Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroon hirveästä miehestä

Vierailija
01.04.2016 |

Hän haukkuu mua ja nimittelee aamusta iltaan kymmeniä kertoja päivässä, komentelee, huutaa todella kovaa, määräilee, nöyryyttää, uhkailee ja joskus heittelee tavaroilla, lyö tai potkii. Perheessä on lapsia ja mies ei anna minun ottaa lapsia mukaan hankkimaani perheasuntoon, joka siis nyt on tyhjillään.

Elämä on kamalaa lähes aina, kun mies on kotona. Lisäksi asunto on vain kaksio, joten emme pysty olemaan kovin monta tuntia erossa. Nykyään inhoan viikonloppuja ja iltoja ja rakastan työpäiviä sekä öitä, kun saa nukkua ja unohtaa kaiken. Mikään neuvotteleminen ei auta, sillä mies on jääräpäinen jyrä. Hän lupaili ostavansa itselleen läheltä yksiön, johon voisi muuttaa, mutta mies on usein pettänyt lupauksensa. Häneen siis ei periaatteessa voi luottaa, sillä hän fiilispohjaisesti muuttaa mieltään tilanteen mukaan. Hyvällä tuurilla mies muuttaa pois, huonolla ei. Itselläni alkaa olla rahat tiukoilla, sillä vuokrasin sen asunnon ja nyt maksan siis tuplavuokraa, sillä maksan sekä miehelle että vuokraisännälle asunnosta.

Olin yhteydessä kahteenkin lakimieheen ja ilmeisesti miehen käytös itsessään ei vaikuta huoltajuustaistoon, vaan hän voi yhtä hyvin saada huoltajuuden kuin minäkin, kunhan väkivaltainen ja raivokas käytös ei kohdistu lapsiin. Jos nyt yrittäisin tästä lähteä lasten kanssa jonnekin, mies ei sitä sallisi. Hän raivoaa todella kovalla äänellä ihan pelkistä tiskeistä tai kadottamastaan tv:n kaukosäätimestäkin, puhumattakaan jostain merkittävämmästä.

On todella ikävää olla haukuttavana, mutta miehen (ja anopin) mielestä se on oma ongelmani, jos en kestä sitä. Välillä tulee sellainen olo, että haluaisin vain paeta pois tilanteesta ja tulee ihan epätoivoinen olo, mutta lasten vuoksi tsemppaan ja venyn ja jaksan. Miehellä on puolellaan hänen vanhempansa ja itsellä omat vanhempani. Mies on varakas ja itsevarma "pukumies", joka osaa puhua ihmiset puolelleen. Pelkään ruveta oikeustaistoon hänen kanssaan, sillä hänellä on enemmän rahaa ja vaikutusvaltaa sekä itsevarmuutta ja meriittejä. Itse olen ihan kunniallinen "normikansalainen", mutta itselläni ei ole omaisuutta eikä yhtä hienoa uraa kuin miehelläni, joten olen siinä mielessä alakynnessä. Oisko joitain vinkkejä?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut riitti eteenpäin lähtemiseen lasten kanssa perheneuvolan kommentti,

että et tarvitse pakollista aikaa, jos jätät väkivaltaisen miehen.

Jätin miehen, aika peruttiin. Tuolloin tajusin, että minultakin olisi viety lapset, jos olisin jäänyt lasten kanssa väkivaltaiseen kotiin.

Minulta kesti puoli vuotta tajuta tilanteen oikea laita. 

Minulla oli myös ihme harhaluuloja, kuinka viranomaiset ovat pahoja. Tuo oli aika paljon miehen päähäni iskostamaa shaibaa. Mies todellisuudessa pelkäsi, että hänen käytös tulee ilmi ja menen oikeutta hakemaan.

Hän uhkaili oikeudella ja pelkäsin menettäväni lapset-en siis kyennyt ajattelemaan realistisesti, hän ohjaili minua pelolla.

Perheneuvolan työntekijät ovat minulle hyvin läheisiä ihmisiä. He ovat ihanan ymmärtäväisiä ja auttavia. Heitä kiinnostaa vain sinun ja lastesi hyvinvointi. Ymmärrä tuo.

Ja oikeuslaitos, se ei ole pelottava paikka, missä miehesi status tai puheet ovat vaakakupissa ylempänä, vaan hänen teot, hänen tekojen aiheuttamat seuraukset ja oireet sinussa ja lapsissa.

Hän ei saisi kertomasi jälkeen enää satuttaa lapsiakaan. Valvotut tapaamiset olisivat ne mitä viranomaiset määräävät.

Älä kuuntele pelkoa, vaan suojele lapsiasi naarasleijonan tavoin! 

Sama, Aamen.

Vierailija
62/65 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tutun kuuloista juttua. Minulla on kanssa mies, joka on katsonut asiakseen ja oikeudekseen purkaa minuun pienimmätkin aggressionsa, vika on minussa eikä hänessä kun ylireagoin jatkuvaan ilkeilyyn ja missään nimessä hänestä ei saisi erota.

Pitäisiköhän meidän tästä ongelmasta kärsivien perustaa joku oma tukiryhmä, niin emme olisi niin yksin ja avuttomia asian kanssa? Kiusaajahan kiusaa vain sellaisia joita pystyy, mutta kun on riittävän vahva niin ei enää onnistu.

Mitäs sanot? Voisin kipaista tekemään sähköpostiosoitteen ja laittaa sen tänne, niin voitaisiin jutskata vaikka ihan anonyymistikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen narsisti. Ota ja lähde! Haluatko haaskata elämäsi noin?

Vierailija
64/65 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, en jaksanu lukea kuin eka sivun, mutta mitä vittua nyt taas? Sulla on perheasunto jo valmiina, muttet pääse lähtemään sen varakkaan pukumiehen luota, et vaikka äijä on pari päivää poissa kotoa? Ja täältä kyselet neuvoja.

En yleensä sano tätä mutta, ens kerralla parempi provo.

Vierailija
65/65 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tutun kuuloista juttua. Minulla on kanssa mies, joka on katsonut asiakseen ja oikeudekseen purkaa minuun pienimmätkin aggressionsa, vika on minussa eikä hänessä kun ylireagoin jatkuvaan ilkeilyyn ja missään nimessä hänestä ei saisi erota.

Pitäisiköhän meidän tästä ongelmasta kärsivien perustaa joku oma tukiryhmä, niin emme olisi niin yksin ja avuttomia asian kanssa? Kiusaajahan kiusaa vain sellaisia joita pystyy, mutta kun on riittävän vahva niin ei enää onnistu.

Mitäs sanot? Voisin kipaista tekemään sähköpostiosoitteen ja laittaa sen tänne, niin voitaisiin jutskata vaikka ihan anonyymistikin.

Laita mulle viestiä, jokuvaan1102@outlook.com

Olen tuo joka aikaisemmin tarjosi aplle sähköposti tukea. :)