Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään soittaa puheluita?

Vierailija
02.04.2016 |

En nyt tarkoita omalle äidille tms. soittamista, vaan esim. terveyskeskukseen tai kampaajalle.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
2/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. En ymmärrä miksei kaikkia asioita voi hoitaa verkossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vihaan soittamista :(

Vierailija
4/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä panttasin yhtä tärkeää puhelua kolme viikkoa, kunnes oli viimeinen pakko soittaa. "Mitä he*****ä?!" kysyn usein itseltäni. :/

-Ap

Vierailija
5/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Vielä ei ole tullut eteen sellaista asiaa, jonka hoitaminen puhelimitse olisi ollut jotenkin vaikeaa.

Vierailija
6/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ahdisti, mutta siitä pääsee yli kohtaamalla pelot ja soittamalla. Nykyisin soittelen töissäkin vaikka mitä puheluita minne milloinkin eikä ahdista.

Vierailija
7/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v sitten, kun olin nuorempi niin ahdisti. Iän myötä päässyt eroon, vaikka vieläkään en tykkää soitella. Tosin, nykyään ahdistaa lukea sähköposteja!

Vierailija
8/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin ahdisti, mutta siitä pääsee yli kohtaamalla pelot ja soittamalla. Nykyisin soittelen töissäkin vaikka mitä puheluita minne milloinkin eikä ahdista.

En mä ainakaan päässyt. Tein monta kesää duunia, jossa piti aina välillä hoitaa asioita puhelimen välityksellä ja se ahdisti joka kerta ihan yhtä paljon. Lopetin hommat, kun ahdistus kävi sietämättömäksi enkä saanut enää nukuttua

Vierailija
9/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ylipäänsä puhua puhelimessa. Miksi ihmiset eivät voi lähettää sähköpostia?

Vierailija
10/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siviilissä joo, nytkin mun pitäis soittaa tk:hon aikaa reseptin uusimista varten ja mielelläänhän ne ei sinne ketään ottaisi. Kohta varmaan menee ajatkin niin pitkälle ettei nykyiset lääkkeet enää riitä ;)

Mutta, työskentelen sihteerinä ja soittelen vastaaviin paikkoihin ihan jatkuvasti! Ei ole mitään vaikeuksia työminänä soittaa, kumma juttu...

Vierailija
11/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja aina jos mahdollista hoidan asiat verkossa/netin kautta.

Vierailija
12/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa kovastikin. Vastaamisessa ei ole mitään ongelmaa eikä paikanpäälle menemisessä. Ja en kyllä tykkää soitella niille sukulaisillekaan ellei ole jotain aivan akuuttia asiaa. Soittavat itse minulle.

Vierailija
13/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa

Vierailija
14/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen kova ahdistus nuorempana, saatoin jopa kirjoittaa sanatarkasti lapun mitä sanon. On lähtenyt iän myötä pois, eikä puhelimeen tarttuminen tuota ongelmia enää. Menee itsetunnon kanssa käsikkäin omalla kohdalla.

Vierailija
15/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä varaan kampaajan nettiajanvarauksen kautta ja lääkärinkin saman lailla netin kautta, tosin tk:ta en käytäkään. Heillähän on ajanvaraussysteemit ihan kivikaudelta :D

Puhelimella lähinnä soittelen just omalle perheelle, muille tulee tekstattua tai chattailtyä netin kautta. Tavalliset puhelutkin soitan yleensä autosta kun on tylsää ajella. Jos töissä joudun soittamaan jollekin se ei ahdista samanlailla kuin henkilökohtaisten puheluiden soittaminen.. Mun mielestä perinteiset puhelut on vanhanaikaisia, skypet ym. pikaviestipalvelut on nykyaikaa.

Vierailija
16/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Jonnekin soittaminen vielä menee, kun voi miettiä etukäteen sanomisiaan. Mutta vastaaminen muille kuin bf, kauheaa.

Vierailija
17/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja ahdistaa puhelimen soiminenkin, ensimmäisenä tulee mieleen: mitä ne nyt haluaa! :(

Vierailija
18/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siviilissä joo, nytkin mun pitäis soittaa tk:hon aikaa reseptin uusimista varten ja mielelläänhän ne ei sinne ketään ottaisi. Kohta varmaan menee ajatkin niin pitkälle ettei nykyiset lääkkeet enää riitä ;)

Mutta, työskentelen sihteerinä ja soittelen vastaaviin paikkoihin ihan jatkuvasti! Ei ole mitään vaikeuksia työminänä soittaa, kumma juttu...

Sama täällä. Työminä soittelee kyllä tyyliin "No se on xxx xxx täältä xxxx:stä hei/ päivää!" ja sitten selostamaan, mikä on asia. Omana siviili-itsenäni on taas sellaista jahkailua, että onkohan nyt sopiva hetki soittaaa, mitä mä sanon, mitä jos mä häiritsen tai en tule ymmärretyksi ym. ihan typerää, koska tietenkin jollekin kampaajalle tai hammaslääkärille voi soittaa silloin kun on aukioloaika.

Kuulemma introvertille tyypillistä pelätä ja karttaa soittamista. Tekstarit ja sähköpostit - no problem.

Vierailija
19/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalinen sosiaalinen fobia. Puhelimet ja sähköposti. Ehkä myös kirjeet.

Ärsyttävä juttu. Vaikka tiedän ettei siellä mitään pahaa olisikaan tai etten juurikaan korvaani lotkauttaisi oli siellä mitä tahansa, niin silti viivytän sitä asian selvittämistä niin kauan kunnes on aivan pakko, kuten kun lasku tulee sitten sieltä perintätoimistosta tai joku asia on vaan aivan täysin välttämätöntä hoitaa.

Ulkolaiset tuntee tuon sähköposti-ilmiön nimellä "schrödinger's inbox" viitaten schrödingerin kissalaatikkoon, joka on kvanttifysiikkaan liittyvä juttu. Kvanttipökäleen tila on yhtä aikaa positiivinen ja negatiivinen kunnes se mitataan, joten niin kauan kun et sinne laatikkoon katso niin kissa on yhtä aikaa kuollut ja elossa tuossa paradoksissa. Sama pätee siihen sähköpostilaatikkoon, kun et lue viestiä niin se ei voi vaikuttaa sinuun. Paitsi että se ahdistaa kun tiedät että siellä se möllöttää aina vaan ja mitä kauemmin odotat niin sitä nolompaa siihen on sitten enää vastata. Joka ratkeaa tietysti sillä että odottaa niin kauan ettei siihen enää edes kannata vastata.

Perslävestä on koko ihmisen pää monelta osin :D

Vierailija
20/30 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä myös yksi puhelinkammoinen. Lapsen neuvola-aikaa olen yrittänyt varata jo kaksi viikkoa, mutta aina kätevästi unohdan tehdä sen soittoaikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi