilanne muuttui täysin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi