Viisaudenhampaan poisto ja tupakointi
Hei! Minulta poistettiin keskiviikkona molemmat viisurit toiselta puolelta, ylempi vetämällä alempi leikkaamalla. Ainakin alapuoli on tikattu ja ylempänäkin taitaa olla tikki tai pari. Olen ollut ilman tupakkaa nyt ja mietinkin olisiko jo turvallista polttaa yksi? Onko enää riskiä että verihyytymä irtoaisi? Se meinaan pelottaa. Englanniksi kun googlasin niin suositeltiin olla polttamatta parikin viikkoa, jestas. Onko teillä kokemusta? Voisiko riskiä pienentää jotenkin, esim puremalla yhteen sideharsoa haavapuolelta samaan aikaan kun polttaa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi lisää poistokohdan tulehdusriskiä. En suosittelisi. Kannattaa lopettaa tupakointi heti kerralla, kun kerran olet jo ollut useamman päivän polttamatta. Tyhmää aloittaa tuon jälkeen. Itse lopetin aikoinaan kerta laakista ja oli helppoa.
Jos suojaan haavakohdat sideharsotupolla, jota puren yhteen sen aikaa ja jälkeen huuhdon suun bakteereja tappavalla suuvedellä?
Mua kehotettiin muistaakseni olemaan polttamatta puolisen tuntia. Sen jälkeen poltin ihan normaalisti eikä tullut mitään ongelmaa.
Tupakointi lisää poistokohdan tulehdusriskiä. En suosittelisi. Kannattaa lopettaa tupakointi heti kerralla, kun kerran olet jo ollut useamman päivän polttamatta. Tyhmää aloittaa tuon jälkeen. Itse lopetin aikoinaan kerta laakista ja oli helppoa.