Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini nukkuu olkkarissa, muilla lapsilla oma huone???

Vierailija
02.04.2016 |

Hevostallista kopsattu:

"
Nukuin itse olohuoneessa, se oli "huoneeni". Muilla lapsilla oli omat huoneensa, mutta itse vanhimpana sain tyytyä olohuoneeseen, kun "tuon ikäinen tajuaa jo tämän tilanteen". Juu, niin. Nukuin sohvalla tai lattialla patjalla ja kamojani pidettiin sisarusten huoneissa. Päiväksi peti piti aina kerätä pois jaloista ja päivällä näytti etten olisi ollut olemassakaan.
Kun sisko tuli vanhemmaksi ja alkoi rampata ulkona, en saanut edes nukuttua sillä vanhemmat tulivat aina olohuoneeseen keskustelemaan siskon kanssa. Se meni huutamiseksi lähes joka kerta. Viimeisinä vuosina kärsin aika pahoista uniongelmista kuten nykyäänkin. En saanut nukkua rauhassa, enkä tehdä mitään muutakaan. Siinä missä sisarukset huudattivat musiikkia teinikapinassaan, mesettivät ja löhösivät sängyissään, minä katsoin uutisia vanhempien kanssa. Kuulokkeilla kuuntelin musiikkia joskus ja oli minulla tietokonekin, mutta koska sisarukset tutkivat sitä kun se oli heidän huoneissaan, en juuri kavereiden kanssa mesettänyt."

Oikeasti???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.

Vierailija
2/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne nuoremmat sisarukset eivät voineet jakaa huonetta? Vanhemmilta epäoikeudenmukaista kohtelua.

Miksi sinne olkkariin ei edes laitettu oikeaa sänkyä vaikka sohvan tai kirjahyllyn taa? Harvat sohvat ovat selälle hyviä nukkumapaikkoja.

Mitenkäs, jos tuo teini oli sairaana, missä hän voi olla rauhassa vuodelevossa? Patjallako lattialla tai sohvalla, kun väki pyörii ympärillä ja nuoremmat sisarukset raahaavat kavereita kotiin.

Miksi se teini ei laatinut omille sivustoilleen salasanaa, etteivät nuoremmat sisarukset olisi päässeet nuuskimaan hänen yksityisiä juttujaan?

Ymmärsikö nuori edes hankkia oman asunnon kun tuli täysikäiseksi tai lähti opiskelemaan?

Oliko vanhemmat molemmat hänen vanhempiaan vai oliko kyseessä uusperhe, jossa "sinun" lastasi kohdeltiin nurjasti? Tätä tapahtuu aika usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkiin huoneisiin mahdu kahta sänkyä.

Vierailija
4/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole epäreilua. Oma telkku ja huone kumninkin jossa olla.

Vierailija
5/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tilanteessa se on vanhemmat, jotka kuuluvat olkkariin nukkumaan.

Vierailija
6/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa esimerkissä vanhemmillakaan ollut omaa huonetta vaan nukkuvat kellarissa, jossa hurisi joku laite 24/7. Siksi teini ei saanut nukkua siellä vaikka olisi halunnut.

Vierailija
7/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää kyllä jälkensä...

Vierailija
8/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kellariinko se teini olisi pitänyt laittaa? Kiva mennä kouluun homeenhajuisena...

Vierailija
9/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nuorimpana nukuin olkaarissa kaksi vuotta, mutta siellä olo selainen laverisohva, ja petivaatteet oli laatikkossa päivän. Mutta oli ihan kohtuullinen patja. Toki pelotti, kun muut katsoi jotain hämärän rajamilla ti muita kauhujuttuja, kun kuuli äänen. Sitten isoveli muutti kotoa, ja sain sen huoneen.

Vierailija
10/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vaihtoehtoja, esim laittaa toisia samaan huoneeseen (kerrossänkyjä on olemassa, mutta jos vielä enemmän lapsia...) kyllä olkkariinkin saa oman huoneen. Verhoseinäkettä huoneen perälle/kaappia tms niin että saa olla rauhassa ja tavaroihin ei kukaan mene sörkkimään (tietokone yms). Vanhemmat voi sitten ajoissa mennä sinne kellariinsa tai keittiöön istumaan, että teinikin saa omaa rauhaa.

Vierailija
11/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosihauskaa kauhistelua. Olen itse asunut alivuokralaisena erään perheen keittiössä eikä sitä kauhistellut kukaan.

Vierailija
12/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko silloin herkimmässä iässäsi, 11?

Vierailija
13/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo no meillä on lapsilla omat huoneet ja minä nukun olohuoneessa (äiti). Toihan on todella epäreilua!

Vierailija
14/14 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne vanhemmat kärsi vielä enemmän siellä kellarissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän