Söisikö sinun 8-14 vuotias lapsesi tällaista?
Häämenua ollaan lyömässä piakkoin lukkoon ja tulipa tässä viime tipassa lapsettomalle mieleen, että mahtaakohan meidän lapsivieraat löytää mitään mieluista syötävää vaihtoehdoista. Meillä on siis pöytiintarjoilu, ja vaikka ruuat saa kaikki valita etukäteen muutamasta vaihtoehdosta, niin onkohan ruokalajit liian "erikoisia" lapsille. Millekään nauravat nakit-linjalle me ei lähdetä, mutta pitäisikö lasten menu olla vielä erikseen? Mitä luulette, löytäisivätkö teidän lapset sopivat ruuat about tältä menulta? Nuorin lapsista on 8, mutta hänen tiedän jo löytäneen annoksensa listalta, sillä kyseessä on veljeni poika. Loput ovat kymmenestä neljääntoista vuotiaita, kaikenkaikkiaan 8 lasta.
Alkuun:
* Sillitartar tilli-piparjuurivaahdolla, perunalla ja saaristolaisleivällä
tai
* Suolattua naudankylkeä tryffelikreemillä ja sienillä
tai
* Punajuuriravioleja ja marinoitua mozzarellaa
Pääruoka:
* Sampea, haudutettua fenkolia ja kaviaaria
tai
* Paahdettua viiriäistä pinjansiemenillä, selleripyreellä ja rosmariinikastikkeella
tai
* Latva-artisokkaa, vuohenjuustokreemiä ja mustaa tryffeliä
Jälkiruoka:
* Karamelisoitua päärynää mascarponejäätelöllä
tai
* Pavlova
Kommentit (79)
Kyllä aivan varmasti söisi. Olet oikeassa, ei kannata lähteä millekään nakkilinjalle, tuossa on kyllä valinnanvaraa.
Ei söisi. Mitä, jos lapsille olisi pieni "seisova pöytä", jossa lihapullia, ranskalaisia jne?
Tiedän useamman aikuisen, joka ei söisi noita ruokia, valitettavasti.
No, vähän huonosti, mutta kyllä se hengissä pysyisi.
Vieraat syövät mitä on tarjolla. Allergiat ja erikoisruokavaliot erikseen.
Hieno menu!
Totta kai söisi. Tuossahan on niin paljon vaihtoehtojakin, mistä valita.
Älä turhaan alennu mihinkään nauraviin nakkeihin. Pilaa koko tunnelman.
Vierailija kirjoitti:
Ei söisi. Mitä, jos lapsille olisi pieni "seisova pöytä", jossa lihapullia, ranskalaisia jne?
Miksi et ole opettanut jälkikasvuasi syömään muuta kuin lihapullia, ranskalaisia jne.?
Mistähän tuon keksit.
Luulisi että sammen ja kaviaarin kanssa on sama kuin kanan ja kananmunan, eivät sovi samalle aterialle.
Vierailija kirjoitti:
Seisova pöytä olisi muuten ehkä kätevä, mutta ei oikein toimi, sillä on aikamoinen turvallisuusriski laittaa buffetpöytään matkaavat ihmiset kuumia annoksia kantavien tarjoilijoiden joukkoon. Ja muutenkin puolet lapsista on jo yläkouluikäisiä, niin lastenpöytä voisi olla heille vähän noloa. Ennemmin ajattelin, että pitäisikö listaan lisätä jotain, että halutessaan voi tiedustella erikseen annoksia lapsille ilmoittautumisen yhteydessä, mutta en oikein tiedä, että onko se sitten kuitenkin tarpeeton. Vähän turhalta kun tuntuisi laittaa keittiö valmistamaan vain joku yksi pastaa ja lihapullia -annos kun tuossa on muutenkin aika ruhtinaalisesti hommaa kuitenkin. ap
Vierailija kirjoitti:
Mistähän tuon keksit.
Luulisi että sammen ja kaviaarin kanssa on sama kuin kanan ja kananmunan, eivät sovi samalle aterialle.
Niinhän sitä luulisi, kannattaa maistaa :) ap
Joo. Mutta luulen, että jälkkäri jäisi väliin, ei ole imelän ystävä. Tai toisaalta, ei varmaan kehtaisi juhlissa jättää väliin, jos se eteensä kannettaisiin
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mutta luulen, että jälkkäri jäisi väliin, ei ole imelän ystävä. Tai toisaalta, ei varmaan kehtaisi juhlissa jättää väliin, jos se eteensä kannettaisiin
Mä vähän luulen, että pavlovasta taiotaan vähän happamamman maun ystäville sopiva, tuo imelyys oli tosi hyvä pointti, kiitos! Ehkäpä jotain sitrushedelmää tms. ap
Juu, söisivät hyvällä ruokahalulla.
Suolattua naudankylkeä?
Sampea ja kaviaaria?
Ei kyllä ammattilaisen sanelemaa settiä. Fantasoitko häistä vai? Ei kai sitä erikseen mainita, että liha on suolattu?
Puhumattakaan, että joku arvonsa tunteva kokki laittasi sampea ja kaviaaria samaan annokseen.
Ihania vaihtoehtoja! Ja lapseni todellakin söisivät, herkkusuita kun ovat. Jos siis kykenisivät päättämään, mikä noista on se kaikkein paras vaihtoehto. :)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useamman aikuisen, joka ei söisi noita ruokia, valitettavasti.
Hahah, muakin pelottaa mun papan reaktio! Hän on oikein sellainen vanhan kansan karjalanpaisti on pitoruokaa -ihminen ja voi olla, että viiriäistä syödään vähän pitkin hampain. Mutta toivottavasti maistuisi kuitenkin hänellekin, testattu on ruuat ja kaikki oli kyllä oikein maukkaita ainakin meidän mielestä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole opettanut jälkikasvuasi syömään muuta kuin lihapullia, ranskalaisia jne.?
Olen taistellut lasten syömisten kanssa vuosia. Itse syön mitä vaan, mutta lapset ovat syntymäkranttuja. Ja kyllä maistellaan ja maistellaan. Ei vaan uppoa. Ihan kaikkea ei voi kasvatuksen piikkiin laittaa.
Jos tietäisin tuon listan etukäteen, syöttäisin lapset myös etukäteen ja saisivat sitten häissä maistella, jos haluaisivat. Eivät kyllä maistaisi.
Ei söisi. Lapsille voi laittaa vaihtoehdoksi ruokaa joka varmasti maistuu.
Söisi. Ainoa mikä ei tod näk uppoaisi on tuo fenkoli. Se jakaa aikuisiakin.