Söisikö sinun 8-14 vuotias lapsesi tällaista?
Häämenua ollaan lyömässä piakkoin lukkoon ja tulipa tässä viime tipassa lapsettomalle mieleen, että mahtaakohan meidän lapsivieraat löytää mitään mieluista syötävää vaihtoehdoista. Meillä on siis pöytiintarjoilu, ja vaikka ruuat saa kaikki valita etukäteen muutamasta vaihtoehdosta, niin onkohan ruokalajit liian "erikoisia" lapsille. Millekään nauravat nakit-linjalle me ei lähdetä, mutta pitäisikö lasten menu olla vielä erikseen? Mitä luulette, löytäisivätkö teidän lapset sopivat ruuat about tältä menulta? Nuorin lapsista on 8, mutta hänen tiedän jo löytäneen annoksensa listalta, sillä kyseessä on veljeni poika. Loput ovat kymmenestä neljääntoista vuotiaita, kaikenkaikkiaan 8 lasta.
Alkuun:
* Sillitartar tilli-piparjuurivaahdolla, perunalla ja saaristolaisleivällä
tai
* Suolattua naudankylkeä tryffelikreemillä ja sienillä
tai
* Punajuuriravioleja ja marinoitua mozzarellaa
Pääruoka:
* Sampea, haudutettua fenkolia ja kaviaaria
tai
* Paahdettua viiriäistä pinjansiemenillä, selleripyreellä ja rosmariinikastikkeella
tai
* Latva-artisokkaa, vuohenjuustokreemiä ja mustaa tryffeliä
Jälkiruoka:
* Karamelisoitua päärynää mascarponejäätelöllä
tai
* Pavlova
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolattua naudankylkeä?
Sampea ja kaviaaria?
Ei kyllä ammattilaisen sanelemaa settiä. Fantasoitko häistä vai? Ei kai sitä erikseen mainita, että liha on suolattu?
Puhumattakaan, että joku arvonsa tunteva kokki laittasi sampea ja kaviaaria samaan annokseen.
Ihan on ansioituneen keittiömestarin sanelemaa settiä :) Sampi on annoksessa raakakypsytettynä. ap
Raakakypsytettyä kalaa pääruoaksi?
Onko nämä me samat häät, joiden yksi kutsuttu vieras valitti tällä kerran?
Että miten kalliiksi tulee mennä häihin Viroon. Pitää itse maksaa matkat ja hotelli.
Kyllä mä laittaisin yhdeksi ruokavaihtoehdoksi lihaa ja perunalisuke ilman mitään eksoottisia mausteita ja ainesosia.
Olen itse todella hyvin syövä ja kaikkiruokainen, mutta noi teidän pääruokavaihtoehdot tekisi vaikeuksia valita.
Kala ei ole suosikkini, kasvisruoka ei täytä tarpeeksi vatsaa ja "pikkulintu" tökkii muuten vain.
Ottaisin ehkä sen kasvisruokavaihtoehdon itselleni ja ehdottomasti ruokkisin lapset ensin.
Meidän alle kaksivuotiaskin söisi, paitsi ajälkiruokaa, kun ei välitä makeasta.
Ei söisi, enkä minäkään söisi, eikä yli puolet sukulaisistanikaan ja tuttavistani.
Paskaa ruokaa, mutta minkäs sitä voi, kun joidenkin pitää päästä hienostelemaan ja pätemään erikoisuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä olin tuollaisissa häissä. 15 min aterian syömisen jälkeen oli tilattu ensimmäiset pizzat (6 hengen nuorten aikuisten tyylikkäiden porukka) ja vähän myöhemmin tilattiin lisää. Hieno ruokaa katselee mielellään, mutta ei se vatsaa täytä.
Tää on kyllä niin junttia :D
Vierailija kirjoitti:
Ei söisi. Mitä, jos lapsille olisi pieni "seisova pöytä", jossa lihapullia, ranskalaisia jne?
Vaarana toki olisi että se tyhjenisi alta aikayksikönkun aikuisväkikin kävisi napsimassa nälkäänsä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei söisi. Mitä, jos lapsille olisi pieni "seisova pöytä", jossa lihapullia, ranskalaisia jne?
Vaarana toki olisi että se tyhjenisi alta aikayksikönkun aikuisväkikin kävisi napsimassa nälkäänsä..
Juu, näitä näkee ruotsinlaivojen buffassa. Aikuiset hakee nakkeja ja ranskalaisia, kun buffassa "ei ole mitään syötävää". :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolattua naudankylkeä?
Sampea ja kaviaaria?
Ei kyllä ammattilaisen sanelemaa settiä. Fantasoitko häistä vai? Ei kai sitä erikseen mainita, että liha on suolattu?
Puhumattakaan, että joku arvonsa tunteva kokki laittasi sampea ja kaviaaria samaan annokseen.
Ihan on ansioituneen keittiömestarin sanelemaa settiä :) Sampi on annoksessa raakakypsytettynä. ap
Raakakypsytettyä kalaa pääruoaksi?
Jep. Haiskahtaa vähän provolta... :) Jokaiseen ruokalajiin listattu jotain erityistä, mielipiteet taatusti jakavaa raaka-ainetta, on kaviaaria, vuohenjuustoa, sieniä jne. Enpä ole tuollaisiin menuihin törmännyt, vaikka olen aika monta tarjouspyyntöä jättänyt omaa hääpaikkaa etsiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä olin tuollaisissa häissä. 15 min aterian syömisen jälkeen oli tilattu ensimmäiset pizzat (6 hengen nuorten aikuisten tyylikkäiden porukka) ja vähän myöhemmin tilattiin lisää. Hieno ruokaa katselee mielellään, mutta ei se vatsaa täytä.
Tai nälkäistä. Osa lähti juhlista heti kakun jälkeen. Kun oli ollut syömättä jostain puoliltapäivin ja sai ruokaa muutaman rippusen klo 18.00 jälkeen, niin nälkähän siinä tuli. Onneksi oli mäkkäri matkan varrella.
Kuulostaa tuon listan perusteella siltä, että taitaa olla ravintola CRU kyseessä ainakin tarjoiluiden osalta. Uskoisin, että todella varma valinta. Keittiömestari Ränk on melkoisen arvostettu kaveri ainakin lahden eteläpuolella ja osaa kyllä asiansa, vaikka raakakypsytetty sampi kaviaarin kera vähän jännittävältä saattaa kuulostaakin.
En ole ikinä ymmärtänyt tuollaisen hienosteluruoan päälle! Eihän niistä lähde edes nälkä. Enkä silti tarkoita että tarjolla pitäisi olla nakkeja ja ranskalaisia! Kerran olin syömässä tosi hienossa ravintolassa ja ruoka maksoi törkeästi, mutta hyvää siitä ei saanut millään ilveellä ja kotimatkalla oli mentävä hesen kautta kun oli NÄLKÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole opettanut jälkikasvuasi syömään muuta kuin lihapullia, ranskalaisia jne.?
Minä syön paljon erilaisia ruokia, ranskalaisia jne todella harvoin. Ehkä kahdesti vuoteen. Silti en löytäisi itselleni pääruuasta syötävää. Alkupaloista kyllä löydän. Kaikki ei vain voi kaikesta pitää, ei tarkoita aina sitä, että söisi vain lihapullia ja ranskalaisia. Myöskään ei voi opettaa syömään, voi tarjota erilaisia ruokia, joista joko oppii tai ei opi pitämään. Ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttia on syödä taideteosmaisesti aseteltuja annoksia, jotka maksavat maltaita ja jättää nälän.
4- vuotiaanikin söisi tuollaiselta listalta. Me ollaan aina vältelty lastenlistoja, kun niissä on aina sitä samaa kuraa, jota en itsekään syö, miksi syöttäisin lapsellenikaan.
Ehdottaisin jälkkäriksi vielä yhtä vaihtoehtoa eli (lämmintä) suklaakakkua ja ehkä vaniljajäätelöä, vaniljavaahtoa tai vastaavaa kastiketta, ehkä marjoja. Tämä olisi ainakin klassikko, joka varmasti maistuu lapsille ja aikuisille. Muuten lista on tosi huippu, ihanaa että on perunatonta vaihtoehtoa tarjolla ja kyllä tästä lapsille löytyy syötävää, vaikkei ehkä lautanen tyhjenisi täysin. Onnea häihin!
Aliissia kirjoitti:
Ehdottaisin jälkkäriksi vielä yhtä vaihtoehtoa eli (lämmintä) suklaakakkua ja ehkä vaniljajäätelöä, vaniljavaahtoa tai vastaavaa kastiketta, ehkä marjoja. Tämä olisi ainakin klassikko, joka varmasti maistuu lapsille ja aikuisille. Muuten lista on tosi huippu, ihanaa että on perunatonta vaihtoehtoa tarjolla ja kyllä tästä lapsille löytyy syötävää, vaikkei ehkä lautanen tyhjenisi täysin. Onnea häihin!
Eikö suklaakakku jälkiruokana olisi vähän liikaa, kun kuitenkin hääkakku on tiedossa hieman myöhemmin?
Miksei lapset söisi siinä missä aikuisetkin.