Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytännön asioita et osannut/tiennyt kun muutit aikoinaan kotoa pois?

Vierailija
02.04.2016 |

Missä asioissa sattui kommelluksia/ongelmia? Mikä ei mennyt aluksi niin kuin Strömsössä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut keittää perunoita, mutta ei se ollut mikään ongelma. Nuorikin ihminen on aika luova, ja selviää kyllä vähilläkin taidoilla.

Vierailija
2/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään ole sattunut kommelluksia. Olen aina ollut asioista kiinnostunut ja halunnut tietää. 

Vähän huolettaa nuo omat lapset, kun kotoa lähtemisen aika koittaa. Mikään ei kiinnosta ja ei meinaa saada mitenkään noita omia asioitaan hoitamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että töistä irtisanoutuessa saa karenssin. Enkä tiennyt, että esimiehen sanomana "töihin ei tarvitse enää tulla", ei ole potkut, vaan työtodistukseen kirjataan "erosi omasta pyynnöstä" ja taas tuli karenssi. Sossusta ei tukea, koska itse aiheutettuja eikä vanhempiin välit kunnossa. Tosin, ei olisi vanhemmilta apuja tullutkaan.

Vierailija
4/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin joskus kaikki vaatteet samaan koneelliseen ja niistä tuli mielenkiintoisen värisiä...

Vierailija
5/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut pestä pyykkiä saati keittää perunoita. En osannut maksaa laskuja enkä vaihtaa lamppuja. Olin puhkipassattu 18-vuotias jolle äiti oli tuonut puhtaat pyykit viikattuna kaappiin ja kutsui aamiaista ja iltapalaa lukuunottamatta aina valmiiseen pöytään syömään. Sääliksi käy näin jälkikäteen tuota miestä joka ei tainnut tietää millaisen aarteen oli avovaimokseen löytänyt. Onneksi kaiken oppii sitten vaikka kantapään kautta, nyt takana yli 10 vuotta yhteistä eloa ja tarkka tieto siitä, miten näitä meidän lapsia ei todellakaan kasvateta!:D

Vierailija
6/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut asentaa valaisinta kattoon, mutta onneksi oli poikaystävä.

Vierailija
7/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ostettiin lihat lihatiskistä. Mulla ei ollut mitään käsitystä, paljonko keittoon tarvitaan jauhelihaa. Fiksuna tyttönä kuuntelin, miten vanhempi pariskunta pyysi myyjältä 5kg jauhelihaa, pyysin sitten vuorollani saman määrän:)

Vierailija
8/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edelleenkään asentaa lamppua kattoon, tiedän suunnilleen miten se tehdään mutta jos pitäisi oikeasti asentaa niin ei onnistuisi. En osaa poistaa vaatteista tahroja, tuntuu ettei wanishit sun muut auta... en osaa asentaa kodinkoneita, esim pyykkikone tms.. en ole haka kalusteiden kokoamisessa (ikea lipastot!!!####).

Olen asunit omillani 6v ja edelleen opittavaa riittää.

Vierailija
9/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon ostettiin lihat lihatiskistä. Mulla ei ollut mitään käsitystä, paljonko keittoon tarvitaan jauhelihaa. Fiksuna tyttönä kuuntelin, miten vanhempi pariskunta pyysi myyjältä 5kg jauhelihaa, pyysin sitten vuorollani saman määrän:)

Hih ;) Mitä sä teit siitä jauhelihasta? Oliko edes pakastinta?

Vierailija
10/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut yhtään mitään. Pahimmat mokat on tullut tehtyä raha-asioissa. Pikavippejä otin. Nyt makselen niitä pois. Omat lapset koitan opettaa säästämään ja hankkimaan vain sellaista mitä todella tarvitsee ja mihin riittää rahat. Vieraiden passaaminen tai kodin sisustaminen saati pienetkään remontit eivät suju minulta vieläkään. Kotiani pitäisi remontoida mutta minulla ei ole hajuakaan kenen puoleen asiassa kääntyä.

Ruokaa olen oppinut tekemään, pyykkiä pesemään, pyörän osaan huoltaa ja jotain syötäväksi kelpaavaa puutarhassa kasvattamaan.

Vierailija
11/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kun jääkaapin pakastelokero. Kyllä siinä tuli jauheliharuuat tutuiksi kerta laakista:)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih ;) Mitä sä teit siitä jauhelihasta? Oliko edes pakastinta?

Vierailija
12/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään osannut keittää perunoita :O 

Silloin sitä tajusi millasen karhunpalveluksen oma äiti oli tehnyt, kun oli siihen asti tehnyt kaikki puolesta. Omat lapseni pistän tekemään itse ruokansa ja pesemään pyykkiä heti kun kynnelle kykenevät. 

Vierailija
13/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäidin lapsi. Siksi osasin kutakuinkin kaiken renkaanvaihdosta oikeaoppiseen parketinmoppaukseen. Yllätyksenä tuli lähinnä se, miten helposti ihmiset kuvittelivat voivansa höynäyttää kaltaistani maalaistyttöä. Olin tarkka taloudessa, joten minulla oli aina rahaa. Moni kuvitteli, että olin elävä pikavippikeskus. He hämmentyivät, kun esitin 20 markan lainaehdoksi nimeä papereihin ja kahta todistajaa ja muistutin, että yksityishenkilökin voi periä lainaa oikeusteitse.

Vierailija
14/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt mitään veroilmoituksen täyttämisestä ja olen siitä edelleen epävarma. Olen kuitenkin onnistunut saamaan aina sen parisataa palautuksia, eli tasapainoisesti on onneksi sujunut tuo ilmoittelu ja veroprosentin säätäminen.

Vierailija
15/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein muuta muista kuin ruokakokeilut, ai juu ja yhen sähkölaitevirityksen, hyvä ettei tälliä tullut siitä :D Mut se kanaviillokkini on ikuisiksi ajoiksi syöpynyt mieleeni, vaikka sen teosta on jo 20 vuotta enkä sen koommin ole kanaviillokkia tehnyt tai syönyt!

Vierailija
16/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osannut keittää perunoita, mutta ei se ollut mikään ongelma. Nuorikin ihminen on aika luova, ja selviää kyllä vähilläkin taidoilla.

En ymmärrä, mikä tässä voi olla niin vaikeaa? Oikeasti, kuinka avuton pitää olla, että ei osaa laittaa vettä kattilaan, kattila kuumalle levylle ja perunat kattilaan? Jos ei ole koskaan nähnyt kyseistä hommaa, niin miten ei osaa edes päätellä, että perunet menee kattilaan eikä esimerkiksi laita kattilaa väärinpäin kylmälle levylle ja kasaa perunat sen päälle

Vierailija
17/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut juuri mitään ruokaa laittaa. Omia teinejäni yritän ottaa ruuanlaittoon mukaan, mutta niitä ei vois vähempää kiinnostaa..

Vierailija
18/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, ettei kuumaan pannuun jossa on öljyä saa kaataa kylmää vettä, tämä tuli opittua käytännössä. Muutenkin ruuanlaitossa tuli tehtyä ihme kokeiluja oletusten pohjalta, esim. tein hampurilaisiin pihvit vain lisäämällä jauhelihaan suolaa ja pippria ja tästä taikinasta kun pihvit muotoilin, niin ne paisuivat täysin pallomaisiksi paistinpannulla :D.

Vierailija
19/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, että pesualtaan viemäri keittiössä voi mennä tukkoon. Yritin tulisuudelmalla ja jollakin litkulla avata, mutta oli pakko nöyrästi soittaa isille. Isi oli asiallisen myötätuntoinen, mutta kehoitti ottamaan ämpärin käteen ja konttaamaan kaappiin. Yök.

Vierailija
20/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut vaihtaa lamppua, sulaketta tai sytytintä. Verkkopankkiakaan en osannut käyttää, ekan vuokran maksaminen pelotti kun pelkäsin ett menee väärälle tilille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan