Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos rahat ei riitä kesämökkiin järven rannalla kannattaako ostaa kuivanmaan mökkiä?

Vierailija
02.04.2016 |

Vai olla kokonaan ilman mökkiä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vuokrata, vaikka kimpassa. aina tulee verot, maksut, korjauskulut  yms. lista on loputon.

Vierailija
2/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä nautitko siitä järven lähellä olemisesta vai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maalla oleminen minulla perustuu järven/meren läheisyyteen: saunomiseen, uimiseen, kalastukseen, veneilyyn, lasten rantaleikkeihin, nuotion ääressä maiseman ihailuun pitkin järvenselkää. 

Joten itse en koskaan ostaisi. Arvokin laskee kuin lehmänhäntä tällaisilla kuivanmaan mökeillä. 

Mutta mistä sinä tykkäät? Sehän ratkaisee. Kiva oma kasvimaa jne. 

Vierailija
4/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nurmikolla ei voi uida, mutta nakuilla voi.

Vierailija
5/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, haluatko mökin nimenomaan järven rannalta vai mökin ylipäätään. Jos tuo järvi on tärkeä, niin sitten ei kannata kuivaamaan mökkiä hankkia.

Vierailija
6/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä nautitko siitä järven lähellä olemisesta vai et.

Kyllä nautin mutta valitettavasti ei vaan ole varaa järvenrantamökkiin.

Vierailija
7/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu siitä missä kuivanmaan mökki on. Jos lähellä on yhteinen ranta tai jotain muuta aktiviteettia niin kannattaa. Ja toisaalta riippuu siitä mitä mökiltänne haluatte. Eräretkeilyä, kasvimaahoitoa, kalastusta, uintia, rauhallista oleskelua maaseudulla. Vai olisko mökki jonkin laskettelukeskuksen vierestä, golfradan läheltä ym...... Lista on loputon

Ihmistä tuntematta tohon kysymykseen ei voi vastata

Vierailija
8/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa! Minä ostin punaisen tuvan sireenien alla ja se on ihana! Kylille 6km ja uimassa käydään kolmella eri rannalla tai lähikaupungin maauimalassa. Vanha hirsisauna, talo, pieni navetta ja aitta maksoivat 21 000 euroa. Puolen hehtaarin tontilla riittää hommia ja sinne mahtuu trampoliini ja puumaja, hiekkikset ja muut leikkivälineet. On myös sulkiskenttä ja fudismaali. Hirviä, peuroja, haukka, kettu ja mäyrä vakinaisia asukkaita.

Vierailija
9/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivanmaan mökin pihalle saa kivan paljun, jossa voi kesäiltoina ja talvi-iltoinakin istuskella. Kyllä kuivanmaan mökkikin on hyvä valinta.

Vierailija
10/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa! Minä ostin punaisen tuvan sireenien alla ja se on ihana! Kylille 6km ja uimassa käydään kolmella eri rannalla tai lähikaupungin maauimalassa. Vanha hirsisauna, talo, pieni navetta ja aitta maksoivat 21 000 euroa. Puolen hehtaarin tontilla riittää hommia ja sinne mahtuu trampoliini ja puumaja, hiekkikset ja muut leikkivälineet. On myös sulkiskenttä ja fudismaali. Hirviä, peuroja, haukka, kettu ja mäyrä vakinaisia asukkaita.

Me kun nyt asumme rintamamiestalossa isolla tontilla niin tuntuu turhalta jotenkin tuollainen kuivanmaan mökki. Tähän pihaan kun saa kasvimaan yms. Ehkä tehdään kuten mies ehdotti ja ostetaan tynnyrisauna ja kylpytynnyri pihalle.

Vierailija
11/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ostaa tontti ja mökkipaketti ja uima-allas, maksaa 1/100 osan ja on TÄYSIN UUSI !!!!!

Tontti maksaa 1e:sta - muutamaan tonniin, täysin valmis sauna-tupa paketti pari kymppi tonnia ja uima allas saman, eli 50.000 eurolla sinulla on UUSI asunto ja OMA TONTTI ja UUSI UIMA-ALLAS

Yli 50.000 ei kannatta maksaa, koska sen jälleenmyynti arvo mukailee 50.000 auton jälleenmyynti arvoa...eli lähenee nollaa pikkuhiljaa...

Vierailija
12/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ranta olisi tärkeä, jos lähellä olisi kuitenkin järvi (tai joensuvantoalue tai meri) ja venepaikka. En erityisemmin välitä uimisesta luonnonvesissä. Ehkä jopa mieluummin sellainen, missä saisi pidettyä kasvimaata kuin kuivaa hiekkakangasmaata keskellä metsää. Mutta kalalle olisi kiva päästä. Vuokraamme usein mökin, enkä kyllä koskaan ole käynyt uimassa. Ei ne rannat usein edes kummoisia ole uimiseen. 

Vierailija
13/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa myös mahdolliset jokien varsien mökit. Halvempia kuin järvirantamökit.

Vähän niin kuin välimalli.

Vierailija
14/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei olisi varaa järvenrantamökkiin, hankkisin ilman muuta kuivanmaanmökin. Omalla järvenrantamökilläkin minulle on itse asiassa ympäröivä metsä ja luonto ja oman tontin pienet ihmeet järveä ja vesileikkejä tärkeämpiä. Kuivanmaanmökkejä saa hyviltä paikoilta niin, että jopa julkisilla kulkuneuvoilla pääsee tarpeeksi lähelle ja vähintään kunnan auraamaa tietä pitkin perille asti, mikä ei  järvimökkeilyssä ole ollenkaan itsestään selvää.  

Vierailija
15/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus että kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä yli puolet mökeistä on puoli-ilmaisia,

kun suuret ikäluokat on hoitokodeissa tai kuopattu.

Tietysti ne merenranta ja muut huippumökit on asia erikseen. Jos olet lehtiä yhtään lukenut, niin nuorempaa balin reppureissaaja sukupolvea ei mökit kiinnosta.

Vierailija
16/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä ei kukaan osta kuivanmaan mökkiä, joka on perikunnan omistuksessa. Viimeisin hintapyyntö 32000€. Kyseessä vanha maatila. Arvioitu perunkirjoituksessa 35000€. Järveä ei lähellä, eikä naapuria näy. Itä-Suomessa sijainti. Laitetaan taas kevään aikana myyntiin.

Vierailija
17/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kun nyt asumme rintamamiestalossa isolla tontilla niin tuntuu turhalta jotenkin tuollainen kuivanmaan mökki. Tähän pihaan kun saa kasvimaan yms. Ehkä tehdään kuten mies ehdotti ja ostetaan tynnyrisauna ja kylpytynnyri pihalle.

No tuossa tapauksessa ei kannata. Jos haluaa mökkeillä voi aina kesällä viikoksi tai pariksi vuokrata mökin. Niin pääsee matkustelemaan eri puolille suomea.

Mökistä on myös muita kuluja kuin sen ostaminen joten mökki kuluilla vuokraa aika hyvä tasoisia mökkejä.

Tähän ratkaisuun me ollaan tultu

Vierailija
18/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa mökki jos asuu jo luonnon lähellä talossa? Minä asun kerrostalossa ja siksi halusin torpan maalta.

Vierailija
19/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisissa vanhoissa taloissa saattaa olla jo valmiiksi ihana pihapiiri, voin vain kuvitella miten suloista on kesäaamuna tassutella vanhan pihan kukkanurmella. Kyllä kelpaisi järvimökkeilijällekin :) 

Vierailija
20/46 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa! Vaikka kimpassa jonkun kanssa niin, että pääsette mökille joka toinen viikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi