Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos rahat ei riitä kesämökkiin järven rannalla kannattaako ostaa kuivanmaan mökkiä?

Vierailija
02.04.2016 |

Vai olla kokonaan ilman mökkiä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus että kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä yli puolet mökeistä on puoli-ilmaisia,

kun suuret ikäluokat on hoitokodeissa tai kuopattu.

Tietysti ne merenranta ja muut huippumökit on asia erikseen. Jos olet lehtiä yhtään lukenut, niin nuorempaa balin reppureissaaja sukupolvea ei mökit kiinnosta.

Voin kertoa puolivuosisataisella kokemuksellani että jokaisesta uudesta 'sukupolvesta' (mitä se nyt tarkoittaakin) on julistettu, että nyt loppui kiinnostus mökkeilyy. Niin vaan sitten kun on lähestytty 40 ikävuotta on alkanut oma mökki kiinnostaa. Olen nähnyt niin monta tapausta tuttavapiiristäni. On paasattu vuokramökkien autuutta ja maailman kiertämisen iloja mutta kyllä se ikä ja kokemus tekee tehtävänsä.. ja hyvä niin. TAlvet on matkustamista varten ;) ei Suomen kesä niinkään. 

Vierailija
22/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ostaa tontti ja mökkipaketti ja uima-allas, maksaa 1/100 osan ja on TÄYSIN UUSI !!!!!

Tontti maksaa 1e:sta - muutamaan tonniin, täysin valmis sauna-tupa paketti pari kymppi tonnia ja uima allas saman, eli 50.000 eurolla sinulla on UUSI asunto ja OMA TONTTI ja UUSI UIMA-ALLAS

Yli 50.000 ei kannatta maksaa, koska sen jälleenmyynti arvo mukailee 50.000 auton jälleenmyynti arvoa...eli lähenee nollaa pikkuhiljaa...

Tontti maksaa noin euron NELIÖ. Meidän mökkitontti on 3000 neliötä, hinta oli alle 5000€. Mistä korven keskeltä saa tontin eurolla? Jos jossain korvessa on sellainen ihme, niin sinne voi tien rakennuttaminen maksaa. Meillä pelkkä porakaivo maksoi melkein 10000€. Se on aika ehdoton peseytymisen takia kuivan maan mökillä. Et sitten ottanut huomioon, että siihen uima-altaaseen pitää saada vesi jostain 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa! Minä ostin punaisen tuvan sireenien alla ja se on ihana! Kylille 6km ja uimassa käydään kolmella eri rannalla tai lähikaupungin maauimalassa. Vanha hirsisauna, talo, pieni navetta ja aitta maksoivat 21 000 euroa. Puolen hehtaarin tontilla riittää hommia ja sinne mahtuu trampoliini ja puumaja, hiekkikset ja muut leikkivälineet. On myös sulkiskenttä ja fudismaali. Hirviä, peuroja, haukka, kettu ja mäyrä vakinaisia asukkaita.

Me kun nyt asumme rintamamiestalossa isolla tontilla niin tuntuu turhalta jotenkin tuollainen kuivanmaan mökki. Tähän pihaan kun saa kasvimaan yms. Ehkä tehdään kuten mies ehdotti ja ostetaan tynnyrisauna ja kylpytynnyri pihalle.

Jotenkin uskomatonta, että ap esittää kysymyksen kertomatta tällaista pientä yksityiskohtaa.  

Vierailija
24/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaa myös mahdolliset jokien varsien mökit. Halvempia kuin järvirantamökit.

Vähän niin kuin välimalli.

Kyllä ja vähän niinkuin paskaisempaa vettä.

Vierailija
25/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai ostaa tontti ja mökkipaketti ja uima-allas, maksaa 1/100 osan ja on TÄYSIN UUSI !!!!!

Tontti maksaa 1e:sta - muutamaan tonniin, täysin valmis sauna-tupa paketti pari kymppi tonnia ja uima allas saman, eli 50.000 eurolla sinulla on UUSI asunto ja OMA TONTTI ja UUSI UIMA-ALLAS

Yli 50.000 ei kannatta maksaa, koska sen jälleenmyynti arvo mukailee 50.000 auton jälleenmyynti arvoa...eli lähenee nollaa pikkuhiljaa...

Tontti maksaa noin euron NELIÖ. Meidän mökkitontti on 3000 neliötä, hinta oli alle 5000€. Mistä korven keskeltä saa tontin eurolla? Jos jossain korvessa on sellainen ihme, niin sinne voi tien rakennuttaminen maksaa. Meillä pelkkä porakaivo maksoi melkein 10000€. Se on aika ehdoton peseytymisen takia kuivan maan mökillä. Et sitten ottanut huomioon, että siihen uima-altaaseen pitää saada vesi jostain 😃

Itse olin viitisen vuotta sitten huutokaupassa jossa tontteja kaupattiin yhden euron lähtöhinnalla, eikä suurin osa mennyt kaupaksi. Muuttotappiokunnissa on maata jakaa vaikka ilmaiseksi, että saataisiin veronmaksajia kuntaan. Kasvukeskuksien lähistöllä tilanne on tietysti toinen.

Vierailija
26/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villi veikkaus että kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä yli puolet mökeistä on puoli-ilmaisia,

Tietysti ne merenranta ja muut huippumökit on asia erikseen. Jos olet lehtiä yhtään lukenut, niin nuorempaa balin reppureissaaja sukupolvea ei mökit kiinnosta.

Voin kertoa puolivuosisataisella kokemuksellani että jokaisesta uudesta 'sukupolvesta' (mitä se nyt tarkoittaakin) on julistettu, että nyt loppui kiinnostus mökkeilyy. Niin vaan sitten kun on lähestytty 40 ikävuotta on alkanut oma mökki kiinnostaa. Olen nähnyt niin monta tapausta tuttavapiiristäni. On paasattu vuokramökkien autuutta ja maailman kiertämisen iloja mutta kyllä se ikä ja kokemus tekee tehtävänsä.. ja hyvä niin. TAlvet on matkustamista varten ;) ei Suomen kesä niinkään. 

Sulta nyt vaan unohtuu oikeasti se tosiseikka, että kyse on SUURISTA ikäluokista, jotka poistuu markkinoilta. Ja kyllä, nykyiset nelikymppiset harvemmin haluavat mökkiä riesoikseen,

koska se on monelle vain työleiri.

Vierailija
27/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin viitisen vuotta sitten huutokaupassa jossa tontteja kaupattiin yhden euron lähtöhinnalla, eikä suurin osa mennyt kaupaksi. Muuttotappiokunnissa on maata jakaa vaikka ilmaiseksi, että saataisiin veronmaksajia kuntaan. Kasvukeskuksien lähistöllä tilanne on tietysti toinen.

Niin missä tämä oli? Ja oliko ne tontit pysyvään asumiseen vai vapaa-ajan asumiseen? Jos siellä on ollut kampanja, että omakotitalotontteja alkaen eurolla, niin ei se tarkoita, että niille saa ilman ehtoja rakentaa mitä huvittaa.

Vierailija
28/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaisi vain merenrantamökki, ei kuivanmaan tai järvenrantamökki. Millään mukavuuksilla ei ole väliä, mutta meren läheisyydestä en tingi.

Vierailija
29/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme kuivan maan mökin. Jos on eniten halu olla maalla, luonnonrauhassa ja hiljaisuudessa, niin kuivanmaan mökki on erittäinkin okei. Mutta jos mökkiviikonlopulta odottaa lähinnä saunomista ja uimista niin kannattaa ostaa järvenrantamökki. Me sittemmin muutimme mökillemme. Meille lisäksi oli plussaa kauniit peltomaisemat ja kiva puutarha. Inhoan kuusimetsävarvikkoja, niissä olen mökkeillyt elämäni aikana ihan tarpeeksi.

t. molempia kokeillut

Vierailija
30/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mökkitonttia yleensä eurolla saa. Etenkään jos lähelle menee tie. Laskepa, paljonko tulee hintaa, jos joutuu teettämään 2 km tietä mökilleen. Tai niinkuin mun appivanhemmat: teettivät mökkinaapurin kanssa 6,7 km pituisen hiekkatien. Ja liittyivät myös sähköverkkoon ja vesiosuuskuntaan. Liittyjä maksaa vesiputket sieltä asti, missä liityntäkohta on. Tontin voi saada parilla tonnilla, mutta ei siinä mitään säästä, jos tarvitsee myös vettä ja mukavuudenhaluisimmat sähköä.

Vierailija
31/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme ratkaisseet asian ostamalla asunnon järven rannalta. :)

Vierailija
32/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Jos ei varaa, mieluummin sitten ilman. Vuokraus on hyvä keino saada selville, haluaako sittenkään mökkiä vai onko haaveilua vaan.

Vierailija kirjoitti:

Minulle kelpaisi vain merenrantamökki, ei kuivanmaan tai järvenrantamökki. Millään mukavuuksilla ei ole väliä, mutta meren läheisyydestä en tingi.

Vierailija
33/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa! Minä ostin punaisen tuvan sireenien alla ja se on ihana! Kylille 6km ja uimassa käydään kolmella eri rannalla tai lähikaupungin maauimalassa. Vanha hirsisauna, talo, pieni navetta ja aitta maksoivat 21 000 euroa. Puolen hehtaarin tontilla riittää hommia ja sinne mahtuu trampoliini ja puumaja, hiekkikset ja muut leikkivälineet. On myös sulkiskenttä ja fudismaali. Hirviä, peuroja, haukka, kettu ja mäyrä vakinaisia asukkaita.

Me kun nyt asumme rintamamiestalossa isolla tontilla niin tuntuu turhalta jotenkin tuollainen kuivanmaan mökki. Tähän pihaan kun saa kasvimaan yms. Ehkä tehdään kuten mies ehdotti ja ostetaan tynnyrisauna ja kylpytynnyri pihalle.

Miehesi on oikeassa

Minäkin haluaisin rantapaikan. Ilman pihahommia. Saaristosta metsä, kallio ja rantatontin. Ei yhtään nurmikkoa.

Mutta ei ole varaa. Ja meilläkin on talo isolla tontilla. Mun mies ei lämpene edes kylpytynnyrille. Joudun vaan tyytymään ja odottamaan rikastumista (sitä saan odottaa).

Vierailija
34/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asumme meren lähellä ja oma venepaikka on. Muuten ihan kiva, mutta kaislikko haisee niin pahalle etenkin keväällä, että oksettaa. On eroa, millaista merenrantaa mökkiranta on. Kallioranta on ok, mutainen kaislikko haisee.

Vierailija
35/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta nyt vaan unohtuu oikeasti se tosiseikka, että kyse on SUURISTA ikäluokista, jotka poistuu markkinoilta. Ja kyllä, nykyiset nelikymppiset harvemmin haluavat mökkiä riesoikseen,

koska se on monelle vain työleiri.

Kyllä suurillakin ikäluokilla on perillisensä, siinä vaiheessa kun heistä aika jättää, useammassa polvessa. Luonnon ja hitaan elämän arvostus tulee kasvamaan entisestäänkin tulevina vuosikymmeninä ihan globaalina trendinä. En usko että osaisin edes nauttia niin paljon mökkeilystä, jos en olisi matkustellut ja reppureissaillut niin paljon.  

Vierailija
36/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap:lla on se mökkibudjetti? Eli paljonko voit käyttää siihen rahaa? ???Riippuu vähän siitä, kannattaako ostaa kuivan maan mökkiä. Halvalla kun ei saa hyvää.

Vierailija
37/46 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kymppitonnilla on jotain hankkimassa, niin kannattaa säästää vielä. Meillä on suvun järvenrantamökki, joka maksoi 35000€. Hirsimökki ja sauna.

Vierailija
38/46 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä hyvä ehdotus. Itse tajusin 2v sitten,että koskaan ei pystytä kesämökkiä hankkimaan(olisi nimenomaan pitänyt olla se järvi/meri) niin hankitaan pihaan sauna ja palju. Nyt on niitä pari vuotta käytetty ja ovat kyllä enemmän kuin hintansa väärti. Sauna lämpiää kesällä joka ilta ja palju lämpiää noin 3kertaa/viikko. Itse käyn kyllä siellä joka ilta, koska minua ei haittaa vaikka vesi on viileänpääkin(n.+20C). Paljuilu kausi on pitkä, koska vesi on lämmintä. Onkan se mukavampi pulahtaa lämpimään veteen marraskuussa kuin mennä uimaan +6C järveen;) . Sama näin keväällä. Meillä palju lämpenee jo tällekin keväälle ja on ihanaa killua iltaisin lämpimässä vedessä. Ei sinne järveen/mereen vielä voisi uimaan mennä. Meillä paljua on lämmitetty säännollisesti maalis-huhtikuusta tuonne loka-marraskuun loppuun.

Vierailija
39/46 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka mökkiin olisi rahat niin esim. Kiinteistövero mökistä meillä 1000e vuodessa (reilu 50 neliöinen mökki).

Vierailija
40/46 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka mökkiin olisi rahat niin esim. Kiinteistövero mökistä meillä 1000e vuodessa (reilu 50 neliöinen mökki).

Eikun olikin noussut nyt 1160 euroon. Aika paljon pikkumökistä. On kyllä meren rannalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi